Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition > Träningsskador & Rehab

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2022-05-12, 22:18   #1
Zozo12
Registered User

Reg.datum: May 2022
Unhappy Långvarig "ospecifierad" ryggsmärta

Hejsan

För mer än ett år sedan började jag få ont i ländryggen. Dum som jag är fortsatte jag att träna (styrketräning på gym som jag gjort i några år). Träffade dock en sjukgymnast in mot sommaren efter några månader med ont och hon bad mig lugna träningen och köra bålstabiliserande övningar, vilket jag inte heller trodde på. Så fortsatte ändå men anpassade träningen och undvek tex hip thrusters och squats som gav mig den jobbigaste smärtan.

Men sedan kom en dag där jag inte kunde göra någon övning utan smärta. Då slutade jag träna som jag kom överens om med min sjukgymnast. Jag hade svårt att komma igång med bålövningarna och var mest depp för jag var tvungen att lägga av med gymmet. Men efter fortsatt kontakt och motivation av sjukgymnasten satte jag igång och har nu hållit på i cirka 2 månader. Det gör ont att sitta för länge. Gå för länge. Att ens göra en övning med kroppsvikt gör ont (tex en squat).

Jag försökte mig på gymmet igen för en vecka sedan och har gymmat varje dag sen dess men utan vikter och värmt upp ordentligt. Men har nu igen insett att det inte funkar och att smärtan ökar och måste nu återgå igen till att fortsätta med bålövningarna.

Däremot vill jag söka råd och motivation från andra som haft liknande svårigheter som mig och har gett sig på dessa bålövningar och sett resultat och kunnat träna som vanligt igen. När jag frågat min sjukgymnast har hon endast sagt "det har blivit BÄTTRE för andra" men inte bra?

Tack på förhand !!!
Zozo12 är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:16.