Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-02-20, 23:59   #1
UCPthread
Banned User

Reg.datum: Aug 2013
Ryska maffian; den BÄSTA dokumentären i ämnet. Its right here.

https://www.youtube.com/watch?v=1w8zME-uDtw

Thieves by Law - Vory V Zakone 2010 Document; Genuine story told by 3 top russian organized crime bosses - now business with criminal ties and manners.

Jag rekomenderar denna ngt enormt starkt. 3 Ryska maffiabossar berättar om vad som igentligen hände när Ryssland blev en fri marknad..

..och hur RM inflytande på affärslivet i Ryssland ser ut idag ( och mkt annat ). Är det ngn igentlig skillnad ?. Hur ser skillnaderna i så fall ut ?

Jag blev mest förvånad över att de framträder så öppet som de gör..

..och mkt intressant är förstås den studie i psykopati, som de närgångna porträtten ger. Vilken bakgrund de har, som hjälpt till att forma dem osv.

Vill inte säga för mkt; men lämnar med en grej till; som Gudfadern ( 1 av de 3 säger i slutet, så finns det INGEN, som går affärer i Ryssland idag, utan deras tillstånd, och en royalty, på intäckterna för den ansökande. Det spelar ingen roll om du är en av världens mäktigaste/största banker. Samma gäller.

/ En av många slutsatser man kan dra, är att detta med att hitta sin nisch i livet spelar roll, om man skall kunna konkurrera framgångsrikt. I den miljö som beskrivs här, så anser jag att du har i princip INGET att hämta, om du inte själv är psykopat, och det är ngt man föds med och ! danas till över tid..

..att tro att man skall kunna " hoppa in i leken ", som hyfsad halvhårding ", men okapabel att mörda vid behov/samt vara måltavla* dygnet runt, livet ut,, är garanterad fail, då kampen om alla dessa miljarder görs upp, på denna Ryska scen. Det fanns fö en del Svenska affärsmän som förskte göra det jag avråder ifrån här, när det begav sig. Som trodde de skulle kunna hantera det. Men mkt ofta fick de fly för livet/åka hem..

..en " motpol ( mestadels ), till det jag beskriver här i slutet, är att tjäna sina pengar i Silikondalen. Det är ovanligt ( utgår jag ifrån) att Google och andra där avrättar folk i affärer,,så olika miljöer/nischer, men till samma slutmål i detta ex iof..

..avslutningsvis är det inte många Svenskar som behärskat the American Dream på plats heller ( även om Zennström sålde SKYPE till USA..

..nej nästan alltid blir Svenskar kvar i Sverige och klagar ( som Johan Hollstein ( Singaporependlare iof ), för de vet nog innerst inne ( i bästa fall ), att den stora spelplanen inte är att leka med.

* håll koll efter kommentaren; " dont break the window Sascha ", som ger en inblick i priset för att ha lyckats i denna nisch. Skulle ni vilja byta ?
UCPthread är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-21, 02:47   #2
UCPthread
Banned User

Reg.datum: Aug 2013

Verkligheten överträffar dikten..
UCPthread är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:57.