Citat:
Ursprungligen postat av sp33dy
Tjo
Ska nästa Tisdag på extramönstring i Karlsborg för fallskärmsjägarskolan.
Undrar om någon härifrån gjort den och isf. har några råd och tips för förberedelse dagarna innan? Tack på förhand!
Niklas
|
En kompis till mig gjorde detta for snart 10 ar sedan, da iallafall sa:
Fick de springa milen (kommer inte ihag vad tiden var)
chinups
situps
packning pa ryggen och sen kliva upp och ner pa en lada
simma, med klader problemet var som han beskrev det att de lag sa tatt sa iprincip sa hade du brostet pa framforvarande killes rygg
Hoppa fran minst 10 meter hangande i nagon form av sele (Det var tva som vagra den gangen. Kommer ihag min kompis kommentar: Kunde man inte raknat ut det tidgare att om man soker FJS sa blir det fraga om att hoppa fran hojder.)
De fick inte dricka under tiden, det var manga som forsokte fa sig en slurp i duschen efter lopningen. Men de blev snabbt utkastade.
Vilan bestod i att sitta ihop kurade emot vaggen, nar befalen oppnade dricka och drack bakom dem.
Sa jag antar som alla andra beskriver, ladda med kolhydrater, vatska, vila upp dig och forvanta dig vad som helst!
Min goda van klarade sig, skadade sig under de forsta veckorna pa FJS, avslutade, men tog rejal revanch nar han sedemera kom in som Ytbargare. Han lag inne under Estonia, det var hans kamrater som hade skiftet den natten som flogs in vid den olyckan.
Givetvis ar detta manga ar sedan, jag vet inte hur mycket som andrats. Sjalv ar jag diabetiker, fick aldrig gora lumpen

. Men i ditt fall hade jag letat runt lite pa Google, efter sidor om FJS.
LYCKA TILL!!
WHO DARES WINS, tror jag britterna uttrycker det!