2014-07-25, 18:27
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Det här med RyanAir
Ska till London 6 augusti och stanna ett par dagar. När vi bokade ditresan för någon vecka sedan fick vi biljetter för ungefär 500 kr styck. Hemresan bokades inte samtidigt, för vi trixade en del med ledighet. Nu är det ordnat, så vi tänkte åka hem tidigt på lördag (hon arbetar på lördag kväll).
Idag tittar jag priserna igen, och ser att priset vi gav för ditresan nu ligger p drygt 300 kr styck. Hemresan däremot har skenat iväg ofantligt; för en vecka sedan låg den tidiga avgången på lördag morgon på 250-300 kr styck, nu ligger de på 2000 kr.
Hur fasen funkar deras prissättningssystem? Varför blir vissa biljetter dyrare och andra billigare ju närmare man kommer? Ska man ha is i magen och se om man kan boka hemresa senare?
Hur gör ni som flyger mycket med RyanAir?
Det finns ju andra bolag som flyger också, men det är ju ännu dyrare att flyga med dem. Kravet vi har är att komma hem senast ca 10 på lördag morgon.
|
|
2014-07-25, 18:34
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2007
|
Beror väl på hur många platser som finns kvar i planet?
|
2014-07-25, 18:38
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2009
|
Den ena resan är en onsdag och den andre en lördag, är det verkligen så förvånande att tillgängligheten (och därmed priset) varierar kraftigt?
|
2014-07-25, 18:38
|
|
Klädsamt knubbig
|
Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq
Beror väl på hur många platser som finns kvar i planet?
|
Jaaa... Men varför blev det då ditresan billigare över tid?
|
|
2014-07-25, 18:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Jaaa... Men varför blev det då ditresan billigare över tid?
|
Kanske inte sålt några/väldigt få biljetter? Priset sänks för att kanske i alla fall i alla fall täcka de fasta kostnaderna?
|
2014-07-25, 18:44
|
|
Klädsamt knubbig
|
Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq
Kanske inte sålt några/väldigt få biljetter? Priset sänks för att kanske i alla fall i alla fall täcka de fasta kostnaderna?
|
Det var min tanke också. Den resan är ju om mindre än två veckor, och de kanske börjar sänka priserna efter det. SAS kan flyga hem på fredag kväll för 1100 kr styck, kanske är det bästa vi kan få just nu...
|
|
2014-07-25, 18:47
|
|
Mycket Irriterande
Reg.datum: May 2004
|
Vet inte hur väl detta stämmer heller, men rensa cookies på din webbläsare. Ska visst vara så att ju "fler gånger du tittar, desto dyrare blir det" på vissa sidor...
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
|
|
|
|
2014-07-25, 18:50
|
|
Now You See Me
Reg.datum: May 2003
|
Nu vet jag inte alla deras flygdestinationer, ifall dom nu flyger därifrån och på rätt dag men överlag så brukar Norwegian kunna vara billiga.
|
|
|
2014-07-25, 19:06
|
|
Klädsamt knubbig
|
Citat:
Ursprungligen postat av *Flash*
Nu vet jag inte alla deras flygdestinationer, ifall dom nu flyger därifrån och på rätt dag men överlag så brukar Norwegian kunna vara billiga.
|
Norwegian kostade 300 pund styck.
Har rensat cookies faktiskt men ingen skillnad. Ska se om jag kan testa en annan webläsare...
|
|
2014-07-25, 19:18
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
Glöm inte rensa cookies innan du kollar.
|
|
|
2014-07-25, 19:20
|
|
Längtar till jul.
Reg.datum: Nov 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av timoat
Glöm inte rensa cookies innan du kollar.
|
Det var bara vikten som gick upp förra gången jag testade det, priset var likadant.
|
|
|
|
2014-07-25, 19:38
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2013
|
Jag brukar boka både dit och hemresa samtidigt. Då vet man vad slutpriset blir och kan välja billiga biljetter.  Men senaste gångerna jag flugit med ryanair har jag bara bokat enkelbiljett, då blir det så klart enklare att hitta en riktigt billig resa.
Biljetten du köpt för onsdagen är inte populär, så den sänker man priset på. Att flyga från London på en lördag är populärare och därför stiger priset allteftersom platserna försvinner. Det skulle jag gissa på.
|
|
|
2014-07-25, 19:46
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf
Det var bara vikten som gick upp förra gången jag testade det, priset var likadant.
|

var det göteborgs cookies?
|
|
|
2014-07-26, 19:34
|
|
Klädsamt knubbig
|
Och idag var även SAS-biljetterna för fredag kväll dubbelt så dyra jämfört med igår kväll. Kan det verkligen gå så fort? Det är ju lönlöst det här.
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:26.
|

|