Vad är det för "rättighet" att förgripa sig på djur? Borde varit förbjudet sedan länge. I o f s hindrar antagligen inte ett förbud någon lagd åt det hållet, men ändå.
Sexuellt utnyttjande av djur är som bekant lite svårdefinierat
Anyways. Eftersom det förmodligen inte finns något bra sätt att bedöma om djuret trivs med det eller inte så är det väl ganska rimligt att inte tillåta det. Samma logik skulle visserligen kunna användas mot en mängd andra saker djur används till.
Jag antar att det bara är förbjudet om man njuter av det? För våldtäkter av djur måste fortgå för att kött och mejeriindustrin ska fortsätta fungera. Och nej, kon eller grisen samtycker inte till att bli inseminerade, gjorde vi så mot mänska skulle det klassas som våldtäkt per omgående.
Dubbelmoralen är ganska slående, jag kan förstå om man som vegan som likställer djur och mänskor kräver det. Men om man tycker att det är ok att döda djuret för att äta det, dvs tillfredställa en annan av sina lustar är ok, men inte sex? Rimligen borde det vara förbjudet att döda djur för njutning. Och ja, kött och mjölkprodukter äter vi för njutning, det går utmärkt att leva veganskt.
Det är väl INGEN som för motsätter sig att vi får en riktigt lagstiftning mot tidelag.
Jo, det är en hel arsenal med folk som motsätter sig det. Därav alla de mindre behagliga filmklipp man såg när man var yngre.
Jag valde faktiskt "Ingen åsikt".
Vill någon ha samkväm med ett sto eller en ko och det inte far illa av det så kör på.
Många djur i Sverige utsätts nog för värre stressmoment än det, men då är det lugnt, för då ska de ätas.
Edit: Herrn ovanför hann före, men jag instämmer...
Senast redigerad av BlötSnö den 2013-12-28 klockan 10:13.
Mm, det är en intressant dubbelmoral, en lagstiftning mot dödande av djur för njutning, dvs för mat och pälsproduktion skulle få våldsamt motstånd.
Samma person som avskyr minkfarmar och djursex glufsar glatt i sig en biff på kvällen utan att se ironin i det.
Visst är det en intressant dubbelmoral! Därmed inte sagt att jag själv inte delar precis den dubbelmoralen, för det gör jag. Jag äter kött (helst gris, undviker i största möjliga mån nöt av miljömässiga skäl) har inga större problem med att folk har kläder i djurskinn eller päls (även om jag försöker undvika det själv), men avskyr minkfarmar, folk som slår sina hundar och blir nästan agressiv och svårt äcklad om jag hör talas om tidelag.
Visst är det en intressant dubbelmoral! Därmed inte sagt att jag själv inte delar precis den dubbelmoralen, för det gör jag. Jag äter kött (helst gris, undviker i största möjliga mån nöt av miljömässiga skäl) har inga större problem med att folk har kläder i djurskinn eller päls (även om jag försöker undvika det själv), men avskyr minkfarmar, folk som slår sina hundar och blir nästan agressiv och svårt äcklad om jag hör talas om tidelag.
Av samma anledning, och i samma lag tidigare hittar man ju anledningen. Där förbjöds ju även homosexuella samlag, för att både otukt och tidelag var mot guds vilja.
Ren morallag, för att den hetrosexuella normalgruppen tycker att sådant som djursex och bögsex är äckligt, och ofta gör de ologiskt ilskna dessutom.
Av samma anledning, och i samma lag tidigare hittar man ju anledningen. Där förbjöds ju även homosexuella samlag, för att både otukt och tidelag var mot guds vilja.
Ren morallag, för att den hetrosexuella normalgruppen tycker att sådant som djursex och bögsex är äckligt, och ofta gör de ologiskt ilskna dessutom.
Lite brutal ärlighet: Jag skulle vilja att någon duktig skribent skulle kunna motivera att det är ok att äta kött men inte slå sin hund eller ha sex med sina får. Jag kan det inte själv, men är i behov av det, då jag vill få hata tidelagsfantaster utan dubbelmoral.