2021-12-28, 15:52
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2016
|
Vad ligger ni på för dagsintag?
Hur mycket kalorier ni andra koloiter på när ni bulkar, är på balans eller deffar?
Jag själv ligger nu under deff på 2050, balans runt 2600 och bulk 2900, vilket är konstigt då min balans för ca 2 år sedan var runt 3100 trots samma aktivitetsnivå. Jag antar att min ämnesomsättning har åldrats med 10 år under dessa
|
|
|
2021-12-28, 16:13
|
|
Uggla
Reg.datum: Oct 2005
|
ingen aning.
hungern sköter mitt kaloriintag
Jag har bara lite koll på proteinet.
|
|
2021-12-28, 16:34
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2021
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pepz
ingen aning.
Jag har bara lite koll på proteinet.
|
Samma.
|
|
|
2021-12-28, 17:28
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pepz
|
Hade jag gjort detsamma så hade jag vägt 200+ kilo. Jag är på gränsen till inkapabel till att känna mättnad, så mitt inre matvrak måste tyglas med kaloriräknande
|
|
|
2021-12-28, 17:34
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2021
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kev88
Hade jag gjort detsamma så hade jag vägt 200+ kilo. Jag är på gränsen till inkapabel till att känna mättnad, så mitt inre matvrak måste tyglas med kaloriräknande 
|
Gäller detta oavsett livsmedel och typ av kost?
Med en lågfett vegetarisk kost kan jag i princip inte överäta. Nu tränar jag i och för sig en hel del kondition, och behöver upp mot 3500 kcal för att öka i vikt, men om jag äter kokt potatis, havregrynsgröt, egenkokta baljväxter, frysta grönsaker och några ägg så kan jag typ inte gå upp i vikt. Det blir kilovis med mat.
|
|
|
2021-12-28, 17:47
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Okarin
Gäller detta oavsett livsmedel och typ av kost?
|
Det gör det, eller nja, är det mycket fet grädde i en maträtt så känner jag till slut en sån där illamående mättnadskänsla, men det krävs fortfarande en stor volym för det. Jag kommer inte ihåg sist jag kände mig mätt av annan föda, speciellt inte kött, fågel, havregrynsgröt, sötpotatis, lax osv.
När jag grillade med kollegorna i somras så trodde de att det var något fel på mig då jag drog i min två stycken 250 g burgare med dressing, ketchup, gurka, cheddar och bacon innan de hade hunnit dra i sig en 150 g. Jag hade lätt kunnat sätta i mig två till efter det. Så jag känner alltid hunger, det är bara olika grader av det. Det kan jämföras lite med att vara riktigt pilsk men aldrig få komma.
|
|
|
2021-12-28, 18:00
|
|
Ninja
Reg.datum: Apr 2001
|
Citat:
|
Jag har kört på känsla de senaste 6 månaderna eller så och väger nog snart 300 kg.
|
|
|
2021-12-28, 18:09
|
|
Banned User
|
Citat:
Det gör det, eller nja, är det mycket fet grädde i en maträtt så känner jag till slut en sån där illamående mättnadskänsla, men det krävs fortfarande en stor volym för det. Jag kommer inte ihåg sist jag kände mig mätt av annan föda, speciellt inte kött, fågel, havregrynsgröt, sötpotatis, lax osv.
När jag grillade med kollegorna i somras så trodde de att det var något fel på mig då jag drog i min två stycken 250 g burgare med dressing, ketchup, gurka, cheddar och bacon innan de hade hunnit dra i sig en 150 g. Jag hade lätt kunnat sätta i mig två till efter det. Så jag känner alltid hunger, det är bara olika grader av det. Det kan jämföras lite med att vara riktigt pilsk men aldrig få komma.
|
Finns det ingen kost som du kan känna mättnad på? Om du skulle leva på broccoli och potatis, endast, skulle du kunna gå upp i vikt då trot du?
|
|
|
2021-12-28, 18:25
|
|
Ninja
Reg.datum: Apr 2001
|
Citat:
Finns det ingen kost som du kan känna mättnad på? Om du skulle leva på broccoli och potatis, endast, skulle du kunna gå upp i vikt då trot du?
|
Få människor är kapabla till att gå upp i vikt av endast broccoli och potatis. Men det är också en form av kalorirestriktion.
