Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-12-06, 22:44   #1
GymTT
Registered User

Reg.datum: Nov 2004
Hur mkt skadar det min kropp/träning om jag krökar?

Tjena

Ja precis som titeln låter så undrar jag just hur mycket det skulle skada om jag någon fredag/lördag kväll drack säg cirka, 5 starkbira eller något?
Hela dagen efter? tappar jag muskelmassa? Ge mig info tack!
MVH TT
GymTT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-06, 22:47   #2
s_himself
Registered User

s_himselfs avatar

Reg.datum: Apr 2004
du kommer typ inte märka så mycket tror jag, det är ju inte optimalt. Men jag har inte märkt något iaf och jag har väl iaf varit ute varje helg ett bra tag nu och druckit minst 8 starkisar.
Gammal 2004-12-06, 22:51   #3
Everest
Registered User

Everests avatar

Reg.datum: Feb 2003
Druckit rejält 3 helger i rad och gjorde mitt bästa pass på flera månader idag Dock har ju alkohol negativa effekter men det är ju hur stor skillnad det är i praktiken som är intressant

http://markushagberg.com/wordpress/
Everest är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-06, 22:52   #4
Chris
Registered User

Chriss avatar

Reg.datum: Apr 2002
Spelar ingen roll! Så länge du inte tränar dagen efter lär du inte märka någon skillnad alls på dina träningsresultat!

Men ta det lugnt med alkoholen, 5 öl tycker jag är lagom när man går ut. Dricker oftast bara 3-4 st nuförtiden, och kanske en god drink (ej protein). hehe.

Super man sig svinfull är det ju knappast bra för kroppen!
Chris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-06, 22:52   #5
GymTT
Registered User

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Everest
Druckit rejält 3 helger i rad och gjorde mitt bästa pass på flera månader idag Dock har ju alkohol negativa effekter men det är ju hur stor skillnad det är i praktiken som är intressant

Okejj, med andra ord så borde man inte märka något alls om man krökar typ ngn gång per 2 månader typ ?? MVH TT
GymTT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-06, 22:53   #6
Olsson
Registered User

Olssons avatar

Jag har har oxå gjort några av mina bästa pass efter en riktig fyllehelg. Skummt det där faktiskt.

Min mountainbikeblogg
Olsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-06, 22:57   #7
Everest
Registered User

Everests avatar

Citat:
Ursprungligen postat av GymTT
Okejj, med andra ord så borde man inte märka något alls om man krökar typ ngn gång per 2 månader typ ?? MVH TT
1 gång på 2 månader är ju verkligen inte ofta, har svårt att tänka mig att 1 dålig dag skulle förstöra 60 andra Jag tror också det är rätt individuellt hur man känner sig efteråt beroende på hur man lägger upp käket samma dag, skulle aldrig festa utan att sluta med en stooor kebab

Gammal 2004-12-06, 22:59   #8
s_himself
Registered User

s_himselfs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Everest
1 gång på 2 månader är ju verkligen inte ofta, har svårt att tänka mig att 1 dålig dag skulle förstöra 60 andra Jag tror också det är rätt individuellt hur man känner sig efteråt beroende på hur man lägger upp käket samma dag, skulle aldrig festa utan att sluta med en stooor kebab

ahh, man ska äta MASSOR! en pizza innnan och typ valfri skräpmat efter och gärna flott dagen efter också
Gammal 2004-12-06, 23:00   #9
MacLeod
Registered User

MacLeods avatar

Reg.datum: Mar 2003
Det är bättre att träna dagen efter än samma dag du dricker. Dagen efter har man ofta rätt jävla mycket kolhydrater i sig, så det är ju bara att utnyttja det om man inte mår så dåligt.
Gammal 2004-12-06, 23:02   #10
Everest
Registered User

Everests avatar

Citat:
Ursprungligen postat av s_himself
ahh, man ska äta MASSOR! en pizza innnan och typ valfri skräpmat efter och gärna flott dagen efter också
Vi kör definitivt samma metod Igår blev de frukost, julbord, adventsfika (100kg kakor), mellamål och sedan gyrospizza på kvällen

Gammal 2004-12-06, 23:03   #11
Griip
Självgod idoit

Griips avatar

Reg.datum: Sep 2004
Om det nu var så att man 2-3 gånger i månader söp sig svinfull(maxa)? Hur skadligt är det? Gillar inte att dricka när jag har träningsvärk eller om jag ska träna dagen efter men om man bortser från sånt, hur skadligt är det då? Det värsta är väl att man blir uttorkad? Nästan alltid när jag dricker så försöker jag dricka så mycket jag klarar av(vad är annars poängen? ), men samtidigt både före och efter så dricker å äter jag verkligen shitloads av allt jag får tag på. Kan det verkligen förhindra träningen då?
Griip är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-06, 23:23   #12
blunder
Registered User

blunders avatar

Reg.datum: Jan 2002
Men gud.. om ni inte ska tävla eller liknande veckan efter så måste ni ju kunna ha ett socialt liv utanför styrketräningen. Träna, ät och må bra och festa ibland för att få ett avbrott från träningen helt enkelt. Festar själv varje helg och träningen och deffen fungerar bra ändå.
Gammal 2004-12-06, 23:32   #13
Griip
Självgod idoit

Griips avatar

Jo, givetvis.

Men ändå intressant kunskap för GUDS skull.
Gammal 2004-12-07, 00:54   #14
blunder
Registered User

blunders avatar

Reg.datum: Jan 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Griip
Jo, givetvis.

Men ändå intressant kunskap för GUDS skull.
Finns redan flera trådar om detta. Kosten och hård träning är betydligt viktigare än att du "fuskar" med mat eller alkohol nån dag i veckan.
Gammal 2004-12-07, 01:12   #15
Griip
Självgod idoit

Griips avatar

Då kan du istället för att slösa tid på att klaga gräva upp dem här trådarna till GrymTT och oss andra som undrar.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:52.