Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-10-31, 03:15   #1
Eddvinho
Registered User

Reg.datum: Aug 2012
Mjölk vid deff

Hejsan, tänkte fråga er angående en fråga om kolhydrater gällandes mjölk, dricker just nu mellanmjölk för fettet skull för jag bulkar, dock så ska jag börja deffa i januari och jag tänkte är det värt och fortsätta dricka mellanmjölk, intar minst 2L mjölk per dag eftersom tycker det är jobbigare med fast föda.

Eftersom det är 5g kolhydrater per 1dl blir det 100g kolhydrater för ex 2L mjölk och 900kcal på det, 70g protein är det det bra livsmedel och inta "stora mänger av" om man vill ha en bra deff?
Hur mycket kolhydrater är bäst och inta vid deff?

Senast redigerad av Eddvinho den 2013-10-31 klockan 03:20.
Eddvinho är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-31, 06:41   #2
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Eddvinho Visa inlägg
Hejsan, tänkte fråga er angående en fråga om kolhydrater gällandes mjölk, dricker just nu mellanmjölk för fettet skull för jag bulkar, dock så ska jag börja deffa i januari och jag tänkte är det värt och fortsätta dricka mellanmjölk, intar minst 2L mjölk per dag eftersom tycker det är jobbigare med fast föda.

Eftersom det är 5g kolhydrater per 1dl blir det 100g kolhydrater för ex 2L mjölk och 900kcal på det, 70g protein är det det bra livsmedel och inta "stora mänger av" om man vill ha en bra deff?
Hur mycket kolhydrater är bäst och inta vid deff?
Klarar magen av det är det inga problem. En bit in i deffen kommer du förmodligen vilja byta ut mjölken mot ett livsmedel som mättar bättre. Hur mycket kolhydrater som "är bäst" är "den mängd du presterar bäst på". Samtidigt måste ju energiunderskottet komma någonstans ifrån, och har man redan lagt sig på sin miniminivå av protein och fett, och motionerar så mycket som man tycker är rimligt är det ju från kolhydraterna man måste plocka om man ska fortsätta gå ner i vikt.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-31, 13:39   #3
martikainen
Lever på gamla meriter

martikainens avatar

Reg.datum: May 2008
Jag personligen tror att du kommer få det tufft med hungerskänslorna om du baserar kanske 1/3 av ditt intag på flytande föda.

Jag siktar på 40% kolhydrater / 40% Protein vid början av en diet, i slutet av dieten så har jag plockat ner proteinet och ligger nog på 50% kolhydrater och 30% protein. Kolhydraterna vill jag hålla högt för att orka med träningen.
Men vissa fungerar väldigt bra på mindre kolhydrater, då är det bara att köra på
Gammal 2013-10-31, 18:01   #4
jontexer
Registered User

Reg.datum: Mar 2013
Hur är det med stort intag av mjölk och ökar risk för prostatacancer? har för mig att jag läst något om det
jontexer är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:45.