Citat:
Originally posted by Kalleh
Kunde inte sagt det bättre själv. Det är just därför jag föredrar snabbmat, det finns inte tid att laga mat vart tredje timma. Och givetvis äts det även gott om kolhydrater och protein upptil detta, mer än de flesta får i sig.
|
Tid att laga mat finns det nästan alltid så det håller iofs inte som argument för just skräpmat, det tar längre tid att stå i kö för sin burgare än att värma en matlåda i micron alt plocka fram sin pastasallad ur kylen/kylväskan.

Snabbmat är inte nyttigt på något sätt och tränar man mycket behöver man oftast all näring (Förutom energin alltså.) som man kan få tag på, så helt rätt är det ju inte att äta skräpmat ur den synvinkeln.
Jag har för mig att Sverker skrev något om att majonäs är bra för att öka kalori-intaget och där har han ju rätt, en näve nötter då och då ger ännu mer osv.
Allt handlar till sist om en fråga om balans och vad man är beredd att offra, vill man äta "junk" ett mål om dan och har en hög energiförbrukning så är det bättre än att inte träna alls och äta "perfekt" mat osv.