2015-08-12, 11:36
|
|
|
Star Wars
Reg.datum: Sep 2012
|
Jag kommer alltid försent
Till jobb, möten, föreläsningar och sociala tillställningar. Varför?
Någon mer än jag som är skicklig på att aldrig hinna i tid? 5-10 minuter är normen
|
|
|
2015-08-12, 11:37
|
|
|
Getar
Reg.datum: Sep 2008
|
För att du suger! Avskyr folk som inte är i tid.
|
|
|
2015-08-12, 11:37
|
|
|
Svensk mästarinna 2011.
Reg.datum: Sep 2003
|
Jag var sådan. Jag skärpte mig. Det är så sjukt respektlöst mot andra. Jag ville inte vara den personen. Det är bara att planera bättre.
|
|
|
2015-08-12, 11:45
|
|
|
Längtar till jul.
Reg.datum: Nov 2008
|
Jag har inte varit sen till skola/jobb/möte/kallelse/träff en enda gång  Jag är hellre där 20 minuter tidigare än 5 minuter sent. (Edit: Läste för övrigt att i en del andra länder så anses det mer respektlöst att komma för tidigt och att folk förväntas komma aningen sent. Du kanske bör flytta till något av dessa länder  )
|
Senast redigerad av StarkaUlf den 2015-08-12 klockan 11:47.
|
|
|
2015-08-12, 11:48
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Jag ar ocksa obotlig tidsoptimist. Brukar dock sallan vara sen, men jag ar generellt sett framme samma sekund som det galler. Dyngsur i svett for att jag har fatt springa dit jag ska.
Kampar fan med att ge mig ivag i tid men det gar bara inte. Om nagon har forslag utover "skarp dig" sa ar jag ocksa tacksam.
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
|
|
|
|
2015-08-12, 11:50
|
|
|
Getar
Reg.datum: Sep 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av J.V
Jag ar ocksa obotlig tidsoptimist. Brukar dock sallan vara sen, men jag ar generellt sett framme samma sekund som det galler. Dyngsur i svett for att jag har fatt springa dit jag ska.
Kampar fan med att ge mig ivag i tid men det gar bara inte. Om nagon har forslag utover "skarp dig" sa ar jag ocksa tacksam. 
|
Jag vill inte vara för tidigt, jag vill vara i tid. Jag kan vara klar att gå, men väntar ändå tre minuter. För att inte vara för tidig.
Förstår inte hur svårt det kan vara. Du ska vara på en plats som det tar 20 minuter att ta dig till. Börja då röra dig mot denna 22 minuter innan.
|
|
|
2015-08-12, 11:51
|
|
|
Star Wars
|
Det är svårt att hinna i tid, om jag kommer för tidigt känns det som en förlust.
Jag vill komma i tid men gör det väldigt sällan, det är inte pågrund av respektlöshet jag inte är i tid.
|
|
|
2015-08-12, 11:53
|
|
|
man vänjer sig
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av 4623
För att du suger! Avskyr folk som inte är i tid.
|
+1 Tyvärr är jag och min sambo totala motsatser gällande det här
|
|
|
2015-08-12, 11:54
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fuark
Det är svårt att hinna i tid, om jag kommer för tidigt känns det som en förlust.
Jag vill komma i tid men gör det väldigt sällan, det är inte pågrund av respektlöshet jag inte är i tid.
|
Klart det är. Du nedprioriterar vem du nu ska möta för att få 5 - 10 minuter till dig själv.
|
|
|
2015-08-12, 11:59
|
|
|
Svensk mästarinna 2011.
|
Citat:
|
Det är klart att det är. Det är inte tillräckligt viktigt för dig att vara i tid. Hade det varit det hade du gått upp/gått hemifrån 5-10 minuter tidigare. Alla kan vara sena någon gång pga omständigheter. Är man det alltid är det för att man inte prioriterar andras tid. Du slösar nu andras tid. Du får svälja risken att du slösar 10 minuter av din tid genom att vara 10 minuter för tidig.
|
|
|
2015-08-12, 11:59
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av 4623
Jag vill inte vara för tidigt, jag vill vara i tid. Jag kan vara klar att gå, men väntar ändå tre minuter. För att inte vara för tidig.
Förstår inte hur svårt det kan vara. Du ska vara på en plats som det tar 20 minuter att ta dig till. Börja då röra dig mot denna 22 minuter innan.
|
Det ar lite det som ar problemet, jag vill inte vara for tidig.
Och just nu aker jag enbart lokaltrafik - som jag vet ofta, nara alltid, ar sen - men anda sitter jag hemma redo att ga till busshallplatsen/tagstationen i 30 minuter och tanker "det racker med att jag tar taget/bussen 9:30, da ar jag framme 4 minuter innan lektionen borjar." Nar jag val ar pa busshallplatsen ar bussen sa klart sen och jag far springa fran bussen till campus/jobb/social grej for att hinna.
Det ar klart jag kan ta en tidigare buss, men OM den ar i tid sa ar jag ju plats alldeles for tidigt vilket ar en orimlighet. Jag hade inte samma problem nar jag korde bil.
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
|
|
|
|
2015-08-12, 12:00
|
|
|
Star Wars
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf
Klart det är. Du nedprioriterar vem du nu ska möta för att få 5 - 10 minuter till dig själv.
|
Nja. Känns snarare som att jag överskattar hur lång tid jag har på mig och underskattar hur snabbt en minut passerar när jag väl ska åka.
"Oj, 15 minuter kvar, då hinner jag kolla mailen och ta ett glas mjölk"
|
|
|
2015-08-12, 12:01
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2014
|
Som en tjej
|
|
|
2015-08-12, 12:02
|
|
|
Svensk mästarinna 2011.
|
Citat:
Nja. Känns snarare som att jag överskattar hur lång tid jag har på mig och underskattar hur snabbt en minut passerar när jag väl ska åka.
"Oj, 15 minuter kvar, då hinner jag kolla mailen och ta ett glas mjölk"
|
Fast du är troligen inte lågbegåvad. Om du alltid är försenad måste du börja dra slutsatser. Du bryr dig inte.
|
|
|
2015-08-12, 12:03
|
|
|
Star Wars
|
Citat:
Ursprungligen postat av mini
Fast du är troligen inte lågbegåvad. Om du alltid är försenad måste du börja dra slutsatser. Du bryr dig inte.
|
Jag bryr mig.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:38.
|

|