Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-04-03, 18:09   #1
alphahanen2
Registered User

Reg.datum: Mar 2012
Fotbollsallsvenskan 2015

-Om någon är sugen på att gaffla lite...

alphahanen2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-03, 18:13   #2
Jokester
Banned User

Reg.datum: Jun 2011
Malmö känns på papperet än mer överlägsna i år, så kampen om guldet blir sådär lagom intressant.
Däremot har Hammarby tagit sig upp och vi får fler heta derbyn vilket kommer vara positivt för intresset kring svensk fotboll.
Jokester är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-03, 19:02   #3
alphahanen2
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Jokester Visa inlägg
Malmö känns på papperet än mer överlägsna i år, så kampen om guldet blir sådär lagom intressant.
Däremot har Hammarby tagit sig upp och vi får fler heta derbyn vilket kommer vara positivt för intresset kring svensk fotboll.
All press på MFF som mer eller mindre måste ta guld för att inte räknas som fiasko. Vad som dock kan vara ett problem under våren är att de har ett väldigt nytt lag. Liksom Göteborg och AIK. Känns skönt som Gnagare att inte vara favoritstämplad, nu handlar det mer om att göra jobbet på planen och på läktaren och överbevisa alla. Jag har dessutom en känsla av att Göteborg kommer vara trögstartade men sen kommer igen rejält på hösten som förra året.

Hoppas denna säsong bara har goda saker att komma med. Speciellt nu när intresset ökat.
Gammal 2015-04-03, 21:59   #4
Maverick
Registered User

Mavericks avatar

Reg.datum: Feb 2005
Tror tyvärr Malmö kan vara på väg och bli lite av vad Rosenborg var, dock utan att komma att lyckas i Europa. Hoppas lite dom halvfloppar för spänningen.
Maverick är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-03, 22:19   #5
Kodax
Registered User

Reg.datum: Jun 2013
När drar det igång?
Nollkoll här.

Nvm, googlade o hittade så ni slapp.

Senast redigerad av Kodax den 2015-04-03 klockan 22:20.
Kodax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-03, 23:54   #6
alphahanen2
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Kodax Visa inlägg
När drar det igång?
Nollkoll här.

Nvm, googlade o hittade så ni slapp.
Skönt!

Vill ändå förtydliga ifall du hittat fel information:

6 April, 15:00 Friends Arena

Gammal 2015-04-04, 11:30   #7
alphahanen2
Registered User

Lite skamlig som man är hade det varit kul att se Hammarby-Häcken idag, men får nöja mig med liveuppdatering mitt i påsklunchen. Tycker Häcken har bättre kvaliteter i laget än Bajen. Därmed inte sagt att det kommer bli en ojämn match. Fick en känsla att det skulle bli 1-3 när jag såg spelschemat första gången och det håller jag fast vid. Om Bajen lirar som de gjorde mot Elfsborg och AIK (även om de vann) kommer Häcken att straffa de. Gäller för Bajen att inte luta sig tillbaka mot hybrisen och publiken utan hålla tätt bakåt och vara ettriga framåt.
Gammal 2015-04-04, 12:32   #8
Jokester
Banned User

Häcken kommer va uppe och stångas med IFK om andraplatsen bakom Malmö i år det är jag övertygad om.
Gammal 2015-04-05, 16:37   #9
alphahanen2
Registered User

Fan såg ingen av varken gårdagens eller dagens matcher, sitter hursomhelst med en stream nu till Dif-IFE. Fin inramning på Tele2 får man faktiskt säga, kan bli en kul match.
Gammal 2015-04-05, 21:41   #10
Sarco
Imorgon, då jävlar

Reg.datum: Sep 2012
Som MFF-supporter känns det lite nervöst. Det gick så fantastiskt bra förra året att det är osannolikt att lyckas upprepa. Samtidigt var det inte MFF som spelade fantastiskt hela tiden. Det är lätt att bara komma ihåg höjdpunkterna men vi tappade rätt många onödiga poäng och hade tur att konkurrenterna underpresterade. Jag tror att MFF måste spela bättre i ligan i år.

