2005-03-23, 12:34
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2004
|
Sjuk fettförlust :(
Hej igen alla,
Jag har nu genom att promenera livet ur mig varje dag, styrketräna stenhårt 5 dagar i veckan och äta endast nyttigt utan något som ens liknar är en ätardag tappat över 15 kilo, känns skitbra, grejen är det att fettet på magen knappt har rört sig
Har tappat *massor* på ben, rumpa, axlar och baksida lår, men inte alls lika mycket på brösten och magen, varför?!
Får panik snart, är snart nere på den vikten jag satt som målvikt och magen är så gott som kvar, lite mindre men ändå...?!
Tacksam för hjälp!
|
2005-03-23, 12:52
|
|
stridis- avatartextmästare
Reg.datum: Jan 2003
|
Varför inte börja med andra motionsaktiviteter istället för promenader? Löpträning eller spinning eller vad du nu gillar, som är lite mer högintensivt än promenader.
Om du väljer att börjar löpträna så välj bra skor, inte alltför hårt underlag och bygg in det i din livsstil precis som dina promenader som du håller på med nu. Finns löpartidningar för allehanda tips för nybörjare.
edit:Förresten (hur mycket har du tappat (aha)) och hur mycket väger du idag? Hur är din kondition?
Senast redigerad av stridis den 2005-03-23 klockan 12:55.
|
|
|
2005-03-23, 12:55
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
Hoppas du mätt magen med måttband,
För man blir fan blind, jag har tappat 20 pannor, och tycker inte jag blivit smalare i midjan alls, vore det inte för att måttbandet talade om det för mig så skulle jag tro att jag var ungefär lika tjock, men jag har gått från ett midjemått på 107cm till 87cm. Och tja, det är en del :p
Men ser jag mig i spegeln tycker jag att jag ser ut som jag alltid har gjort. Tror förändingen går för långsamt för självbilden hinner uppdatera sig. Hur sitter dina gamla jeans, det är alltid en bra indikator
2005-03-23, 12:58
|
|
Norrlänningsjäkel
Reg.datum: Dec 2003
|
Jag känner samma sak. -10 på midjan nu och tycker jag ser lika fet ut som förrut. Dessvärre tycker inte mina byxor det
|
|
|
2005-03-23, 13:10
|
|
skit oxå
|
Fettet släpper på olika ställen på olika personer vid olika tidpunkter.
Det är bara att deffa på tills det är borta på magen oxå, det finns ingen genväg att komma åt just det fettet snabbare. Och eftersom du lyckats gå ned så bra hittils så tycker jag inte du ska ändra ditt vinnande koncept utan bara köra på som vanligt. Ha tålamod.
|
2005-03-23, 13:11
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av stridis
Varför inte börja med andra motionsaktiviteter istället för promenader? Löpträning eller spinning eller vad du nu gillar, som är lite mer högintensivt än promenader.
Om du väljer att börjar löpträna så välj bra skor, inte alltför hårt underlag och bygg in det i din livsstil precis som dina promenader som du håller på med nu. Finns löpartidningar för allehanda tips för nybörjare.
edit:Förresten (hur mycket har du tappat (aha)) och hur mycket väger du idag? Hur är din kondition?
|
Hmm, men effekten av promenaderna har inte avstannat ännu tack och lov, tycker du jag borde öka dosen av cardio ändå? Vägde 103kg när jag började, nu 88kg, 1.81 lång!
|
2005-03-23, 13:13
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mental
Hoppas du mätt magen med måttband,
För man blir fan blind, jag har tappat 20 pannor, och tycker inte jag blivit smalare i midjan alls, vore det inte för att måttbandet talade om det för mig så skulle jag tro att jag var ungefär lika tjock, men jag har gått från ett midjemått på 107cm till 87cm. Och tja, det är en del :p
Men ser jag mig i spegeln tycker jag att jag ser ut som jag alltid har gjort. Tror förändingen går för långsamt för självbilden hinner uppdatera sig. Hur sitter dina gamla jeans, det är alltid en bra indikator 
|
Jeansen kan nu inhysa en mindre tjej =) Men det vet jag om, det är magen kvar bara =(
Det som gör mig orolig är att magen fortfarande valkar sig som fan när jag sitter ner, det har den alltid gjort, fast mindre nu då, det säger de flesta och det märker jag lite själv, men den har inte varit i närheten av minskning på fett som resten av kroppen...
Då börjar jag undra följande; Säg att det är minst 10kg till för att få bort magen relativt helt och hållet, då är jag nere på 78 kg och liten som en mus, trode jag hade mer muskler än så? Vill inte tyna bort, har alltid varit bitig/biffig, kraftig benstomme och allt vad det heter... Kan detta stämma?
Senast redigerad av slowpoke den 2005-03-23 klockan 13:20.
|
|
|
2005-03-23, 13:15
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av KIRE
Fettet släpper på olika ställen på olika personer vid olika tidpunkter.
Det är bara att deffa på tills det är borta på magen oxå, det finns ingen genväg att komma åt just det fettet snabbare. Och eftersom du lyckats gå ned så bra hittils så tycker jag inte du ska ändra ditt vinnande koncept utan bara köra på som vanligt. Ha tålamod.
|
Det är exakt det jag kör på och den inställningen jag har! Är bara rädd för att tyna bort innan magen är borta bara =(
Menar du att det kan ta lite här och lite där och sen *pang* så börjar det dras från magen? Minns att Grub skrivit att det är samma förlust över hela kroppen samtidigt
Inga andra som har lite tips snälla? Har panik snart
Tack på förhand alla!
