Efter alla mina inlägg om lön och hur jag ska snacka med chefen så hände det till slut.
Hon kom in o fredags på kontoret och sa rakt ut att det höjjer 500 spänn. Jag klarade inte av att visa att jag är glad utan jag höll tillbaka och hon märkte genast hur besviken jag blev.
Hon sa att vi kan ju tänka på det under helgen så pratar vi på måndag.
Idag på måndagen kom hon in och sa att vi höjer 1500 :- istället och du får 21000:-
Jag är nöjd nu med min lön samt alla förmåner.
Dessutom har de lovat att höja i sommar då det kommer in mycket mer jobb.
Så livet har vänt och det är ljusa tider för mig och nu saknas bara solen.
är utbildad nätverkstekniker som började här (statlig myndighet) som receptionist för 19000. nu har jag tagit över ekonomin, betalning, bokföring och lite annat och på 1 år så är jag uppe i 21000.
jo, men det som är synd är att jag gett upp IT helt och satsar nu på ekonomi. jag älskade "r" IT. jävla IT bubble, men jag är nöjd ändå. allt ordnar sig till slut.
jo, men det som är synd är att jag gett upp IT helt och satsar nu på ekonomi. jag älskade "r" IT. jävla IT bubble, men jag är nöjd ändå. allt ordnar sig till slut.
nu drar jag hem, tungt bröstpass väntar.
Grattis! Men bröstpasset måste kännas jävligt lätt nu med höjningen och allt
enda problemet med skiten är att man inte vill sitta framför en dator hela dagarna... nu känns typ bygg mycket vettigare ur det perspektivet. Men vem vet vad man tycker efter 10 dagar av ihållande regn eller -20 grader
Efter alla mina inlägg om lön och hur jag ska snacka med chefen så hände det till slut.
Hon kom in o fredags på kontoret och sa rakt ut att det höjjer 500 spänn. Jag klarade inte av att visa att jag är glad utan jag höll tillbaka och hon märkte genast hur besviken jag blev.
Hon sa att vi kan ju tänka på det under helgen så pratar vi på måndag.
Idag på måndagen kom hon in och sa att vi höjer 1500 :- istället och du får 21000:-
Jag är nöjd nu med min lön samt alla förmåner.
Dessutom har de lovat att höja i sommar då det kommer in mycket mer jobb.
Så livet har vänt och det är ljusa tider för mig och nu saknas bara solen.
Senaste månaden tjänade jag 23.000kr före skatt som personlig assistent
__________________ "Feltänkandet" som allra vackrast: "Sen kan man ju "tänka fel" också. Men det är något som man kan komma tillrätta med i olika former av terapi" - Ignatius72