Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-10-19, 14:22   #1
Frida,SSP
Registered User

Frida,SSPs avatar

Reg.datum: Oct 2004
Fatburn

Tjohoo..nu är det inte långt kvar till Decembercupen. Har några kilon kvar, suck! Har ni tips på mest effektiva fettförbrännings preparatet?
Frida,SSP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-19, 14:26   #2
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Reg.datum: Feb 2004
Kokain kanske?

Nej men ephedra och koffein skall ju ha viss effekt.

Själv tycker jag morgonpromenader och kaffe funkar
Gammal 2004-10-19, 14:30   #3
Frida,SSP
Registered User

Frida,SSPs avatar

Cool Hmm

Citat:
Ursprungligen postat av Mental
Kokain kanske?

Nej men ephedra och koffein skall ju ha viss effekt.

Själv tycker jag morgonpromenader och kaffe funkar

Hmm..det var ju inte det första jag tänkte på direkt!
Klart att jag testat kaffe "duh".. Och givetvis sökte jag efter ngt LAGLIGT preparat!!! HAr svårt att hitta i denna djungel av kosttilllskott!
Gammal 2004-10-19, 14:33   #4
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Jag är inte insatt, men jag tror att Ephedra är lagligt medans rent efedrin inte är det.

skall kolla runt lite
Gammal 2004-10-19, 14:41   #5
Frida,SSP
Registered User

Frida,SSPs avatar

Unhappy

Citat:
Jag är inte insatt, men jag tror att Ephedra är lagligt medans rent efedrin inte är det.

skall kolla runt lite
Tackar för all hjälp jag kan få=O) Som kvinna har jag ju den egenskapen att jag har OTROLIGT svårt att släppa den vätska som finns under huden..inte kul..förra året på decembercupen släppte det inte förrän tävlingsveckan=O( Fick LIITE panik..hjälp!
Gammal 2004-10-19, 14:58   #6
Frida,SSP
Registered User

Frida,SSPs avatar

Question HjÄlp

Vätskedrivande???
Gammal 2004-10-19, 15:07   #7
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Koffein driver vätska. jag käkar koffeinpiller när jag vill tappa vatten

Edit: Jag skulle undvika saker som binder vatten, kolhydrater och salt tror jag räknas dit, sen skulle jag äta koffeintablätter och ev hoppa i bastun

Senast redigerad av Mental den 2004-10-19 klockan 15:12.
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-19, 15:24   #8
William
The Fat-Master

Reg.datum: Apr 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Frida,SSP
Tjohoo..nu är det inte långt kvar till Decembercupen. Har några kilon kvar, suck! Har ni tips på mest effektiva fettförbrännings preparatet?
Jag skulle rekommendera ett preparat med grönt te. Inget mirakelmedel men kan bidra lite till ökad fettförbränning. Se till att preparatet innehåller mycket EGCG, gärna ett par hundra milligram under dagen, samt en del koffein.

Mvh

William
Gammal 2004-10-19, 17:13   #9
z_bumbi
Nallemoderator

z_bumbis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Frida,SSP: Att inte få panik är bra för fettförbränningen, det sänker kortisolhalten och fettförbränningen går lättare. Muskelbesparande är det också.

Håll dig till planen och börja inte stoppa i dig vad som helst nu när det är så kort tid kvar, du har en plan och låt den löpa hela vägen ut.
Någon månad efter tävlingen så kollar du vad du gjorde som blev rätt och vad som blev fel och då vet du det till nästa gång.
Det är så du blir bättre.
Börjar du panikhandla saker nu så vet du ju inte vad som funkade, om det var det du lagt upp från början eller den mängd av tillskott som du antagligen kommer att stoppa i dig annars.

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-20, 11:15   #10
Frida,SSP
Registered User

Frida,SSPs avatar

Question

Citat:
Koffein driver vätska. jag käkar koffeinpiller när jag vill tappa vatten.
Edit: Jag skulle undvika saker som binder vatten, kolhydrater och salt tror jag räknas dit, sen skulle jag äta koffeintablätter och ev hoppa i bastun

Okies..så koff tabs är ett bra alternativ.. ojoj..vad är det jag har gett mig in på. Hur många tar du? När känner man, dvs hur lång tid tar det, innan man märker att "vätskan vill ut"??
Gammal 2004-10-20, 12:02   #11
Action
Registered User

Reg.datum: Nov 2002
Frida, ta det lite lugnt. Vätskan ska du ju inte ha bort förrän sista veckan. Nu ska fettet bort, och det försvinner ju som vi vet med mycket cardio och för att orka med all cardio är koffein bra att ha om man är riktigt trött! 20minuter innan promenaden kan vara lagom tid! Ephedra är en ört som har liknande effekt som koffein. Men det är ej tillåtet vid tävling! Sen ska man inte vänja sig vid att ta dessa preparat regelbundet.

Men någon gång då och då kan hjälpa till. Men det ger inte någon märkbart direkt förbränning utan gör mest att du orkar promenera mera.