Laget är nytt till stora delar men är det något nuvarande stab har bevisat är det att de kan få in nya spelare och få dem att prestera - även förra året var det enorm omsättning i startelvan med skador och försäljningar.

Jag tror såklart på guldet till MFF, allt annat är en besvikelse. Vi har materialet att vinna även om vi tappar en eller två tongivande spelare i sommar. Men det är inte självklart, konkurrensen från IFK G och Elfsborg är hård, kanske även AIK och Häcken kan vara med i racet. Kalmar om bröderna Elm kommer igång. Spännande ska det bli i alla fall och jag får inviga mitt årskort ganska snart!
Sarco är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 21:58   #11
An Iron Soul
Galten från Mjölby

An Iron Souls avatar

Reg.datum: Feb 2014
Jag har varit på många allsvenska fotbollsmatcher.
Tycker det är så dålig kvalité och längtar redan hem efter 30 min spelade av första halvleken.
Malmö var en klass för sig förra året. Blir det något lag som kan ta dom i år?

Alla AIK:are har väl hybris och tror stenhårt på en champions league final som vanligt?
An Iron Soul är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-05, 23:13   #12
alphahanen2
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Sarco Visa inlägg
Som MFF-supporter känns det lite nervöst. Det gick så fantastiskt bra förra året att det är osannolikt att lyckas upprepa. Samtidigt var det inte MFF som spelade fantastiskt hela tiden. Det är lätt att bara komma ihåg höjdpunkterna men vi tappade rätt många onödiga poäng och hade tur att konkurrenterna underpresterade. Jag tror att MFF måste spela bättre i ligan i år.

Laget är nytt till stora delar men är det något nuvarande stab har bevisat är det att de kan få in nya spelare och få dem att prestera - även förra året var det enorm omsättning i startelvan med skador och försäljningar.

Jag tror såklart på guldet till MFF, allt annat är en besvikelse. Vi har materialet att vinna även om vi tappar en eller två tongivande spelare i sommar. Men det är inte självklart, konkurrensen från IFK G och Elfsborg är hård, kanske även AIK och Häcken kan vara med i racet. Kalmar om bröderna Elm kommer igång. Spännande ska det bli i alla fall och jag får inviga mitt årskort ganska snart!
Bra skrivet. Ni hade både kunnat få med er fler poäng och tappa fler.

Citat:
Ursprungligen postat av An Iron Soul Visa inlägg
Alla AIK:are har väl hybris och tror stenhårt på en champions league final som vanligt?
Nja alltså så länge vi tar oss till semin tycker jag det är lugnt att Andreas Alm m.fl sitter kvar ett år till...
Gammal 2015-04-05, 23:17   #13
Jokester
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av An Iron Soul Visa inlägg
Jag har varit på många allsvenska fotbollsmatcher.
Tycker det är så dålig kvalité och längtar redan hem efter 30 min spelade av första halvleken.
Malmö var en klass för sig förra året. Blir det något lag som kan ta dom i år?

Ja, men det är inte kvalitén på fotbollen som gör att så många ändå betalar för att gå på matcherna. Tänk om SVFF skulle kunna förstå det.
Gammal 2015-04-05, 23:49   #14
Man and Machine
Stenhård medlem

Man and Machines avatar

Reg.datum: Dec 2003
Vore trevligt om AIK kunde vinna en premiärmatch för en gång skull och inte spelar bort seriesegern redan efter 10 matcher. Är inte lika uppsnackade iår och jag hoppas det kan ge dem lite arbetsro men jag är rädd att deras låga lägstanivå kommer ställa till det, i år igen.

Malmö får väl gälla som megafavoriter även om jag inte tror de kan upprepa förra årets prestation. Det kostar att ligga på topp..
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-06, 02:00   #15
Jokester
Banned User

Ser inte några som ska kunna rubba Malmö i år. Helt klart den bredaste truppen och har behållt många viktiga spelare samt tagit in nya med kvalité.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:00.