Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-06-17, 10:36   #1
Bifftek
Registered User

Biffteks avatar

Reg.datum: Dec 2016
Flashback vs Kolozzeum.

Vad tycker du om Flashback jämfört med Kolozzeum?

Hänger du på Flashback? Om ja eller nej, varför?

Tycker du att Kolozzeum blivit mer som Flashback?

Jag kan läsa om några specifika händelser eller ämnen (aldrig politik) men annars inte. När det gäller träning så är Flashback bättre för att diskutera dopning mer öppet men däremot så får man också mer tveksamt eller oseriösa svar. Finns ingen King Grub på Flashback dessutom (?).

Kolozzeum är klart det bättre forumet men ibland kan man se att Flashback jargongen finns här också.
Bifftek är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-17, 10:59   #2
40plus
Registered User

40pluss avatar

Reg.datum: Mar 2019
Citat:
Ursprungligen postat av Bifftek Visa inlägg

Jag kan läsa om några specifika händelser eller ämnen (aldrig politik) men annars inte. När det gäller träning så är Flashback bättre för att diskutera dopning mer öppet men däremot så får man också mer tveksamt eller oseriösa svar. Finns ingen King Grub på Flashback dessutom (?).

Kolozzeum är klart det bättre forumet men ibland kan man se att Flashback jargongen finns här också.
Ja det är helt klart flashbackvarning på jargongen här ibland, från mig också absolut. Men jag tycker "vi" sköter det snyggt genom att hålla sånt trams borta från dom seriösa forumsämnena och istället lever vi ut i "Allmänt".
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-17, 11:03   #3
PowerFlower
Banned User

Reg.datum: Apr 2021
Ärligt talat, desto längre framåt vi kommer desto mer bitter kommer folk bli och desto mer kommer samtliga forum att "bli som flashback", för samhället håller gå att på käpprätt åt helvete nu och de flesta börjar inse det.

Ja, "rasisterna" hade rätt.
Ja, "anti-feministerna" hade rätt.
Ja, "konspirationsteoretikerna" hade rätt.
Och ja, "incels" hade rätt.

Det är liksom bara att konstatera nu.

Om 5 år, ännu värre, 10 år MYCKET värre.

Vänta och se.
PowerFlower är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-17, 11:05   #4
PowerFlower
Banned User

Reg.datum: Apr 2021
Det är ju bara att läsa trådar som dessa:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=243095

Någon spelar oss ett spratt för fan, någon trollar oss, helt jävla sinnessjuka beslut dagligen i detta land nu, värre hela tiden.

Satan så less jag är.

"men jag är inte bitter"
PowerFlower är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-17, 11:13   #5
Dåren
Tuff Knutte

Dårens avatar

Reg.datum: Mar 2015
Jag kollar "aktuella ämnen" på Flashback varje dag och har så gjort i många år. Inte ett bedrövligt sätt att hålla sig ajour på (om?) världsnyheter, varvat med enstaka WTF-trådar. Somliga trådar är roande att läsa ett par minuter, men det går ungefär hundra efterblivna inlägg på ett vettigt så jag tröttnar snabbt. Jag skriver sällan inlägg.

Modereringen här på Kolo är mer godtycklig än på Flashback men det är skönt att nivån är mycket högre, åtminstone när det gäller diskussion om träning och nutrition.

Om jag bara fick välja ett forum skulle det bli Flashback på grund av dess rikedom av diskussionsämnen, och för att Kolo är så långsamt.

Och visst finns King Grub på FB också.
Doctors are always changing their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-17, 11:20   #6
Baldr
Registered User

Baldrs avatar

Reg.datum: Jun 2018
Tror det är fel att jämföra rakt av mellan plattformar. Reddit och Flashback har suveräna trådar med expertkunskap och väldigt hög kvalité. Men så fort något når aktuella ämnen så strömmar det dit användare som omöjliggör någon form av sansad diskussion och det enda rätta är att ta en paus tills intresset har lagt sig.

Kolozzeum är så litet att allmänt-sektionen ständigt befinner sig i det andra läget. Det finns ett par intressanta långkörartrådar men ta tråden om sommarpratarna som exempel. Fyra timmar tog det innan det började trollas och övriga användare svalde betet. Det är väl delvis en konsekvens av att en del ämnen är förbjudna. På Flashback försvinner de ner i sina subforum så att resten av användarna slipper dem.