För mig är kalorirestriktion detsamma som att inte välja fritt vad jag ska äta.
Väljer jag fritt så känner jag sällan mättnad.
|
|
|
2021-12-28, 18:29
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Langster
Få människor är kapabla till att gå upp i vikt av endast broccoli och potatis. Men det är också en form av kalorirestriktion.
För mig är kalorirestriktion detsamma som att inte välja fritt vad jag ska äta.
Väljer jag fritt så känner jag sällan mättnad.
|
Jag har tänkt mycket på smaksensationer, och hur lite behov jag har av det i jämförelse med andra. Visst, det kan vara gott med ett julbord och total dekadens i vörtbröd med smör, men jag känner inget behov av det i övrigt. Jag kan äta havregrynsgröt blandat med wokgrönsaker och salt till middag, allt sammanrört till en gegga, och vara helnöjd med det. Det är skönt att bli mätt på billig mat som tar fem minuter att laga, så får jag energi till träningen och kan lägga mer tid på den.
|
|
|
2021-12-28, 18:57
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2016
|
Citat:
Jag är på gränsen till inkapabel till att känna mättnad, så mitt inre matvrak måste tyglas med kaloriräknande 
|
Citat:
Jag kan äta havregrynsgröt blandat med wokgrönsaker och salt till middag, allt sammanrört till en gegga, och vara helnöjd med det.
|
Roligt och se att det finns likasinnade avarter som mig när kommer till smak- och hungerkänslor
Intressant tråd! Ligger själv just nu i bulk på 5000-5500 kcal, beroende på hur aktiv jag varit under dagen.
|
|
|
2021-12-28, 19:09
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Inte utan kopiösa mängder, jag drar som exempel i mig en flötig kebabpizza utan några som helst problem. Jag får mest bara ett "tryck" i magen, inte den där mättnadskänslan som jag en gång hade. När det kommer till broccoli och potatis så har jag ingen aning, men jag tror inte att jag hade haft några problem med att trycka i mig några kilo potatis om dagen.
Citat:
Ursprungligen postat av Klistergeten
Roligt och se att det finns likasinnade avarter som mig när kommer till smak- och hungerkänslor
Intressant tråd! Ligger själv just nu i bulk på 5000-5500 kcal, beroende på hur aktiv jag varit under dagen.
|
5-5500?! Hur lång, tung och gammal är du? Vad gör du om dagarna? Det där avundas jag! Sett till min hunger så hade ett intag på 5-6000 kcal om dagen varit optimalt!
|
|
|
2021-12-28, 19:25
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2016
|
Citat:
5-5500?! Hur lång, tung och gammal är du? Vad gör du om dagarna? Det där avundas jag! Sett till min hunger så hade ett intag på 5-6000 kcal om dagen varit optimalt!
|
189cm, 94kg, 28år. Kontorsjob, styrkertränar 1½h + 40min på crosstrainern+försöka ligga kring 10k steg.
Förstår att det låter härligt. Likaså lider jag med dig när du skriver att du ligger kring ~2000kcal. Det är nästan vad jag äter till frukost :p
Hur mår du på det intaget? Pyton? Ständigt hungrig? Låter väldigt kämpigt om du är lika matglad som mig.
|
|
|
2021-12-28, 19:36
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
Ingen aning. Verkar bli fetare och svagare samtidigt just nu, så tror att jag har prickat kaloribalans.
|
|
|
2021-12-28, 19:37
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2020
|
3600 är jag i balans på.
Jobbar hemifrån och rör mig aldrig utanför hemmet.
Styrketränar hemma 8 timmar per vecka och konditionstränar 1½ timme per vecka.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:00.
|

|