Citat:
Originally posted by jim
Jag har nyss fått ett exemplar av Pauluns "Allt om Glykemiskt Index"... mycket intressant läsning..
skulle vilja ha lite källkritik någon som läst den och har något att invända/hålla med om? tack!
|
Fokuseringen ligger lite väl mycket på just kolhydrater, använder man bra mat i allmänhet och kombinerat med det som står i boken så får man en bra diet.
Man bör kanske inte hänga upp hela sin kost på att just ha lågt GI utan se till att merparten av kolhydraterna är av den typen och sen bara äta på utan att bry sig så mycket.
Att köra gi-metoden anpassat till bulk eller deff genom att växla mellan olika snabbhet på kolhydraterna vet jag inte om någon numera är så förtjust i, det var en bra tanke men saknade några element för att den skulle funka fullt ut.
Jag hade fördelen att ha varit på ett föredrag/föreläsning med Paulun innan jag läste boken och fick nog ut mer av den då han tog upp en hel del av det jag tycker saknas i boken. Om man är intresserad av kost så rekommenderar jag att man går och lyssnar på hans föredrag någon gång då han är ganska duktigt föredragshållare och har en hel del kringkunskap.