Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-02-23, 00:01   #1
newb123
Banned User

newb123s avatar

Reg.datum: Mar 2006
Är vi alla lurade? (Män)

Det sägs att två stora drivkrafter är maktbegäret samt kärleksbegäret(behovet?). Om vi nu tittar på det senarare samt förenklar till den barnsligaste av nivåer... Är inte sexualiteten den primitivaste formen av kärlek? Om vi nu vidare begränsar oss till männens problematik. Är det inte så att män blir lurade av kvinnor eller lurar sig själva till att följa sina sexuella instinkter, i synnerhet berusade som dagens dag.

Jag undrar om det inte bara ibland utan generellt är vettigt att kämpa emot impulser att gå ut i syfte att ligga när man dricker inte bara ibland utan i samtliga fall? Om man också tänker på hindret berusningen medför på erektionen rent ut sagt.

Jag har inte diskuterat maktbegäret för jag personligen är relativt ointresserad av det, åtminstone i sin renaste form, dvs pengabegäret. Någon annan får väl utveckla om hen känner för det men är inget jag hoppas på.
newb123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-23, 00:03   #2
Tricce
Väsby EPA raggare

Tricces avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av newb123 Visa inlägg
Det sägs att två stora drivkrafter är maktbegäret samt kärleksbegäret(behovet?). Om vi nu tittar på det senarare samt förenklar till den barnsligaste av nivåer... Är inte sexualiteten den primitivaste formen av kärlek? Om vi nu vidare begränsar oss till männens problematik. Är det inte så att män blir lurade av kvinnor eller lurar sig själva till att följa sina sexuella instinkter, i synnerhet berusade som dagens dag.

Jag undrar om det inte bara ibland utan generellt är vettigt att kämpa emot impulser att gå ut i syfte att ligga när man dricker inte bara ibland utan i samtliga fall? Om man också tänker på hindret berusningen medför på erektionen rent ut sagt.

Jag har inte diskuterat maktbegäret för jag personligen är relativt ointresserad av det, åtminstone i sin renaste form, dvs pengabegäret. Någon annan får väl utveckla om hen känner för det men är inget jag hoppas på.
Jag går aldrig ut i syfte för att få ligga så jag måste kommit över det. Kommer väl med åldern kanske.
Also, har aldrig haft problem med erektionen på fyllan heller
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tricce är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-23, 00:10   #3
newb123
Banned User

newb123s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Tricce Visa inlägg
Jag går aldrig ut i syfte för att få ligga så jag måste kommit över det. Kommer väl med åldern kanske.
Also, har aldrig haft problem med erektionen på fyllan heller
Aha.

Tror du skulle ha problem om du drack tillräckligt mycket. Alla har en gräns. Varför skulle du få upp den om du bara kan yra och ta dig ut som Persbrant från platsen efter spyor på toan och när du tar i alla handtag på tunnelbanan för att stötta upp dig själv?
Gammal 2014-02-23, 00:14   #4
Tricce
Väsby EPA raggare

Tricces avatar

Citat:
Aha.

Tror du skulle ha problem om du drack tillräckligt mycket. Alla har en gräns. Varför skulle du få upp den om du bara kan yra och ta dig ut som Persbrant från platsen efter spyor på toan och när du tar i alla handtag på tunnelbanan för att stötta upp dig själv?
Vet inte om jag varit i den situationen och om jag kanske varit så full har jag nog inte haft behov av att få upp den!
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Gammal 2014-02-23, 00:17   #5
newb123
Banned User

newb123s avatar

Citat:
Vet inte om jag varit i den situationen och om jag kanske varit så full har jag nog inte haft behov av att få upp den!
Nej, vet att det är ett omoget beteende men jag har inga problem med att erkänna att jag är omogen. Man är osäker om man inte kan erkänna en sån sak.
Gammal 2014-02-23, 00:20   #6
Desertrat
Banned User

Reg.datum: Jan 2014
Ort: Någonstans i Svedala, Över eller under jord ser vi i december...
Citat:
Nej, vet att det är ett omoget beteende men jag har inga problem med att erkänna att jag är omogen. Man är osäker om man inte kan erkänna en sån sak.
När män fått tillräckligt innanför västen sover han där nere vackert.
Desertrat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-23, 00:22   #7
newb123
Banned User

newb123s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Desertrat Visa inlägg
Du har rätt, och det är en befrielse i många sammanhang, inte minst om man ser till konsekvenserna samt att man kan skita i "han där neres" funktion för tillfället.
Gammal 2014-02-23, 00:28   #8
Tricce
Väsby EPA raggare

