yes, kan vara så då.
kanske kan vara något liknande, som kan lösas genom detta:
Från tråden:
http://www.sweclockers.com/forum/22-...yp-varje-sida/
Jag tror jag fått stop på det, men för tidigt att säga. Det är inget som ligger lokalt utan det är DNS-kapning som börjar i routern, och sprider sig sen till varje dator ifall datorn är konfigurerarad att ta emot DNS från routern. Att datorerna börjar senare har att göra med det som CeciliaB skrev tidigare.
Det här är vad jag gjorde.
1. Reseta modem/router. Konfigurera om utan att koppla in Internet. Bytt lösenord också
2. Skriv in ISP DNS/google DNS i router/modem istället för att den automatiskt ska hämta.
3. I Windows, lägg in samma DNS i internetalternativ, oftast TCP/IPv4. Ipad lägger ni in DNS manuellt genom länken ovan i tråden.
4. ta upp en kommandotolk, kör: ipconfig /displaydns. Kolla att det inte är något konstigt inlagt i hostfilen. Ifall inte kör ipconfig /flushdns; sen ipconfig /registerdns.
5. Öppna varje internetbrowser, gå till internetalterantiv. TÖM alla inställningar, inkl leta upp varje termporär internetcache mapp som finns och ta bort ALLT. Detta är superviktigt!.
6. Kör Malwarebytes anti-malware och anti-exploite, detta hjälper inte mot själva problemet, utan stoppar bara browsern från att ladda själva sidan.
Det verkar helt omöjligt att skydda sig mot denna typ av attack. Väldigt sofistikerad tillvägagångssätt då den inte behöver installera något lokalt på en dator utan utnyttjar svagheter i DNS-hanteringen.