2016-11-11, 20:19
|
|
|
Den rättmätige
Reg.datum: Mar 2014
|
För lättklädd för gymmet
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vas...ades-pa-gymmet
Moa Gullbrand, 24 år, har tränat på samma gym i fyra år. Förra veckan blev hon helt plötsligt tillsagd att hennes klädsel inte var passande i träningslokalerna. Hon ansågs vara för naken.
– En ur personalen kom fram och sa åt mig att jag skulle klä på mig, säger Moa Gullbrand.
Hon tränade vid tillfället i en sporttopp och tights, en klädsel som hon menar är väldigt vanlig bland tjejer som tränar.
– Det är sådana här träningskläder man köper nu för tiden, topp och tights. Om man kollar på sociala medier eller på vilken webbshop som helst så är det så här nästan varenda tjej klär sig när de tränar, säger hon.
..
......
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vas...ades-pa-gymmet
Alltså seriöst. Hur många har upplevt liknande på gymmen ni tränar på?
Själv har man ju folk på gymmet som droppar nästan alla kläder och står och stirrar argt i spegeln vissa stunder osv.
Humor.
Helt rätt att hon sa upp sitt kort i protest. Töntigt gym.
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
|
Senast redigerad av Agitator den 2016-11-11 klockan 20:20.
|
|
|
2016-11-11, 20:22
|
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
Fjantigt.
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2016-11-11, 20:26
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2015
|
Enligt mig ska alla få vara lättklädda på gymmet, oavsett kön. Det är faktiskt min rättighet att slita av tröjan och kontrollera trycket!
|
|
|
2016-11-11, 20:30
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Det är väl klart att gymmet får styra sin miljö inom rimliga gränser. Kollar man hennes instagram så ja... man ser ju att det inte är någon som är blyg för att visa upp kroppen iaf.
|
|
|
2016-11-11, 20:34
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2014
|
HAHA! I omröstningen på svt:s sida har 13388 stycken deltagit (hittils) och 37% har röstat NEJ "det är inte okej att träna lättklädd".
Wtf. Låt folk klä sig hur de vill. Störtfånigt deluxe!
Sen precis som ovanstående säger så måste gymmet såklart ha regler, chefen där jag tränar gillar inte när vi tar av oss i bar överkropp och kör en bodybuilding posedown, det kanske skrämmer vissa andra..
Senast redigerad av Isseman den 2016-11-11 klockan 20:37.
|
|
|
2016-11-11, 20:37
|
|
Reg.datum: Apr 2015
|
Hon ser lite halvtjock ut så jag förstår att man sa till henne.
|
|
|
2016-11-11, 20:39
|
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
hennes instagram
|
Hur hittar du den?
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2016-11-11, 20:39
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans
Hur hittar du den?
|
sök på hennes namn instagram.
|
|
|
2016-11-11, 20:41
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
sök på hennes namn instagram.
|
Eller bara googla på hennes namn så hittar man bloggar och så vidare. En person som gillar att synas och väcka uppmärksamhet, någon som media aldrig borde ens ta i med tång.
|
|
|
2016-11-11, 20:43
|
|
|
|
Vad snygg hon är! Jag tror ärligt talat att tillsägelsen kan handla om avundsjuka.
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2016-11-11, 20:44
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
Alltså, innan folk säger "jag tycker man ska få klä sig som man vill" så kan ni ju testa att ha ansvar för ett stort gym med åtminstone några tusen medlemmar och se om ni verkligen tycker att inga regler alls är rätt väg att gå. Alltså, inte eran crossfitklubb eller lyftarklubb där ni känner alla, utan ett kommersiellt gym där du har allehanda orignial och skummisar som gärna tränar i bara kalsongerna om inte deras handledare är med just den dagen. Det finns många dumma regler som jag önskar att jag slapp upprätthålla där jag är funktionär, men just det här kring kläder... Det är fan rätt rimligt att vi kräver att kläderna ska vara typ hela, i någon mån rena och täcka åtminstone en hygglig del av kroppen.
Och då landar man i, exakt var ska vi dra gränsen? Nu blev det ju väldigt lustigt eftersom gymmet uppenbarligen inte hade någon riktig ide om var gränsen låg. På gymmet där jag till och från har ansvar tycker jag vi lyckas bättre med det. I princip är hennes outfit där inte ok, men... Jag ska ärligt säga att jag ibland skiter i att engagera mig efter principen att välja sina strider. Om nån i stort sköter sig, inte är äcklig eller tycks störa nån, så är inte lite visad mage kanske nåt man behöver bråka om, även om det i princip är emot reglerna.
Citat:
Ursprungligen postat av Isseman
HAHA! I omröstningen på svt:s sida har 13388 stycken deltagit (hittils) och 37% har röstat NEJ "det är inte okej att träna lättklädd".
Wtf. Låt folk klä sig hur de vill. Störtfånigt deluxe!
Sen precis som ovanstående säger så måste gymmet såklart ha regler, chefen där jag tränar gillar inte när vi tar av oss i bar överkropp och kör en bodybuilding posedown, det kanske skrämmer vissa andra..
|
Så vad är din åsikt då?
|
2016-11-11, 20:49
|
|
|
?
Reg.datum: Apr 2016
|
På kommersiella gym tycker jag att man bör skyla bålen. Linne och korta shorts är helt ok.
Därmed sagt så har jag personligen inget emot att tjejer tränar/posar i bikini eller att killar tränar/posar i bara shorts/kallingar. Det kan dock vara distraherande och/eller ofräscht om man kommer till en nedsvettad maskin, men jag är inte så prydd av mig.
Men jag kan helt och hållet se att det behövs någon form av grundkrav på klädsel i offentliga ytor (inomhus, utomhus på tex strand eller i löparspår är en helt annan femma).
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Bob, jag vill ligga med dig.
|
Senast redigerad av Bob90 den 2016-11-11 klockan 20:50.
|
|
|
2016-11-11, 20:49
|
|
|
Tycker man ska dra gränsen för om man är tävlande eller inte, det är ju oftast ett kvitto på att man är i bra form.
Tävlar man så är en viss typ av kläder mer OK än om man inte skulle göra det.
Citat:
Ursprungligen postat av Loke
Och då landar man i, exakt var ska vi dra gränsen?
|
Exempelvis om du har proffskort i byggning, då är det OK att köra med string spännislinne.
Senast redigerad av Bärsärk den 2016-11-11 klockan 20:53.
|
|
|
2016-11-11, 20:52
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Loke
Så vad är din åsikt då?
|
Att folk helt klart ska få klä sig som de vill men såklart behöver man ju inte strippa som vi gjorde. Svårt att dra en gräns dock.
Men om fallet nu är som hon sa att hon hade ett gap på max 5 cm mellan sportbh och träningstights så var väl det lite väl av personalen att säga till. Så klär sig ju som hon säger majoriteten av unga tjejer.
|
|
|
2016-11-11, 20:54
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk
Tycker man ska dra gränsen för om man är tävlande eller inte, det är ju oftast ett kvitto på att man är i bra form.
Tävlar man så är en viss typ av kläder mer OK än om man inte skulle göra det.
|
Haha håller med här!
Är du i bra form ska du såklart få posera framför hantelstället där folk (som är i medioker form) som vill använda hantlarna helt enkelt får vänta!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:15.
|

|