Citat:
Ursprungligen postat av Greatestimmortal
Hej, Jag är öppen för förslag och jo, frågan är väl hur jag kan börja spela lite mer seriösa matcher mot folk som är i en situation liknande min. Jag har kört tennis 3 gånger i mitt liv vilket var de senaste veckorna med polarna och på den tredje gången känner jag att det inte räcker att köra med dem samt att jag verkar anpassa mig snabbare till tennis. Då vill jag komma vidare med detta lite mer seriöst, än att bara köra med polarna känner jag. Vill dock inte satsa hårt och se läget först. Att betala en kurs för nybörjare vuxna känns inte riktigt rätt just nu (dessutom att dem vuxna kommer säkert att vara mycket äldre).
|
Om dina polare är för dåliga för att det ska ge nåt att spela mot dem så får du ju antingen försöka hitta nya polare som är bättre på tennis, dvs i princip "chansa dig fram" till dess du hittar nån som är bra nog att spela med. Ifall du bara har spelat tennis 3ggr så borde det ju inte var så jäkla svårt att hitta någon som har lite bollkänsla och som har spelat lite tidigare.
Ifall det är stendött på den fronten så ser jag inget annat alternativ än att du försöker hitta nån slags tennisklubb där du bor. Ifall de inte har någon typ av verksamhet som passar dig så kanske du kan hitta någon person där som kan ge dig nåt vettigt tips på var du kan hitta folk att spela med. Men i ärlighetens namn, vem skulle han hänvisa dig till om du är total nybörjare? Fan vet...
Du kan ju kanske kolla i anslutnig till eventuella padel eller squashbanor ifall det kanske finns nån info om tennis också. Eller så kanske du kan försöka lira padel, om de nu har nån verksamhet som kan passa dig.
Dock tror ju jag du bara haft oflyt som testat att spela med ruggigt kassa polare de gånger du testat. Det låter orimligt att du skulle behöva hitta "seriösa" tennisspelare för att hitta någon som är bra nog för dig. Ifall du lyckas hitta någon som ägnat sig åt nån slags bollsport öht, och som är lite sugen på att spela lite tennis så borde det kunna funka tycker jag. Ifall du testar med en polare som enbart suttit framför datorn och aldrig ägnat sig åt nån som helst idrott och bara plojade så är det klart det blev pannkaka. Men jag tror du kan komma på nån som kanske kan tänka sig att lira lite.
För vad är alternativet om du inte vill försöka signa dig på nåt slags nybörjarkurs? Det kan ju rimligtvis inte finnas nåt vettigt alternativ tycker jag.