Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2024-07-04, 07:48   #1
The_RobRoy
Living the good life

The_RobRoys avatar

Reg.datum: Jul 2004
Sommarprat i P1 2024

Vi har ingen tråd för i år, irriterande nog kan man bara lyssna via SR Play appen, vilket gör att jag antar att lyssnartalen lär gått ner rejält i år. Jag laddade iaf ner appen, så stor ansträngning var de ju trots allt inte för min tumme.

Har lyssnat på långt ifrån alla och vissa har jag avslutat efter halva, men nu har jag åtminstone hört ett som va riktigt värt att lyssna på. Bidra med era favoriter eller sågningar här!

Lasse Åberg
1.5 av 5 sommarsolar. Om än inte helt värdelöst så inte långt ifrån. Knappt något jag gick igång på utom möjligen nån liten klok tanke om hur mycket livet förändrats under hans livstid. Om man inte är stor fan av hans musik så i princip undvik

Birgitta Ohlsson
2 av 5 sommarsolar. Jag hade tänkt att detta lär bli väldigt rörande, givet att hon är döende. Men på något sätt lyckades hon göra det så känslokallt att de aldrig drog i mina hjärtsträngar

Joakim Paasikivi
3 av 5 sommarsolar. Leverade ungefär i linje med förväntan, han är ingen stor berättare, men ett viktigt ämne och hans finska bakgrund och liknande historia som jag har på den finska sidan av min släkt, höjde de lite extra för mig jämfört med vad de kanske gör för ursvenskarna som aldrig hört talas om krig i släkten.

Lasse Berg
4.5 av 5 sommarsolar. Äntligen ett riktigt bra sommarprat, om stora viktiga ämnen och unika lärdommar dragna ifrån ett långt spännande liv. Det saknades något litet för full pott i att knyta ihop säcken av alla hans insikter, men mycket mycket bra.
Gammal 2024-07-04, 12:06   #2
sladdbarn
Registered User

Reg.datum: Aug 2019
Tack för dina recensioner, blir sugen på att lyssna på dom 2 sista.
sladdbarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-07-04, 14:51   #3
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.

Lafayettes avatar

Reg.datum: Oct 2018
Johanna Nordström

0/5 utan att ha lyssnat
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-07-04, 17:44   #4
Akerhage
Horny user

Akerhages avatar

Reg.datum: Jan 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Johanna Nordström

0/5 utan att ha lyssnat
Vadan detta hat?
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-07-05, 11:42   #5
PixelMiner
Lyfter tunga pixlar

PixelMiners avatar

Reg.datum: Oct 2008
Hampus Nessvold

1 av 5 sommarsolar. En av dessa moderna "komiker" som inte är roliga. Faller mest platt..

Lasse Åberg

1.5 av 5 sommarsolar. Håller med Rob Roy.. Mest trött gammal gubbe. Några få ögonblick är ok annars mest trist.

Ellen Krauss

4 av 5 sommarsolar. Hade aldrig hört talas om henne innan, men mycket bra sommarprat för att bara vara 25 år. Personligt och välskrivet manus och bra genomfört.

Joakim Paasikivi

3 av 5 sommarsolar. Ett ganska normalt sommarprat. Intressant att höra hans bakgrund och hans reflektioner om vad han haft fel i med sina analyser.

Vivi Wallin

4 av 5 sommarsolar. Intressant och annorlunda levnadshistoria. Tappar tyvärr lite på slutet.
PixelMiner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-07-05, 11:48   #6
intepurewhey
Registered User

Reg.datum: Sep 2021
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Vadan detta hat?
https://www.femina.se/intervju/johan...arriar/9863712

Hon är en fatpologist.

Säger såhär om folk som tränar:
"Det tycker jag faktiskt att alla borde göra, avfölja folk som bidrar med den skiten. Det är väldigt jobbigt att se hela tiden i flödet."

"Vi skämtar ju väldigt mycket i podden om just det här med att alla är så extremt besatta av att vara smala."

Samtidigt som hon ser ut som ett jävla bowlingklot som kommer dö av hjärtproblem innan 40. Absolut 0 självinsikt. Hon kanske bör vara mer besatt av att bli smal än att ha samma kroppssammansättning som en bit bacon.
intepurewhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-07-05, 12:20   #7
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.

Lafayettes avatar

Reg.datum: Oct 2018
Mest talanglös och ofantligt tråkig. Lite som clara henry
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-07-05, 12:40   #8
intepurewhey
Registered User

Reg.datum: Sep 2021
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Mest talanglös och ofantligt tråkig. Lite som clara henry
Hon är dock söt. Tjockisen är bara motbjudande, fick skippa alla bäst i test-avsnitt hon var med i.
intepurewhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-07-05, 14:54   #9
lördagsgrogg
Registered User

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av intepurewhey Visa inlägg
https://www.femina.se/intervju/johan...arriar/9863712

Hon är en fatpologist.

