Börja med 2500 kcal om dagen, väg dig varje dag vid samma tillfälle och ta ett medel eller medianvärde för veckan. Har du inte gått ned, sänk med 100kcal/dag och repetera. Det är ganska viktigt att ta reda på sin energiförbrukning för stabil vikt. Justera sedan energi-intaget allt eftersom du går ner i vikt.
Ditt nuvarande energiintag ser ut att vara väldigt lågt! Om du skulle klara av att äta exakt det där i 10 veckor så kommer du nästan garanterat ned till 90kg.
Se till att få i dig ca 2gram protein/kg kroppsvikt per dag, 1gram fett /kg kroppsvikt per dag fyll ut resten av energiintaget i form av kolhydrater. Du behöver inte vara mikroskåpnoga med siffrorna, se dock till att du har det totala energi-intaget under kontroll.
Du bör utöva styrketräning, relativt tung sådan, för att behålla och eventuellt få muskler under din viktnedgång. Muskelmassa kräver dessutom mer energi att underhålla så det är win-win. Minst 2 gånger styrketräning/vecka, två st helkroppspass. Det finns mängder med sådana träningsprogram på nätet och här på forumet. Utöva dessutom minst ett konditionspass i veckan, tex joggning 15-30min. Utöver detta så se till att gå en promenad om 45-60min varje dag
Proteinpulver mättar inte så bra, detta kan vara ödesdigert under deff. Finns inga kosttillskott som direkt ökar på ens viktnedgångsresultat.
Bra att du dricker kaffe, och vatten! Fortsätt med detta.
Sömn är alltid viktigt, men speciellt under viktnedgång - eftersom man typiskt sett blir seg och allmänt koko när man ligger på ett relativt högt energiunderskott. Detta är dock *broscience* från min sida