Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-03-03, 12:34   #1
MrXpert
Registered User

Reg.datum: Jan 2015
Kanske den viktigaste frågan för alla muskelknuttar där ute! Vilken ANSIKTSLOTION?

Tjabba! Är en tonårskille som tränar tränar ganska mycket. Blir väl uppemot 9 pass i veckan och följden av det är en väldig massa duschar. Detta har i sin tur lett till torr hy, vilket tillsammans med lindriga acnebesvär, leder till en sådär fräsch hy... Men så finns det ju den här magiska smörjan som kallas ansiktslotion som jag hoppas kan reda bot på mina problem. Alltså:

9 pass/ veckan = ca 10 duschar/ veckan
10 duschar i veckan = torr hud (speciellt i ansiktet)
Torr hud + Lindriga acnebesvär = Slitet utseende
Slitet utseende + Ansiktslotion X = Hy som en bebisrumpa

Vilken ansiktslotion rekommenderar du för att den här ekvationen ska lösas?

Tack på förhand!
MrXpert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-03, 12:36   #2
Jokester
Banned User

Reg.datum: Jun 2011
Kokosolja. Antingen smörjer du med den eller kör i den i ett varmt och fint bad.
Jokester är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-03, 12:37   #3
timoat
Registered User

timoats avatar

Reg.datum: Jul 2005
Du verkar behöva nåt som återfettar. Testat Locobase repair från Apoteket?

Min pappa har torra utslag i ansiktet, jag tipsade honom om denna och de har försvunnit. Extremt fet och go!

"Locobase REPAIR är en specialkräm som snabbt och effektivt reparerar torr och sprucken hud. Till skillnad från många andra krämer som lägger sig på hudens yta och nöts bort på ett par timmar, tillför Locobase REPAIR hudidentiska barriärfetter som tränger ner i huden och frigörs när det behövs. Krämen verkar direkt vid applicering och upp till 24 timmar. Fri från parfym, parabener och färgämnen men full av sådant som gör huden glad "
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-03, 12:40   #4
421
422

421s avatar

Reg.datum: Aug 2013
Oj locobase skulle jag inte använda ansiktet. Vad har du för budget?
Gammal 2015-03-03, 13:08   #5
Frantic
Registered User

Frantics avatar

Reg.datum: Mar 2004
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-03, 13:19   #6
timoat
Registered User

timoats avatar

Hmm, nu har jag svarat 2 gånger i den här tråden, men de har försvunnit varje gång Whats up with that?
Gammal 2015-03-03, 13:19   #7
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Prova att titta i dina PM.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-03, 13:22   #8
timoat
Registered User

timoats avatar

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Prova att titta i dina PM.
Ja jag såg det nu... Nu vet jag bättre!
Gammal 2015-03-03, 13:25   #9
Matsa
Corporis Majestatis

Matsas avatar

Reg.datum: Dec 2007
Jag gillar men-ü som finns på bla Guapo och Bulldog som finns på vissa apotek, Kicks etc.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-03, 13:27   #10
TheOne1994
Registered User

TheOne1994s avatar

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Jag gillar men-ü som finns på bla Guapo och Bulldog som finns på vissa apotek, Kicks etc.
bulldog är bra tycker jag.
Gammal 2015-03-03, 13:28   #11
pazzion
Registered User

Reg.datum: Jul 2007
När jag behandlade min ganska svåra acne förra året blev jag avrådd från att använda för mycket kokosolja, pga. att det är ganska "comedogenic" (svenska?). Det kan alltså förvärra acnen (enligt hudläkaren).

Jag använde ett flertal olika, men var mest nöjd med Bulldogg Original. Bra pris, naturliga ingredienser och jag fick bra resultat. Det finns på många apotek och på vissa Kicks etc.
Yes: "Uppfattningen jag fått är att killar har mer av ett konstant driv, medan tjejer klarar sig rätt bra på shopping och att hänga upp nya gardiner. Fast det är svårt att veta sånt här, om man inte är tjej. De brukar ju liksom vara lite mer kåta i smyg. "
pazzion är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-03, 13:38   #12
421
422

421s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av pazzion Visa inlägg
När jag behandlade min ganska svåra acne förra året blev jag avrådd från att använda för mycket kokosolja, pga. att det är ganska "comedogenic" (svenska?). Det kan alltså förvärra acnen (enligt hudläkaren).

Jag använde ett flertal olika, men var mest nöjd med Bulldogg Original. Bra pris, naturliga ingredienser och jag fick bra resultat. Det finns på många apotek och på vissa Kicks etc.
Konstigt jag har hört en del använder coconut oil mot acne. Comedogenic är att blocka porer vilket kan hända med produkter med mycket mineral oil. Mest är det ett ord att sätta på produkter i form av non-comedogenic men jag tror inte det praktiskt betyder mer än hypoallergenic vilket man får skriva som man vill.
Gammal 2015-03-03, 14:32   #13
Wain
Three apples high and rising

Wains avatar

Reg.datum: Jan 2003
Duschar ca 3 gånger per dag, samt simmar minst en gång per vecka i klorerat vatten. Torkar ut rejält. Det som fungerar bäst för mig är kokosolja, alternativt så använder jag en hemmagjord scrub gjord på olivolja/rapsolja+socker/salt när jag duschar.
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-03, 14:51   #14
MrXpert
Registered User

Reg.datum: Jan 2015
Kul med många svar på kort tid!

Första tanken efter att ha läst era kommentarer är att ta och kika på kokosolja och bulldog. Ska definitivt testa dessa om den INTE förvärrar min acne

Sen ska jag givetvis kolla upp alla andra förslag jag fått (Y)

Har använt lite av en tub Locobase (den som finns på bilden) och har främst använt den på min hals. Dock gick den ut för någon månad sen så är inte så frestad av att klina på den hehe

Budgeten spelar inte så stor roll. Fick ett litet tillskott i kassan för ett tag sen som kommer räcka ett tag ^^

Fortsätt gärna komma med förslag! Tycker ni förresten att jag ska besöka apoteket och fråga vad dom tycker? Vet inte varför men har fått intrycket att apotekets varor inte är så himla bra i alla fallen..
MrXpert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-03-03, 14:53   #15
421
422

421s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av MrXpert Visa inlägg
Kul med många svar på kort tid!

Första tanken efter att ha läst era kommentarer är att ta och kika på kokosolja och bulldog. Ska definitivt testa dessa om den INTE förvärrar min acne

Sen ska jag givetvis kolla upp alla andra förslag jag fått (Y)

Har använt lite av en tub Locobase (den som finns på bilden) och har främst använt den på min hals. Dock gick den ut för någon månad sen så är inte så frestad av att klina på den hehe

Budgeten spelar inte så stor roll. Fick ett litet tillskott i kassan för ett tag sen som kommer räcka ett tag ^^

Fortsätt gärna komma med förslag! Tycker ni förresten att jag ska besöka apoteket och fråga vad dom tycker? Vet inte varför men har fått intrycket att apotekets varor inte är så himla bra i alla fallen..
Testa gärna i affär men köp online!!

Använd gärna speciell mildare rengöring för ansiktet eller tvätta ansiktet med lotion eller olja..

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:09.