2018-12-14, 20:16
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2017
|
Vilken iPhone är mest prisvärd?
Funderat ett tag nu på om inte min nästa lur ska bli en iPhone. Har alltid haft android, allt från Samsung, LG, huwei osv... Men börjat bli riktigt sugen på att byta över till iOS. Min fråga till er är vilken man ska köpa? iPhone x är i mina ögon alldeles för dyr... Skulle aldrig vilja betala över 10 papp för en mobiltelefon. Så vilken i prisklasserna under är mest värd? T ex vad skiljer sig 8an från 8+en och typ iPhone 6/6s mot iPhone 7. Vilken. Hade ni i dagsläget lagt era pengar på om man också tycker att 10000 är lite saftigt för en telefon?
Mvh!
|
|
|
2018-12-14, 20:26
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2013
|
Aldrig i helvete att jag spenderar mer än 4000 på en satans "smartphone". Därför har det aldrig blivit en iOS-telefon utan Android!  Lycka till i ditt letande efter en "billig iPhone".
|
|
|
2018-12-14, 21:33
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Xr
|
|
|
|
2018-12-14, 22:56
|
|
|
Mulkku of Sweden
Reg.datum: Jan 2015
|
Rätt nöjd med min 6se. Smidig och laddar fort.
|
|
|
2018-12-15, 02:26
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2006
|
nya iphone är snygga. antar att xr är mest prisvärt. det är ju vad som står överallt.
själv har jag en Xiaomi Redmi 5 Plus som bara kostade 2000 kr.
|
|
|
2018-12-15, 10:05
|
|
|
Dardania
Reg.datum: Nov 2013
|
iPhone och prisvärd är antagonister.
|
2018-12-15, 10:23
|
|
|
Lyft! Upp å ner!
Reg.datum: Feb 2008
|
Med de premisserna är det ju iPhone XR som gäller för dig. Personligen är jag sjukt nöjd med min iPhone X, även om den kostade löjligt mycket. Med tanke på att jag kommer ha den i drygt 2 år minst så är det dock ändå "bara" en kostnad på drygt 650kr/månaden. Det är helt klart rimligt med tanke på hur mycket den används i alla möjliga situationer. Allt från träning, internet, film, musik och spel till vanliga samtal.
|
|
|
2018-12-15, 11:58
|
|
|
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
Reg.datum: Jun 2003
|
Fick hem min Redmi Note 5 häromdagen, DÄR snackar vi prisvärd, riktigt grym telefon för en bit under 2lax.
2018-12-15, 12:52
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av PKtarzan
Funderat ett tag nu på om inte min nästa lur ska bli en iPhone. Har alltid haft android, allt från Samsung, LG, huwei osv... Men börjat bli riktigt sugen på att byta över till iOS. Min fråga till er är vilken man ska köpa? iPhone x är i mina ögon alldeles för dyr... Skulle aldrig vilja betala över 10 papp för en mobiltelefon. Så vilken i prisklasserna under är mest värd? T ex vad skiljer sig 8an från 8+en och typ iPhone 6/6s mot iPhone 7. Vilken. Hade ni i dagsläget lagt era pengar på om man också tycker att 10000 är lite saftigt för en telefon?
Mvh!
|
För mig som har en iCrap och som verkligen avskyr iOS så måste jag bara fråga, vad är det som lockar dig med iOS? Att det är otroligt tråkigt, fult, begränsande och ologiskt?
|
|
|
2018-12-15, 17:53
|
|
|
Lyft! Upp å ner!
Reg.datum: Feb 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av ITK
För mig som har en iCrap och som verkligen avskyr iOS så måste jag bara fråga, vad är det som lockar dig med iOS? Att det är otroligt tråkigt, fult, begränsande och ologiskt?
|
Kan inte du berätta exakt hur begränsad jag är, eller hur ologiskt det är? Jag tycker att jag kan göra precis allt som jag vill, och allting är väldigt logiskt.
|
|
|
2018-12-15, 18:05
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2005
|
iPhone 4 är är enligt mig den bästa iPhone-versionen apple gjort. Men då den inte riktigt håller måttet numera håller jag iPhone SE som bästa valet. Jag har testat större iPhones men tycker inte användarupplevelsen är alls lika bra som i det mindre formatet. De är dessutom hala och rundade överallt. Lär väl aldrig se någon iPhone SE 2 men hade varit en drömtelefon för mig om den kom med edge to edge-skärm och uppdaterad touch id.
Batteritiden är också bra på SE.
|
|
|
2018-12-17, 18:13
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
|
Lever denna diskussion fortfarande? Kan vi inte begrava coola uttryck som iCrap tillsammans med "epic" m.m. i någon kista någonstans, det är ändå snart 2019? Att ovana leder till att något upplevs ologiskt är ju fullt logiskt?
Vad som är prisvärt är ju dessutom subjektivt?
|
|
|
|
2018-12-18, 00:26
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2015
|
Citat:
|
Vad lockar med Android och låta Google övervaka varenda steg du tar? Ännu bättre är att köpa Android med en kinesisk tillverkare - fantastiska Huawei exempelvis - som inte får bygga mobila basstationer i merparten demokratiska länder eftersom det är mer eller mindre en front för den kinesiska staten.
Det känns verkligen som den aktör man vill lämna sitt privatliv till.
|
|
|
2018-12-18, 08:55
|
|
|
Finlands svar på Schenkenberg
Reg.datum: Apr 2002
|
Jag bytte till Android efter typ 7 år med iphone.
Det var ett misstag. Håll er till iphone.
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
|
|
|
|
2018-12-18, 12:25
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kimball
Lever denna diskussion fortfarande? Kan vi inte begrava coola uttryck som iCrap tillsammans med "epic" m.m. i någon kista någonstans, det är ändå snart 2019? Att ovana leder till att något upplevs ologiskt är ju fullt logiskt?
Vad som är prisvärt är ju dessutom subjektivt?
|
Nej det behöver inte vara subjektivt om man mäter faktiska värden.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:37.
|

|