Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-12-26, 18:02   #1
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg

Slartibartfasts avatar

Reg.datum: Apr 2002
Jag körde i diket!

Jag, tjejen och hennes syrra med pojkvän var på väg till tjejens morföräldrars på julmiddag för några timmar sedan. Det var jag som körde farsans nya Volvo. På en raksträcka sänkte jag blicken från vägen för en eller två sekunder och när jag kollade upp igen var högra hjulet i snön på vägrenen. Bilen drogs längre ner mot diket och jag försökte styra upp på vägbanan igen, men det var helt hopplöst, så jag styrde kallt ner i diket istället för att inte köra in i en lyktstolpe. Snön och tallplantorna sprätte.

Sen satt vi där tills länsman och bärgningsbilen kom. Vi blev nästan två timmar försenade till morföräldrarnas och sen fick jag sitta där och skämmas. Inga skador på personer eller fordon. En rejäl plump i protokollet bara.

Har ni krockat, kört i diket eller vurpat nån gång? Skriv ner era erfarenheter så känner jag mig kanske inte så klantig.

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-26, 18:07   #2
Shadow Warrior
Smoothtalking Buddha

Shadow Warriors avatar

Reg.datum: Feb 2004
Jag fick sladd i en kurva nyligen (körde för snabbt ) och tappade fästet och gled in med båda däcken i en sån där fet trotoarkant så plast fälgarna flög åt helvete och ser ut som fan nu....

-Hajime Fukoroda-

"The World i still corrupt and the masses are still ignorant!"

-Ilpalazzo-

MGS4GOTP är livets mening. Punkt.
Shadow Warrior är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-26, 18:08   #3
Biceps
FFFUUU

Bicepss avatar

Reg.datum: Jun 2003
Nej för fan.
Biceps är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-26, 18:11   #4
Kebab-Arne
Ge mig kebap och öl

Kebab-Arnes avatar

Reg.datum: Jun 2003
Nej, men jag var med när brorsan gjorde det. Var ute och sladdade när den första snön kom och fick för mycket sladd, var även extremt halt på vägen, så ner i diken. Tog en 40 minuters slit att komma upp igen. Var jävligt nära vi inte kom upp.
Kebab-Arne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-26, 18:18   #5
Baan
Registered User

Baans avatar

Reg.datum: Apr 2004
tänkte just skriva något lite skämtsamt, typ, nej fan du får skämmas men sen kom jag på att jag vart nära köra av vägen många gånger i lumpen med 20-bilen, samt att jag kört på två stillastående bilar vid olika tillfällen, också i lumpen. Privat har det vart lugnt

ena gången i lumpen var på en hal väg, körde väl i 20-30, lyckades inte stanna i tid, bilen har ju självklart inte abs så jag kör ju rakt in i den i ca 5 km/h... blev väl en liten buckla. befälen blev sura som fan även om det inte var så farligt :P kanske berodde på att jag försökte mörklägga hela historien heheheh

andra gången var när jag backade med en 20-bil, skulle backa och köra rakt fram, visste att det fanns en bil bakom fast hade en ganska fel uppfattning var den låg, så precis när jag skule bromsa och börja köra rakt fram så kör jag på den, också i väldigt låg fart, men det räcker ju för bucklor. Försökte mörklägga där också men misslyckades grovt igen

sammanfattningsvis fick jag rätt mycket skit för mina drivingskills i lumpen hehe
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-26, 18:22   #6
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Reg.datum: Nov 2003
Under min tid som lastbilschaffis drog jag ner ett 13(?) meters släp i diket. Var mellan Grängesberg och Örebro på en smal landsväg. Skulle fixa lite med backspegeln och släpet glider ut en bit på gruset på vägkanten. Sen ser jag hela släpet ligga på kanten i vänsterbackspegeln samtigt som det kommer en trailerdragare i motsatt riktning. Som tur var så lyckades jag få styra upp det så att släpet hamnade i mitt dike istället. Det enda som hände var att jag blästrade sönder mötande bils framruta. Var inte långt ifrån att fronta med den mötande lastbilen, det hade inte varit lika roligt
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-26, 18:27   #7
Slartibartfast

Slartibartfasts avatar

Shit, Yankeee.

