Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm
Jag kommer ihåg från tidningen att en jounalist tog en bild med självutlösare samtidigt som han blev uppäten av en flodhäst. Kanske fejk - kanske inte. Vi kommer nog aldrig få veta.
|
Jag hörde en intervju med em som stod bakom tidningen och de sa att de artiklar sim var rykta i färg var sanna och riktiga medan de artiklar som var tryckta i svartvitt var fejk. De sa också att läsarna visste att det var på det sättet, men ändå anser inte jag att man kan vara så generell och dra alla artiklar över en och samma kam. Faktum är att det fanns artiklar som skulle kunna vara sanna trots att de var tryckta i svartvitt. Till exempel berättades det om en hund som hade stuckit in nosen i ett rör och fastnat. Artikeln var i och för sig tryckt i svartvitt, men alla som har hund vet hur hundar fungerar. De stoppar för sjutton in nosen lite överallt och därför skulle den artikeln kunna vara sann trots att den var tryckt i svartvitt. I samma nummer stod det om en familj som hade extra fingrar och tår. Det händer faktiskt också även om det är ovanligt.