Citat:
Ursprungligen postat av vicarious
|
Håller helt med dig om att informationen inte hjälper om den har en stor felmarginal, därför jag frågar här om så är fallet! Ola trodde inte att den metoden var tillgänglig och referrerade därför till bodpod, så min frågeställning kvarstår. Skulle du säga att metoden har stor felmarginal och därför borde jag inte lite på informationen som ges? är den såpass stor att den inte är markant bättre än estimeringar här på kolo?
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren
Det är en ganska bra metod om du nu har tillgång till den. Bättre än kaliper men inte "fakta". Sörsta problemet är att metoden antar att alla har samma densitet på "fettfri" massa, oavsett mängd muskler, längd mm.
Precisionen är inte så bra heller, så gör du om en mätning för att mäta skillnad så kan resultatet bli ganska fel.
|
Okej kanon, tack för din input! Jag har aldrig gjort det förut utan vill mest ha en mer informerad uppfattning om vilken % kroppsfett jag har.
Ska för övrigt genomföra testet senare i eftermiddag och ska försöka uppdatera med resultaten och min erfarenhet här så andra kan ta del.