Citat:
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Gammal 2004-12-26, 18:29   #8
Yankeee
Registered User

Yankeees avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast
Shit, Yankeee.
Visst hade det varit tråkigt om jag inte har funnits på kolo nu. Vem skulle ni annars störa er på
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-26, 18:30   #9
Kalleh
Who the fuck......?

Kallehs avatar

Reg.datum: Mar 2004
Två veckor efter jag tagit mitt körkort. På en parkeringsplats utspelar sig följande scenario. Jag ska köra ut från parkeringsplatsen och det finns en fil för de som ska svänga höger och en för de som ska svänga vänster. Jag tar fel fil... Men, laglydig som jag var bestämde jag mig för att eftersom det inte fanns någon bil bakom eller jämte mig skulle jag backa tillbaka 10 meter och byta fil så att allt blev rätt. Detta istället för att bara svänga vänster fast jag stod i högerfilen, det fanns ju som sagt inga andra bilar i närheten. Jag kollar backspegeln och slänger i backen följt av fullt gaspådrag och någon sekund senare en smäll. Det stod en 740 bakom... Som tur var blev ingen skadad men det är en sånt jävla typexempel på när det går åt helvete i trafiken bara för att folk vill köra laglydigt till punkt och pricka, den här gången jag...

/Kalle

Fuck blood, I wanna see some lungs coughed up!!
Gammal 2004-12-26, 19:34   #10
Thony
Banned User

Thonys avatar

Tja det var i början när jag hade fått mitt körkort (2 veckor efter 18 års dagen)Hade fått låna morsans å farsans lilla nissan micra 1.2 ;=) Det var vinter, snö + lite minus, klockan låg runt 1 tiden på natten, hade varit på fest.. (ej druckit) Kör hem en polare, vi känner för att leka lite, leker lite med ratten till höger å vänster, så man tappar fästet lite, till slut tappar ja kontrollen helt, bilen slår ett helt jävla varv(om inte mer) mitt på vägen, jag dras över till motsatta filen å står helt åt helvete långt ut i kanten.Tur attdet var på natten annars hade vi nog inte mått så jävla bra Som tur var hände det inget mera än detta, tog det lungt ett bra tag efter det (säkert 1-2 veckor)

Men nu när man är lite äldre (visare ? ) Så tar man det varje fall hyfsat lungt.

Off topic. Är lite hetsig i trafiken, har ja själv märkt.Stör mej på folk som kör som kärringar, speciellt när det har kommite lite snö, folk lägger sig i 30..Idioter
Thony är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-26, 19:52   #11
mini_Arnold
Banned User

Reg.datum: Oct 2003
Nope och HAHAHAHA.
Men skönt att ni klarade er
mini_Arnold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-26, 20:35   #12
Halldin
Ordvitz mon frère

Halldins avatar

Reg.datum: Oct 2002
En kompis peppade mig att sladda i en kurva på en väldigt smal grusväg när jag nyss fått körkortet. Tappar kontrollen över bilen och åker ner lite halvt i diket. Gick dock inte att få upp fanskapet så jag fick ringa syrran och säga att jag väjde för ett djur.

Ett par meter fram var dock en bäck så det kunde vart värre.
Halldin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-26, 20:59   #13
puppas
groovie

Reg.datum: Jan 2003
Brorsan åkte av vägen en gång, voltade 12 varv och slungades ut genom framrutan 20m och landade i en hästhage. Bröt nacken
Fast han åkte ju som sagt bara.

Och jag har inte ens körkort

Avdankad byggare.
puppas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-26, 21:11   #14
Slartibartfast

Slartibartfasts avatar

Din brorsa tar nog kakan, puppas!

Citat:
Gammal 2004-12-26, 21:22   #15
puppas
groovie

Reg.datum: Jan 2003
Han mår bra nu, dom tog en bit av hans bäcken och skruvade in i nacken med lite titan och vips, nästan som ny !

Avdankad byggare.

Senast redigerad av puppas den 2004-12-26 klockan 21:25.
puppas är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:56.