Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-05-30, 16:38   #1
U mama...
Junior Medlem

U mama...s avatar

Reg.datum: May 2004
Talking Snabba kolisar efter sex!?

Det slog mig att man borde ju peta i sig lite snabba kolisar efter en session snusk.
Hur lång tid ungefär ska samlaget fortgå för att ett kolhydrat tillskott vore nödvändigt?

U mama... är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-05-30, 16:39   #2
J.Saarela
El Presidente

Reg.datum: Mar 2004
OMFG!!!!
J.Saarela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-05-30, 16:54   #3
Matte_Maiden
Registered User

Matte_Maidens avatar

Reg.datum: Aug 2003
Re: Snabba kolisar efter sex!?

Citat:
Originally posted by U mama...
Det slog mig att man borde ju peta i sig lite snabba kolisar efter en session snusk.
Hur lång tid ungefär ska samlaget fortgå för att ett kolhydrat tillskott vore nödvändigt?

Beror nog mest på intensiteten... Kör du riktigt hårt och snabbt kan du nog räkna det som HIIT om du lite då och då byter ställning och vilar lite. Sedan beroende på hur länge du håller ut så kommer större delen av din lagrade energi ta slut och kroppen behöver då mer energi efteråt.

Så beroende på faktorerna intensitet och längd på snusket så får du nog jämföra med andra "kondtions"-krävande aktiviteter! :love:
Matte_Maiden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-05-30, 16:57   #4
LunaSpice
Registered User

Reg.datum: Jul 2003
Du lär få jobba ifall du ska tömma dina glykogenförråd. Jag är dock svettig som en gris efter ett parti...oftast iaf. Vatten brukar räcka samt ett vanligt mål mat. Man ska inte behöva tänka på mat och snabba kolisar vid sex. Då har det gått FÖR långt.
Gammal 2004-05-30, 16:58   #5
U mama...
Junior Medlem

U mama...s avatar

Jo jag håller med om att det kan liknas med ett HIIT pass.
Gammal 2004-05-30, 17:03   #6
U mama...
Junior Medlem

U mama...s avatar

Citat:
Originally posted by LunaSpice
Du lär få jobba ifall du ska tömma dina glykogenförråd. Jag är dock svettig som en gris efter ett parti...oftast iaf. Vatten brukar räcka samt ett vanligt mål mat. Man ska inte behöva tänka på mat och snabba kolisar vid sex. Då har det gått FÖR långt.
Anledningen till frågan var att jag hade en session nyss och satt här efter och tugga på lite godis och kom på att det måste ju vara rätt bra att stoppa i sig godis efter lite nojsande.

Behöver tjejen också ett kolhydrat tillskott?
Som tjej är man ju oftast inte lika aktiv!
Nä jag behåller godisarna för mej....hon ska ju inte bli tjock
Gammal 2004-05-30, 17:06   #7
LunaSpice
Registered User

Citat:
Originally posted by U mama...

Anledningen till frågan var att jag hade en session nyss och satt här efter och tugga på lite godis och kom på att det måste ju vara rätt bra att stoppa i sig godis efter lite nojsande.

Behöver tjejen också ett kolhydrat tillskott?
Som tjej är man ju oftast inte lika aktiv!
Nä jag behåller godisarna för mej....hon ska ju inte bli tjock
Inte lika aktiv? Eeehr?

Om du anser att du har tömt dina förråd så är det bara att fylla på. Det går inte att säga generellt tycker jag. Det är som med vilken annan träning som helst. Dessutom så blir kroppen hypermetabol av smek och kyssar. Behöver inte vara själva energiåtgången vid juckandet. 3-4 timmars förspel lär kräva en hel del energi också kan jag lova.
Gammal 2004-05-30, 17:07   #8
Grahn
Registered User

Grahns avatar

Reg.datum: Jul 2002
3-4 timamr...när har ni tid att gå på gymmet?
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-05-30, 17:08   #9
LunaSpice
Registered User

Jag menar inte att jag har 3-4 timmars förspel, det var bara ett exempel. Det har väl hänt och det är tokmysigt.
Gammal 2004-05-30, 17:15   #10
U mama...
Junior Medlem