Sedan inser jag att Kolozzeum i grunden är ett träningsforum och att allmänt kanske bör ses som ett komplement men när man har tränat i så många år så har man hört och läst allt redan.
Baldr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-17, 11:24   #7
Lucipha
Registered User

Luciphas avatar

Reg.datum: Aug 2002
Nivåskillnad.

OBS, påhittade exempel!

Flashback samma dag:

Citat:
Bra start på första och andra dagen av Världens Starkaste Man för Tom och Luke Stoltman. Tom ligger etta i sin grupp och Luke ligger på delad förstaplats i sin. För svensken Johnny Hansson har det tyvärr inte gått lika bra.

https://startingstrongman.com/2021/0...-2021-results/
Kolozzeum tre dagar senare:

Citat:
De va typ fail me han som va å tävla i nått tror jag, idk

I don’t have to agree with you to like you or respect you – Anthony Bourdain

Senast redigerad av Lucipha den 2021-06-17 klockan 11:26.
Lucipha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-17, 12:21   #8
trädgårdsmöbel
d-bag

trädgårdsmöbels avatar

Reg.datum: Jun 2016
Citat:
Ursprungligen postat av Lucipha Visa inlägg
Nivåskillnad.

OBS, påhittade exempel!

Flashback samma dag:

Kolozzeum tre dagar senare:

Två dussin aktiva konton, varav hälften är Jusups olika alter ego på Kolozzeum. En hel drös på Flashback. Så givetvis kommer det bli sådär ibland.
Gammal 2021-06-17, 12:27   #9
Lucipha
Registered User

Luciphas avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Två dussin aktiva konton, varav hälften är Jusups olika alter ego på Kolozzeum. En hel drös på Flashback. Så givetvis kommer det bli sådär ibland.
Ja, det kan nog stämma.

I don’t have to agree with you to like you or respect you – Anthony Bourdain
Lucipha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-17, 13:01   #10
r1kkie
Registered User

r1kkies avatar

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Bifftek Visa inlägg

Japp, men det är mest i sportdelen, framförallt Golf och NFL snack. I princip obefintligt här så då får man söka sig till andra ställen.
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-17, 13:08   #11
StarkaUlf
Längtar till jul.

StarkaUlfs avatar

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie Visa inlägg
Japp, men det är mest i sportdelen, framförallt Golf och NFL snack. I princip obefintligt här så då får man söka sig till andra ställen.
Det suger att dom skapade egna avdelningar för sport här på kolo. Dit orkar man aldrig gå
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-17, 13:12   #12
trädgårdsmöbel
d-bag

trädgårdsmöbels avatar

Reg.datum: Jun 2016
Flashback ger mig en slags känsla av "virtuell julhandel", med trängsel, människor överallt, och att man som individ inte räknas.
Gammal 2021-06-17, 21:06   #13
ed1234
Registered User

Reg.datum: Aug 2011
Har under många år lurkat kolozzeum men enbart under det senaste även lurkat flashback. Det har slagit mig att de allra flesta delar på fb faktiskt är mindre höger-konspiratoriska än kolos allmänt. Tror inte det var så kring 2012ish när jag började läsa kolozzeum efter att ha googlat om kvarg.
ed1234 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-17, 21:20   #14
Brofessorn
Registered User

Brofessorns avatar

Reg.datum: May 2015
Citat:
Ursprungligen postat av ed1234 Visa inlägg
Har under många år lurkat kolozzeum men enbart under det senaste även lurkat flashback. Det har slagit mig att de allra flesta delar på fb faktiskt är mindre höger-konspiratoriska än kolos allmänt. Tror inte det var så kring 2012ish när jag började läsa kolozzeum efter att ha googlat om kvarg.
Det beror ju givetvis på att den genomsnittliga koloiten är extremt mycket mer intelligent än Flashbackaren. Så är det bara.
Gammal 2021-06-17, 21:29   #15
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Jag är mest trött på att folk drar folk över en kam. ”Folk på Flashback är [sätt in valfritt negativt epitet]” har man ju hört några gånger, oftast från folk som påstår sig aldrig vara inne på Flashback för den delen. För helvete, i en så stor grupp människor kommer det finnas alla sorters personligheter.

Påminner om ”på Tinder är folk oseriösa”. Jaså, jag måste missat rutan där det stod ”Obs! Registrera bara om du är oseriös”.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:40.