Senast redigerad av slowpoke den 2005-03-23 klockan 13:18.
|
|
|
2005-03-23, 13:18
|
|
Ölkonnässör
|
Citat:
Ursprungligen postat av slowpoke
Jeansen kan nu inhysa en mindre tjej =) Men det vet jag om, det är magen kvar bara =( Det jag blir extra orolig för att magen valkar sig som fan när jag sitter precis som förr, fast mindre då, det säger alla..
Då börjar jag undra så här; Säg att det är minst 10kg till för att få bort magen relativt helt och hållet, då är jag nere på 78 kg och liten som en mus, trode jag hade mer muskler än så? Vill inte tyna bort, har alltid varit bitig/biffig, kraftig benstomme och allt vad det heter...
|
Nej, du har varit fet  Ledsen, men så är det. Hade du haft mycket muskelmassa och grovbenstomme så skulle du se rutorna nu. Den jobbiga sanningen är nog att du dels bantat bort lite muskler, och dels inte hade så mycket som du trodde till att börja med.
Antingen så godtar du magen ett tag till, börjar äta mer och styrketränar som en dåre och deffar igen senare, eller så godtar du att du kommer att vara en tanig smal liten fis och deffar sålunda bort magen.
Det är fan inte kul, men jag går på alternativ 2, ska börja bygga lite smått när magen väl är borta, men just nu har jag fysik som en räka
2005-03-23, 13:23
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mental
Nej, du har varit fet  Ledsen, men så är det. Hade du haft mycket muskelmassa och grovbenstomme så skulle du se rutorna nu. Den jobbiga sanningen är nog att du dels bantat bort lite muskler, och dels inte hade så mycket som du trodde till att börja med.
Antingen så godtar du magen ett tag till, börjar äta mer och styrketränar som en dåre och deffar igen senare, eller så godtar du att du kommer att vara en tanig smal liten fis och deffar sålunda bort magen.
Det är fan inte kul, men jag går på alternativ 2, ska börja bygga lite smått när magen väl är borta, men just nu har jag fysik som en räka 
|
Det är mycket möjligt att det är så, det gör inte mig så mycket det heller, vill absolut inte starta någon byggarkarriär, inte ens på långa vägar, dock vill jag se bra ut!
Jag går inte lägre ner än 82-84kg, där går min smärtgräns för hur "liten" en kille med min vikt kan bli! Allt går väl ut på att man ska vara nöjd med sig själv eller hur och inte se ut som Flex Wheeler?
Vill ju bara veta varför magen dröjer så förbannat  Hjälp grabbar?
|
2005-03-23, 13:31
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Minns att Grub skrivit att det är samma förlust över hela kroppen samtidigt  !
|
Då minns du fel!  Det är det det inte är. Däremot kan du inte bestämma var det tas mest; det är en fråga om hormoner, gener, insulinresistens, osv. Jag har skrivit att det inte går att punktförbränna, att fettet försvinner över hela kroppen, inte bara på magen, t ex. Men visst tas det mer från vissa delar än andra, och det är olika från person till person.
Senast redigerad av King Grub den 2005-03-23 klockan 13:34.
|
|
|
2005-03-23, 13:36
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Då minns du fel!  Det är det det inte är. Däremot kan du inte bestämma var det tas mest; det är en fråga om hormoner, gener, insulinresistens, osv. Jag har skrivit att det inte går att punktförbränna, att fettet försvinner över hela kroppen, inte bara på magen, t ex. Men visst tas det mer från vissa delar än andra, och det är olika från person till person.
|
OK, skönt att höra OM det är så att det varierar? Med andra ord, kommer magen få sin dos av fettförbränning snart eller kommer jag ha världens mest deffade kropp tillsammans med världens fulaste/fetaste mage även om jag loosar typ 5-6kg till?
Hjälp mig, sitter på jobet och är skitnojig, känns som om mina muskler försvinner och magen är kvar hela tiden
|
2005-03-23, 13:36
|
|
Registered User
|
Man lagrar som sagt sitt fett på olika ställen.
Om du skulle deffa bort magen och sedan börja gå upp i vikt igen så skulle du med största sannolikhet lägga på dig på magen först...
Det är väl i och för sig inget ovanligt att män lägger på sig runt magen (och kvinnor på lår och rumpa)...
Om det fungerar med nuvarande upplägg så skulle jag inte förändra något över huvud taget (förutsatt att du inte går ned snabbare än 0.5 kg / vecka alltså), det enda du riskerar då är att du blir av med mera muskler.
Kör på tills du är nöjd, det har ju funkat hittills!
Edit: Långsam kille den där Junior...
|
|
|
2005-03-23, 13:38
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
kommer jag ha världens mest deffade kropp tillsammans med världens fulaste/fetaste mage även om jag loosar typ 5-6kg till?
|
Det låter högst osannolikt. Det kommer. Men det låter som om magen kommer att bli det parti som blir hårt sist på dig. Och visst kan det innebära en viss avmagring på de delar som blev hårda först. Lägg inte på dig så mycket späck på magen nästa uppbyggnadsperiod så slipper du problemet.
|
|
|
2005-03-23, 13:39
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Då minns du fel!  Men visst tas det mer från vissa delar än andra, och det är olika från person till person.
|
Gäller detta en hel deff/viktnedgång, eller är det i olika perioder det går? Grejen är ju att förra gången jag vägde typ 79kg (utan att träna då) gick det nästan fortare på magen och då var magen relativt platt... Men inte denna gång?
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:32.
|

|