Jag vet att man kan nå en platå under deff och att det kan vara svårt att ta sig förbi den men hittills har jag bara hört folk säga att det kan ta någon vecka hit eller dit men jag känner att jag stått still i närmare en månad nu. Jag ligger garanterat i ett underskott då jag bara går efter BMI och räknar inte med min aktivitetsnivå. Gymmar 4 dagar i vekan, tunga vikter och intensivt fick jag rekommenderat att pröva på istället för långa pass med massa droppsets och pyramid sets, sen så kör jag hiit träning 2 dagar i veckan. Hur som helst så brukar jag ligga dagligen på en 1650 kcal varav ca 170-180 g är protein, under 50g är fett och ca 100g är kolhydrater.
Vägde mig under helgen och låg som lägst på 72,9kg och som tyngst närmare 74, jag går efter den lättaste vikten då det är den med minst vätska? när jag började deffen för ca 15 veckor sen låg jag på 83kg. Jag går ner i vikt men jag ser absolut inte samma typ av resultat som jag ser på så många andra som är så otroligt duktiga. Jag försöker dra ner på den sista kulan där på magen och sen det sista fettet innan röven på ryggen, det som pressas ut på sidorna när man tar på sig byxor och/eller boxers.
måndag till torsdag brukar se ut såhär
frukost:
1dl gröt
lunch:
250g kycklingfile, 150-200g potatis skivor i ugnen (ingen olja) och så en sallad som jag har lime och salt i.
mellanmål:
250g lätt kvarg med lite funlight och någon typ av bär, ibland lite P2 peanutbutter (en portion ca 45kcal)
Middag:
samma sak som lunch, ibland lite ketchup som är sötad med stevia istället för socker.
fredag till söndag däremot ser något annorlunda ut, då är jag uppe i snarare 200g kolhydrater och kanske 120g proteiner och en 80g fett kanske så jag carbyklar lite kan man säga men försöker alltid ligga på underskott vare sig det är mer än 500kcal eller mindre.
Min fråga är ska jag vänta ut det eller ska jag pröva på något nytt upplägg av diet?
De här bilderna tog jag idag, vad kan jag ligga på för BF%? 11?
20140407_202605.jpg
20140407_202732.jpg