Mycket och intensiv intervallträning fungerar bra också, men det kör du väl redan inför rodden?? (Om det är AF du ska tävla i)

Vätskan sista veckan får man bort genom att först öka saltintaget i upp emot 1 vecka. 3 dagar före tävling skippar du saltet helt och hållet! På kvällen dagen innan slutar du även dricka vatten! Selleri är naturligt vätskedrivande, Uritur finns att köpa på hälsokkosten!

Men få ej panik över vätskan nu, aningen jobbigt att träna hårt om man har låga vätskenivåer i kroppen under allt för lång tid.

Lycka till... gissar på att SSP står för Sverige Sport & Prestation??
Action är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-20, 12:08   #12
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Citat:
Okies..så koff tabs är ett bra alternativ.. ojoj..vad är det jag har gett mig in på. Hur många tar du? När känner man, dvs hur lång tid tar det, innan man märker att "vätskan vill ut"??

Det beror lite på vad du tål, kroppsvikt mm, jag är van koffeinist så jag brukar ta 300mg ca 30 min innan morgonpromenaden. men för att driva vätska så skulle jag nog ta mindre doser mera regelbundet. akta dig för uttorkning bara. Att tappa vätska med koffein går fort skulle köra på det dan innan den måste vara borta
Gammal 2004-10-20, 12:17   #13
Frida,SSP
Registered User

Frida,SSPs avatar

Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Action
Frida, ta det lite lugnt. Vätskan ska du ju inte ha bort förrän sista veckan. Nu ska fettet bort, och det försvinner ju som vi vet med mycket cardio och för att orka med all cardio är koffein bra att ha om man är riktigt trött! 20minuter innan promenaden kan vara lagom tid! Ephedra är en ört som har liknande effekt som koffein. Men det är ej tillåtet vid tävling! Sen ska man inte vänja sig vid att ta dessa preparat regelbundet.

Men någon gång då och då kan hjälpa till. Men det ger inte någon märkbart direkt förbränning utan gör mest att du orkar promenera mera.

Mycket och intensiv intervallträning fungerar bra också, men det kör du väl redan inför rodden?? (Om det är AF du ska tävla i)

Vätskan sista veckan får man bort genom att först öka saltintaget i upp emot 1 vecka. 3 dagar före tävling skippar du saltet helt och hållet! På kvällen dagen innan slutar du även dricka vatten! Selleri är naturligt vätskedrivande, Uritur finns att köpa på hälsokkosten!

Men få ej panik över vätskan nu, aningen jobbigt att träna hårt om man har låga vätskenivåer i kroppen under allt för lång tid.

Lycka till... gissar på att SSP står för Sverige Sport & Prestation??

Tack för ett kanonbra svar=O) SSP står för Sverige Sport&Prestation-ja!
Tvävlade första gången förra året, så jag gjorde precis som du skrev!
Men det här med selleri och Uritur? har jag ldrig hört talas om. Vet att vissa kosttillskottsförsäljare har vätskedrivande preps i sitt sortiment. Vad tror du om dem? Suck.. Ska du oxå tävla?
Gammal 2004-10-20, 12:20   #14
Frida,SSP
Registered User

Frida,SSPs avatar

Smile

Citat:
Det beror lite på vad du tål, kroppsvikt mm, jag är van koffeinist så jag brukar ta 300mg ca 30 min innan morgonpromenaden. men för att driva vätska så skulle jag nog ta mindre doser mera regelbundet. akta dig för uttorkning bara. Att tappa vätska med koffein går fort skulle köra på det dan innan den måste vara borta
Ok..ska testa det! Men, 300 mg itebs,hur många? Nu väger jag väl 59kg och vid tävlingen ca 55kg...
Gammal 2004-10-20, 12:22   #15
Action
Registered User

Reg.datum: Nov 2002
Citat:
Tack för ett kanonbra svar=O) SSP står för Sverige Sport&Prestation-ja!
Tvävlade första gången förra året, så jag gjorde precis som du skrev!
Men det här med selleri och Uritur? har jag ldrig hört talas om. Vet att vissa kosttillskottsförsäljare har vätskedrivande preps i sitt sortiment. Vad tror du om dem? Suck.. Ska du oxå tävla?
Jag har ej testat de vätskedrivande preparaten som vissa kosttillskotttillverkare har i sortimentet. Tycker de verkar vara onödigt dyra och innehållet är säkert bara några vätskedrivande örter??

Uritur är ngn örtblandning som finns på glasflaska. Själv har jag aldrig använt mig av några vätskedrivande preparat inför tävling. Det har räckt med att skippa saltet för att vätskan ska rinna ur, förutsatt att man dricker massor med vatten de dagarna. Man bör också ha i tanken att 1% vätskeförlust innebär 10% sänkning i prestation! Så man ska inte försöka driva ur alltför mycket vätska.

Att dessutom under vätsketöminngen öka mineralintaget av calcium, magnesium gör att kroppen bättre håller kvar vätska i musklerna. Risk för att man pissar ut massa mineraler när man dricker mycket vatten under vätsketömningen!

Jag har tänkt tävla.. Åtminstone på Fitnessfestivalen
Action är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:39.