Allt eftersom man har lagt på sig mer muskler har det blivit allt svårare att hitta kläder som passar bra. Misstänker att det är fler än jag som har märkt det.

Och då ser jag ändå knappast ut som nån galen broiler, utan har bara en del mer massa än den otränade medelsnubben.
Samtidigt verkar modet (och nu snackar jag alltså om herrkläder) ha ballat ur alltmer de senaste åren i och med att kläderna verkar ha blivit smalare och smalare. Många företag verkar nu sy upp kläder som bara passar undernärda tonåringar eller Auschwitzoffer.
Eftersom jag till vardags (jobbet) springer omkring i kostymer är det främst just kostymer, skjortor och byxor jag tänker på - kläder som inte är så elastiska och kräver ganska bra passform.
Det normala scenariot är att kavajer eller skjortor med rätt längd inte går att knäppa ordentligt eftersom de är för små över bröst, axlar och hals. Brallorna får man fan knappt över låren. Visst, man kan alltid lägga upp för stora kostymer eller brallor, men det är sällan det blir riktigt bra.
Har nån några tips på schyssta klädmärken med vettiga proportioner och rimliga priser? Och då menar jag inte rena fettokläder eller några skumma gubbiga kläder (typ sånt de kränger på Grosshandlarn etc). Det enda jag själv hittat efter de senaste rundorna på stan är kostymer från SIR och skjortor + en del byxor från Tiger. Respekt till dem, eftersom de verkar vara några av de få som gör kläder som passar riktiga män och inte anorektiska räkor.
Snart får man väl börja skräddarsy kläder (vilket iofs inte är så jäkla dyrt men känns jobbigare än att shoppa konfektion).
Så, tips anyone?