Säger såhär om folk som tränar:
"Det tycker jag faktiskt att alla borde göra, avfölja folk som bidrar med den skiten. Det är väldigt jobbigt att se hela tiden i flödet."

"Vi skämtar ju väldigt mycket i podden om just det här med att alla är så extremt besatta av att vara smala."

Samtidigt som hon ser ut som ett jävla bowlingklot som kommer dö av hjärtproblem innan 40. Absolut 0 självinsikt. Hon kanske bör vara mer besatt av att bli smal än att ha samma kroppssammansättning som en bit bacon.
Vi behöver fler fatpologister. Dom får mig att se mindre fet ut.
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-07-16, 10:48   #10
PixelMiner
Lyfter tunga pixlar

PixelMiners avatar

Lasse Berg

4 av 5 sommarsolar. Om en ganska ovanlig yrkeskarriär och hur livet kan gå ifrån glädje till sorg.

Marcus Wandt

3 av 5 sommarsolar. Intressant, men ganska förutsägbart.

Trolle Rhodin

3.5 av 5 sommarsolar. Mest annorlunda yrke, men handlar mer om hans släkt än om honom själv.

Jennie Walldén

5 av 5 sommarsolar. Om hur det är att bli bortadopterad som 8-åring och att hitta sin plats i livet.
Gammal 2024-07-16, 11:32   #11
The_RobRoy
Living the good life

The_RobRoys avatar

Reg.datum: Jul 2004
Gött att någon håller tråden vid liv!

Trolle:
3 av 5 solar, håller med dig, kul inblick i en annan värld, men i slutändan inte så intressant. Och att han väljer att alltid ha ögonskugga osv kändes extremt, jaha?

Cecilia Udden:
2 av 5 solar: Kanske är mitt betyg för lågt, ska ju va ett ämne som berör, men jag tröttna faktiskt och orkade inte lyssna klart

Carl Bildt:
3.5 av 5 solar: Bildt är väl nästan alltid bra, han drar några sköna stories och har endel sköna poänger, men kommer med väldigt lite nytt ändå.

Ska lyssna på Jennie nu då du gav 5 av 5!
Gammal 2024-07-18, 14:08   #12
wintersnowdrift
special snowflake

wintersnowdrifts avatar

Reg.datum: Nov 2004
Jag är så besviken på årets sommarpratare. De bästa är alltid de som pratar om något annat än sig själva, och hittills har jag prickat 0 (!) sådana i år. Bläsch. Jag vill ha sommarprat i stil med Bea Uusmas om Andréexpeditionen eller Fatima Bremmers om Ester Blenda Nordström.

Lars Strannegård, Handelshögskolans rektor pratade om konst vilket hade kunnat vara ett ok tema men istället blev det superytligt plus att han hyllade sin fru på det där sättet som alla framgångsrika karriärmän gör vilket automatiskt får mig att kräkas i munnen.

Bäst hittills i år av de jag har hört är helt klart Sigge Eklund. Nu lyssnar inte jag på hans och Alex Schulmans pod så kanske är det en upprepning av hur han är i podden men det är en väldigt snygg berättad historia om hur Sigges farfar kom att hata Ingmar Bergman. Påminde en del om "Bränn alla mina brev" vilket kanske inte är helt långsökt (Schulman producerar Eklunds sommarprat).
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-07-18, 14:49   #13
Musique
Registered User

Reg.datum: Oct 2016
Det jag tycker är tråkigt med sommar är att det är så otroligt strikt format. Dramaturgin i merparten av sommarpraten är likadan. Det märks att det är några få producenter och skrivare som hjälper till med allas prat.

Därför är mina favoriter genom åren dels Anita Ekberg 2005. Hon sitter på sin altan vid villan utanför Rom. Där dricker hon vin bara babblar på. Minns att hon skryter om sina avokadoträd i trädgården.

Sen är Anders Hansens också bra. Han säger uttryckligen att han inte har någon livshistoria att berätta som passar sommar-formatet, så han berättar om något han kan - hjärnan och hur träning påverkar den. Så borde många fler resonera.
Musique är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2024-07-18, 14:57   #14
PixelMiner
Lyfter tunga pixlar

PixelMiners avatar

Cecilia Udden

2 av 5 sommarsolar. Plågade mig igenom hela. Stundtals intressant men väldigt fragmenterat och osammanhängande. Känns mer som de korta reportageklipp som man brukar höra ifrån henne på de vanliga P1 nyheterna, än som ett sommarprat.

Carl Bildt

2.5 av 5 sommarsolar. Meh.... Inget nytt under solen, men inte kass heller.

Senast redigerad av PixelMiner den 2024-07-18 klockan 14:58.
Gammal 2024-07-18, 16:26   #15
Baldr
Registered User

Baldrs avatar

Reg.datum: Jun 2018
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Påminde en del om "Bränn alla mina brev"
En fullständigt fabricerad historia i syfte att svartmåla Bergman med andra ord?
Baldr är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:02.