U mama...s avatar

3-4 timmars förspel händer ju aldrig med flickvännen, däremot med någon liten oskuldsflicka som är nervös kan sådant uppstå. Det är mysigt

Jag ska gå och träna nu efteråt. Kommer sexet inverka negativt på min prestaion i gymmet eller kanske tvärtom?
Kanske är högst individuellt dock. Det brukar fungera rätt bra för mej att gå ner lite rödmosig och köra
Gammal 2004-05-30, 17:16   #11
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Kommer sexet inverka negativt på min prestaion i gymmet eller kanske tvärtom?

Låt vetenskapen sprida sitt ljus och skingra förvirringen.

Neuroendocrine and cardiovascular response to sexual arousal and orgasm in men.

Kruger T, Exton MS, Pawlak C, von zur Muhlen A, Hartmann U, Schedlowski M.

Division of Clinical Psychiatry, Hannover Medical School, Federal Republic of Germany.

In this study, ten healthy male volunteers were continuously monitored for their cardiovascular and neuroendocrine response to sexual arousal and orgasm. Blood was continuously drawn before, during and after masturbation-induced orgasm and analyzed for plasma concentrations of adrenaline, noradrenaline, cortisol, luteinizing hormone (LH), follicle stimulating hormone (FSH), prolactin, growth hormone (GH), beta-endorphin and testosterone. Orgasm induced transient increases in heart rate, blood pressure and noradrenaline plasma levels. Prolactin plasma levels increased during orgasm and remained elevated 30 min after orgasm.

In contrast, none of the other endocrine variables, including tesosterone, were significantly affected by sexual arousal and orgasm.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-05-30, 17:21   #12
LunaSpice
Registered User

ARGH! Alltid är du före! Lägger väl till då...

Specificity of the neuroendocrine response to orgasm during sexual arousal in men.

Kruger TH, Haake P, Chereath D, Knapp W, Janssen OE, Exton MS, Schedlowski M, Hartmann U.

J Endocrinol. 2003 Apr;177(1):57-64.

We have demonstrated that sexual activity produces transient sympathoadrenal activation and a pronounced, long-lasting increase in prolactin in men and women. However, by analyzing endocrine alterations at 10-min intervals, a precise assignment of these changes to the pre-, peri- and postorgasmic periods was not possible. Thus, the current study aimed to accurately differentiate the endocrine response to sexual arousal and orgasm in men using an automatic blood collection technique with 2-min sampling intervals. Blood was drawn continuously before, during and after orgasm over a total period of 40 min in 10 healthy subjects and were compared with samples obtained under a control condition. Sexual activity induced transient increases of plasma epinephrine and norepinephrine levels during orgasm with a rapid decline thereafter. In contrast, prolactin levels increased immediately after orgasm and remained elevated throughout the experiment. Although oxytocin was acutely increased after orgasm, these changes were not consistent and did not reach statistical significance. Vasopressin, LH, FSH and testosterone plasma concentrations remained unaltered during sexual arousal and orgasm. These data confirm that prolactin is secreted after orgasm and, compared with oxytocin, seems to represent a more reliable and sustained marker for orgasm in man. The results further reinforce a role for prolactin either as a neuroendocrine reproductive reflex or as a feedback mechanism modulating dopaminergic systems in the central nervous system that are responsible for appetitive behavior.
Gammal 2004-05-30, 17:22   #13
tazz
Registered User

Reg.datum: Sep 2003
Är det bara jag som tycker det har gått överstyr när man börjar fundera på snabba kolhydrater efter man haft sex?
tazz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-05-30, 17:22   #14
LunaSpice
Registered User

Citat:
Originally posted by tazz
Är det bara jag som tycker det har gått överstyr när man börjar fundera på snabba kolhydrater efter man haft sex?
Läs en av mina poster ovan...
Gammal 2004-05-30, 17:24   #15
tazz
Registered User

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Originally posted by LunaSpice

Läs en av mina poster ovan...
Sorry, skummade bara igenom
tazz är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:25.