Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-04-01, 21:48   #1
joman
Guest

Post Vad maxar ni?

Tja alla biffar.

Jag skulle vilja vet vad alla ni maxar på bänken? jag har tränat i 1,5 år men jag har bara tränat seriöst i några månader och maxar just nu 85kg.

:mad:
  Svara med citat
Gammal 2002-04-01, 21:59   #2
El Diablo
Registered User

Reg.datum: Dec 2001
Tog 100 ganska lätt i julas. har inte testat sen dess. borde vara lite tyngre nu men jag prioriterar inte bänken längre.. och nu under deffen har jag klenat ned mig lite.
Tappar ni mycket när ni går på diet? Framförallt andra och tredje setet är inte roliga just nu.
El Diablo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-01, 22:06   #3
stifko
Guest

Cool

Tjena!

Har 195 som max för närvarande. Har tränat i 6 år. Förhoppningsvis så ska maxstyrkan förbättras snart!
  Svara med citat
Gammal 2002-04-01, 23:50   #4
steefann
Guest

Hatar bänkpress, har dålig teknik, tycker det är en dålig övning (dels pga tekniken men även pga djupet) men skulle tippa på 130 kanske....
Hantelpress är trevligare men inte lika "coolt" tyvärr.

Frågar någon hur stark man är förväntas man svara i det man pressar upp i bänkpress vilket är ganska komiskt om man tänker efter....
  Svara med citat
Gammal 2002-04-02, 00:41   #5
Lumber Jack
Guest

Har maxat 130, väger själv "bara" 75 kg (fitnesskille...) så jag är på väg mot dubbla kroppsvikten.

Personligen tycker jag att det är "coolare" med någon som kör strikta repetitioner på tunga hantlar i hantelpressen.
  Svara med citat
Gammal 2002-04-02, 07:29   #6
Munter
Butter

Munters avatar

Reg.datum: Feb 2002
140kg och extremt stillastående

Håller med Steffo där också...det säger lite om hur stark man är. Jag har en del riktigt slangiga polare som bänkar 130 utan problem, men sen har de just bara en paradmuskel, nämligen bröstet. I mitt fall så är bröstmuskeln den svagaste muskeln...finns det inget erkänt mått där man tar medlet av bänk, mark och knäböj eller så ? Det skulle vara mer rättvist

[ 02 April 2002: Inlägget har ändrats av: Munter ]
Gammal 2002-04-02, 07:37   #7
Freddan
Guest

Tog 180 för en månad se´n. Det gick lätt!
Målet är 200 innan sommaren. MEN jag är "bodybuilder" inte styrkelyftare.
  Svara med citat
Gammal 2002-04-02, 07:40   #8
muskelbyggarn
Klen, men Ren

Reg.datum: Jul 2001
Håller med dig Munter där det är ett jäkla tjatande om bänkpress hit och dit för att bevisa styrka...
Det finns ju så många fler övningar man kan vara klen i

Vänl,,,
Tobbe

"People can go out and hear R.E.M. if they want deep lyrics, but at the end of the night
they want to go home and get fucked! That's where AC/DC comes into it."
- Malcolm Young
muskelbyggarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-02, 08:04   #9
z_bumbi
Nallemoderator

z_bumbis avatar

Munter: Finns ju alltid det sammanlagda. Svara med att du tar 580 (Eller vad du nu tar, grov gissning från ditt bänkresultat.) nästa gång nån frågar. Förstår de så förstår de, annars vet de antagligen inte skillnaden på 100 och 200 i bänken heller

Lite offtopic:
Där jag tränar säger ingen nånsin tredje siffran utan det är bara 20, 30, 70 osv i varje övning, tog ett tag att förstå vad folk menade

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-02, 09:09   #10
hulken
Registered User

hulkens avatar

Reg.datum: Jul 2001
Visst,många har bra anlag för att vara bra i bänk,det är många grejer som spelar in,vinklar,muskelfästen,korta armar,bra brygga osv,många säger att det är teknik till största delen i bänk,men det spelar ingen roll hur bra teknik man har,för har man ej styrkan så får man aldrig stången i rörelse.

>>>>> Je Suis Fort <<<<<
hulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-02, 09:15   #11
stifko
Guest

Cool

Det verkar som om många nybörjare är väldigt imponerade av bänkpressövningen som sådan... Det är ju inte ofta man hör nån som frågar vad nån tar tex i mark / knäböj men det beror väl på att för många yngre så är tung bänkpress status & häftigt......
  Svara med citat
Gammal 2002-04-02, 21:49   #12
joman
Guest

Jag håller med om att bänken är j*vligt tråkig men det är kul att kunna maxa mycket.

Det är bara så att ta mycket i bänk ger status
  Svara med citat
Gammal 2002-04-02, 21:56   #13
Toya
Guest

Joman va snackar du för skit bänk är ju nästan det roligaste
Du ja tycker du borde fråga vad alla väger också, det är ju inte grymt att ta som ex 120kg om man väger 150kg.
Det är ju grymare om man tar 100kg å väger 80kg!!
Så fråga va alla väger

Mvh/Toya
  Svara med citat
Gammal 2002-04-02, 22:13   #14
Sonny Black
Guest

Brorsan har kanske varit på gym 5 ggr i sitt liv och han gör en femma på 85 i Bänken vägandes 77. Det är skapligt fotbollsspelare som han är.
  Svara med citat
Gammal 2002-04-02, 22:13   #15
Munter
Butter

Munters avatar

Jag tycker fortfarande efter alla dessa år att bänkpress är det roligaste att maxa i. Ett misslyckat ben- och rygglyft på maxnivå innebär att man a) mår skitdåligt efteråt b) gör sig illa eller c) ibland klarar det Nä skämt åsido, jag förstår fixeringen av just maxlyft i bänkpressen...det är KUL, och det är ju skälet till att vi tränar så mycket.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:08.