2004-09-10, 07:32
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2004
|
Dokumenterad diet
Den 1 september i år inledde jag en diet som dokumenteras på:
http://www.maxljungqvist.net
Det skulle vara kul om ni kikade på sidan och gav mig lite feedback! Kan bara nämna... Jag är ingen kroppsbyggare eller ens särskilt intresserad av att bygga muskler, och vet inte om min sida "passar in" så bra här på Kolozzeum-forumet. Men jag hoppas på att ni respekterar mig ändå
|
|
|
2004-09-10, 12:50
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2003
|
Coolt...måste man ju följa, tror dock inte dina tabeller är helt ok, 5 starköl är mer än 400 kcal...
|
|
|
2004-09-10, 13:07
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av bubbleman
Coolt...måste man ju följa, tror dock inte dina tabeller är helt ok, 5 starköl är mer än 400 kcal...
|
Flaskor, 33cl 
Använder Hälsovakten så siffrorna stämmer nog.
Uppdaterar detta nu så informationen är mer specifik! Thx...
Senast redigerad av maxlju den 2004-09-10 klockan 13:11.
|
|
|
2004-09-10, 16:16
|
|
AKA Kapten Klänning
Reg.datum: Feb 2004
|
Ambitiöst så det förslår. Kör hårt nu, det handlar bara om vilja. Jag önskar dig lycka till.
|
|
|
2004-09-10, 16:54
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
|
Det går åt energi för att förbränna alkohol. Vissa kostregistreringsprogram tar hänsyn till detta, vissa inte. Hälsovakten gör detta och därav det låga kalorivärdet.
Källa: Hälsovaktens hjälpfunktion.
I övrigt: Lycka till, samt en fråga: hur mycket skiljer det i midjemått mellan 1/9 och 10/9? Jag har själv lyckats kapa 9cm midja och 8KG kroppsvikt på 7 veckor med hjälp av Grubbs deffguide som finns här på forumet. Tyvärr var jag dum nog att inte ta några förebilder vilket jag ångrar bittert idag så jag tycker DU gör helt rätt som dokumenterar.
|
|
|
2004-09-10, 18:26
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik S
Det går åt energi för att förbränna alkohol. Vissa kostregistreringsprogram tar hänsyn till detta, vissa inte. Hälsovakten gör detta och därav det låga kalorivärdet.
Källa: Hälsovaktens hjälpfunktion.
I övrigt: Lycka till, samt en fråga: hur mycket skiljer det i midjemått mellan 1/9 och 10/9? Jag har själv lyckats kapa 9cm midja och 8KG kroppsvikt på 7 veckor med hjälp av Grubbs deffguide som finns här på forumet. Tyvärr var jag dum nog att inte ta några förebilder vilket jag ångrar bittert idag så jag tycker DU gör helt rätt som dokumenterar.
|
Thx för supporten. Jag är lite nervös, har ju aldrig klarat det förut och vill inte misslyckas framför folket som kikar på sidan! Är dock oerhört motiverad och allt går om man är bestämd och envis.
Har ingen aning om hur mkt midjemått jag tappat, men bara på tre dagar gick jag ner ca 2 kg (förmodligen 99% vattenmassa) varför jag ser betydligt smalare ut redan nu. Ska köpa ett måttband tror jag, för min fettmätare är verkligen sunkig
|
|
|
2004-09-10, 19:12
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av maxlju
Thx för supporten. Jag är lite nervös, har ju aldrig klarat det förut och vill inte misslyckas framför folket som kikar på sidan! Är dock oerhört motiverad och allt går om man är bestämd och envis.
Har ingen aning om hur mkt midjemått jag tappat, men bara på tre dagar gick jag ner ca 2 kg (förmodligen 99% vattenmassa) varför jag ser betydligt smalare ut redan nu. Ska köpa ett måttband tror jag, för min fettmätare är verkligen sunkig 
|
Är det teknikmagasinets 99 kronors bioimpedansmätare eller? Släng den isf. I somras vägde jag 84,5kg och hade 99cm midja. Då visade den 22,5%. Nu väger jag 76,5 och har 90cm midja och fanskapet visar fortfarande 22,5%
|
|
|
2004-09-10, 19:40
|
|
The Supermegasized Hobbit
|
Tänker följa detta lycka till!
|
|
|
2004-09-10, 20:23
|
|
Banned User
Reg.datum: Mar 2004
|
rätta mig om jag har fel men är det inte bättre och skippa dem krossade linfröna kl 9 på morgonen. fett på morgonen försämrar ju insulinkänsligheten..... ta det under dagen eller på kvällen istället
|
|
|
2004-09-10, 21:15
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av maxlju
Flaskor, 33cl 
Använder Hälsovakten så siffrorna stämmer nog.
Uppdaterar detta nu så informationen är mer specifik! Thx...
|
Livsmedelsverket sade något annat men ok.
Citat:
|
Hur mycket kcal inehåller 1 dl 40% sprit enligt hälsovakten?
|
|
|
2004-09-10, 22:43
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik S
Är det teknikmagasinets 99 kronors bioimpedansmätare eller? Släng den isf. I somras vägde jag 84,5kg och hade 99cm midja. Då visade den 22,5%. Nu väger jag 76,5 och har 90cm midja och fanskapet visar fortfarande 22,5% 
|
Haha
Kostade 199:- så det är väl samma skit. Köper ett måttband istället!
|
|
|
2004-09-10, 22:44
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av isato
rätta mig om jag har fel men är det inte bättre och skippa dem krossade linfröna kl 9 på morgonen. fett på morgonen försämrar ju insulinkänsligheten..... ta det under dagen eller på kvällen istället
|
Thx för tipset, visste inte det! Ska ändra det i fortsättningen...
|
|
|
2004-09-10, 22:45
|
|
Registered User
|
Citat:
Livsmedelsverket sade något annat men ok.
Hur mycket kcal inehåller 1 dl 40% sprit enligt hälsovakten?
|
Sprit 40% ej söt 10cl - 56 kcal
|
|
|
2004-09-10, 23:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2003
|
"Onsdag 8/9 2004
Igår kom jag hem från gymmet rätt sent (runt 20:00), var trött och irriterad och insåg att jag redan stoppat i mig ca 13-1400 kcal denna dag, vilket gör det svårt att äta något mättande efter träningen. Dessutom var det snart sovdags och jag ville inte proppa i mig för mycket kolhydrater innan, så mitt efter-träning-mål blev två mellanstora bananer och en proteinshake på vatten. Stort sett kände jag mig tom på kolhydrater igår eftersom jag vanligtvis äter mer än ca 145 g på en dag. Idag känner jag mig däremot på topp, oerhört motiverad att dieta."
Låter ju mindre bra
|
|
|
2004-09-11, 05:50
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av negative
"Onsdag 8/9 2004
Igår kom jag hem från gymmet rätt sent (runt 20:00), var trött och irriterad och insåg att jag redan stoppat i mig ca 13-1400 kcal denna dag, vilket gör det svårt att äta något mättande efter träningen. Dessutom var det snart sovdags och jag ville inte proppa i mig för mycket kolhydrater innan, så mitt efter-träning-mål blev två mellanstora bananer och en proteinshake på vatten. Stort sett kände jag mig tom på kolhydrater igår eftersom jag vanligtvis äter mer än ca 145 g på en dag. Idag känner jag mig däremot på topp, oerhört motiverad att dieta."
Låter ju mindre bra 
|
Vad låter mindre bra?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:05.
|

|