Finns det någon här som tillbringar jul ensam? Varför blev det så för dig? Kan du beskriva känslorna du har inför varje julafton? Hur många gånger i sträck har du tillbringat julafton ensam?
Man är aldrig själv när man har en flaska sprit som sällskap.
Skämt åsido, jag har väl haft "förmånen" att ha släkt att fira med varje år. Men egentligen är julen inget speciellt för mig, tycker bara det är kul att träffa folk som man aldrig får tid att träffa under en vanlig vecka typ.
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Man är aldrig själv när man har en flaska sprit som sällskap.
Skämt åsido, jag har väl haft "förmånen" att ha släkt att fira med varje år. Men egentligen är julen inget speciellt för mig, tycker bara det är kul att träffa folk som man aldrig får tid att träffa under en vanlig vecka typ.
Samma här. Det är mest en trevlig tillställning där jag träffar släkt jag annars inte har så mycket kontakt med.
Finns inget att klaga på där mer än att jag vill vara ifred i år. Fast så finns det ju massa små människor som gärna träffar Farbror/Morbror Yes, och då är det inte läge att sitta och hemma och tjura.
Firade jul ensam för många år sedan. Anledningen var husarrest med elektronisk övervakning. Faktiskt en riktigt härlig kväll, det kom förvisso för i några vänner på kvällskvisten och önskade god jul så helt ensam var jag inte. Nuförtiden firar jag med familjen och släkt vilket också är trevligt.
12h nattpass. Så sover när Julen pågår. Fast sambon verkar vilja slita upp mig 1-2h tidigare än jag tänkt för att släpa med mig till svärföräldrarna. Vilket blir lite julkäk precis innan nattpasset.
Helt ok.
Har haft några Jular samt nyårsafton helt själv. Har haft kul vid datorn med folk över nätet samt spelar eller sett film.
Kanske låter det illa, men önskar att jag var ensam. Underligt - älskar min familj, men är förbannat less på pladder, prat, falsksång, "vara-i-vägen-beteende", plikter, usel musik, matlagning/ätande, ha-begär, köphysteri, slarv och oordning. Jag har stått i bostadskö i Stockholm sedan slutet av 80-talet. Överväger seriöst att skita i allt och flytta dit! Så blir nästa jul (och resten av tiden) lugn!