Citat:
Ursprungligen postat av fitlife
Jag undrar..Kan jag varva med kondition på morgonen och styrka på kvällen för optimala resultat eller kommer jag bara bryta ner mina små muskler då?
|
Det är ingen större skillnad i fettförbränningen av att förbruka 100 kcal från att diska och att springa. Allt räknas in till din totala kaloriförbrukning under dagen.
Om du siktar på att gå upp i vikt, dvs lägga på dig mer muskler så måste du ligga på kaloriöverskott. Om du konditionstränar samtidigt så kommer du bara att få äta mer för att hamna där.
(Sen är det ju bra för hälsan med att konditionsträna och det är trevligt att kunna äta mycket mat)
Sikta antingen på ett överskott för att: bygga muskler och förhoppningsvis lägga på dig så lite fett som möjligt samtidigt.
Eller ligga på kaloriunderskott för att förlora fett och förhoppningsvis förlora så lite muskler som möjligt samtidigt.
Det är många som försöker sig på att göra bägge samtidigt med tex periodisk fasta men innan du har stenkoll på både kost och träning så håll dig till att göra en sak i taget.