Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-02-07, 23:57   #1
fahlgren
Registered User

Reg.datum: Nov 2013
Överskott på fett

Tjena! Jag har under en tid försökt gå upp i vikt utan resultat. Inget tycktes funka tills dess att jag för ca. 1 veckan sen började räkna kalorier genom shapeUp appen för att se till att jag ligger på ett garanterat överskott (ca +500).

När jag skrivit ner vad jag äter så jag jag sett att jag har en äter stor andel procent fett. Mellan 38-45E% fett. Protein äter jag väldigt ordentligt av. Ligger lågt på kolhydraterna. Detta är sättet jag tycker är godast samt lättast att få ett överskott på. Frågan är,

Jag har av flera anledningar inte möjlighet att träna just nu. Jag har hört att överskott på kolisar och protein är att föredra. Men gäller detta främst vid träning? Då jag inte tränar just nu utan endast vill gå upp i vikt, spelar energiförbrukningen stor roll eller kan jag äta mycket fett så länge jag får i mig nog med protein? Jag vill helst gå upp på ett så snyggt sätt som möjligt, men kommer viktökningen resultera i att se likadan ut varesig överskottet är på kolisar vs fett, eftersom att jag inte kan träna så mycket? Kan ett överskott på kolisar göra att jag får en snyggare viktökning?
fahlgren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-08, 00:02   #2
fahlgren
Registered User

Reg.datum: Nov 2013
tillägg; mycket av fettet får jag i mig från nötter.Är även förtjust i knäckebröd och äter ca 5/dag med ca 3g smör på varje (15g smör dvs.)
fahlgren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-08, 00:54   #3
broman
Registered User

bromans avatar

Reg.datum: Nov 2012
Kvittar ja.
broman är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:54.