Tricces avatar

Citat:
Du har rätt, och det är en befrielse i många sammanhang, inte minst om man ser till konsekvenserna samt att man kan skita i "han där neres" funktion för tillfället.
Kanske är en inbyggd fail safe funktion då!
Gammal 2014-02-23, 00:44   #9
newb123
Banned User

newb123s avatar

Citat:
Kanske är en inbyggd fail safe funktion då!
Jo. Och det låter som en ursäkt för jag inte får ligga men det står jag för. Det är inpräntat hos alla män att man ska ligga mycket för att vara cool men jag erkänner att jag inte ligger nu ändå. Orka vara cool liksom.
Gammal 2014-02-23, 15:10   #10
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
Vilket problem är det du ser?
Förstår inte riktigt frågan.
Håller dock med om att sexbegäret definitivt är ett problem på många plan i livet. Men det är det värt så länge man kan kontrollera det. Alla begär innebär problem om man inte kan hantera dem.
Men vad är det du är ute efter när du går ut och på vilket sätt hindrar sexbegäret dig från att uppnå det du vill?

Hade det mest med alkoholen att göra? Du vill ha sex men alkohol gör dig ofta impotent? Då handlar det ju om att du dricker för mycket (själv har jag aldrig upplevt impotens till följd av alkohol trots att även jag har druckit för mycket flertalet gånger).

Sen känns det dumt att ligga för o vara cool. Man ska ligga för att det är nice (för att begäret får en att tycka det )
Känner du inte för att ligga så ligg inte, och grattis för att du känner så :p
C4L

Senast redigerad av Sniggel den 2014-02-23 klockan 15:16.
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-23, 15:16   #11
Drfg
Registered User

Drfgs avatar

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Desertrat Visa inlägg
Tycker bara den blir mer vaken ju mer man dricker Har aldrig varit med om att det inte funkat och då har jag druckit en 70 vodka någon gång.
Drfg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-23, 15:16   #12
thenut
Gammelsmalfetsvag

Reg.datum: Sep 2009
Citat:
Jo. Och det låter som en ursäkt för jag inte får ligga men det står jag för. Det är inpräntat hos alla män att man ska ligga mycket för att vara cool men jag erkänner att jag inte ligger nu ändå. Orka vara cool liksom.
Nej. Det är inpräntat i en liten grupp pojkar att man ska ligga mycket för att vara cool.
thenut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-23, 15:29   #13
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Om jag förstår dig rätt så är du frustrerad på din egen sexualdrift som till viss styr ditt agerande, fast trots att du ger efter för driften så får du sällan utlopp för den, så din drift är sällan till annat än besvär?

Väldigt intressant tankegång. Säg att du bemästrar din drift, då vinner du tid, ork, andra upplevelser och det enda du förlorar är egentligen skammen/sorgen/ångesten över att bli ratad.

Antidepressiva fungerar till viss del mot det begäret, men de har ju biverkningar. Kanske ett sådant där gummiband som amerikanska sexmissbrukare bär kan vara något? Man bär ett armband i form av ett starkt gummiband. Varje gång man blir attraherad av någon eller får sexuella tankar drar man i gummibandet och snärtar sig själv, tanken är att få hjärnan att koppla ihop sexualitet med straff och smärta så att man lär sig att undvika de tankebanorna.
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-23, 15:54   #14
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
Kan ju bli anorektiker också så kanske driften försvinner.

Svart humor åsido så är sexdriften något du får lära dig att leva med. Hos män är det nog så att ju bättre man mår i allmänhet desto bättre libido har man. Säkerligen så hos kvinnor också, men att det förstås är skillnad på män och kvinnors libido i grunden (något som diskuterats flera ggr tidigare på forumet och som säkerligen vissa fortfarande förnekar).
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-23, 16:11   #15
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Svart humor åsido så är sexdriften något du får lära dig att leva med.).
Varför? Man kan ju ändra beteende och jobba på sig själv på andra sätt, så varför inte lära sig att överkomma och kanske tom. få bort den driften?

Tänk vad effektiv man hade kunnat bli utan sin sexualitet. Många av livets problem bottnar ju i sexualdriften. Det kan vara statusjakt, osämja med sin respektive, konkurrens med andra, prestationsångest mm mm mm.
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:41.