Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-10-24, 13:23   #1
maxor
Registered User

Reg.datum: Mar 2013
Rökning

Jag har inte rökt på 3 månader nu efter att ha rökt i 7 år. Sen idag så tog jag en cigg. Vet inte varför jag gjorde det egentligen. Men nu känns det piss, jag hatar mig själv lite för att ha gjort det. Det kändes främmande att hålla en cigg i handen igen, det kändes tomt! Men fortfarande önskar nu att jag inte hade tagit en. Vet inte om detta kommer göra att jag kommer tillbaka till den skorsten jag var innan. Hoppas inte det! Behövde väl mest skriva av mig lite om hur det kändes, hur dåligt jag mår nu, inte fysiskt men psykiskt!

Någon som har lite sjyst motivation eller tips eller bara allmän klapp på ryggen att det är okej? Vet inte vad jag letar efter egentligen med detta inlägget...
maxor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 13:34   #2
Juxta
Broder Broccoli

Juxtas avatar

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av maxor Visa inlägg
Jag har inte rökt på 3 månader nu efter att ha rökt i 7 år. Sen idag så tog jag en cigg. Vet inte varför jag gjorde det egentligen. Men nu känns det piss, jag hatar mig själv lite för att ha gjort det. Det kändes främmande att hålla en cigg i handen igen, det kändes tomt! Men fortfarande önskar nu att jag inte hade tagit en. Vet inte om detta kommer göra att jag kommer tillbaka till den skorsten jag var innan. Hoppas inte det! Behövde väl mest skriva av mig lite om hur det kändes, hur dåligt jag mår nu, inte fysiskt men psykiskt!

Någon som har lite sjyst motivation eller tips eller bara allmän klapp på ryggen att det är okej? Vet inte vad jag letar efter egentligen med detta inlägget...
Rökning minskar MPS med 60%! Vill du se ut som en vekling eller en biff?!
Juxta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 13:39   #3
Hackenschmidt
Ilerminaty confirmed

Hackenschmidts avatar

Reg.datum: Sep 2011
Bara ett tillfälligt återfall, men du mådde ju piss av det. Tycker du ska sätta en benhård regel för dig själv att du nu inte röker en enda cigarett till. Ifall suget återkommer så försök återkalla hur psykiskt dåligt det kändes efter ditt återfall och när du skapade den här tråden, lägg sedan till att du utöver detta snart kommer börja må fysiskt dåligt om du börjar röka igen.
Hackenschmidt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 13:43   #4
maxor
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Juxta Visa inlägg
Rökning minskar MPS med 60%! Vill du se ut som en vekling eller en biff?!
MPS?

Citat:
Ursprungligen postat av Hackenschmidt Visa inlägg
Bara ett tillfälligt återfall, men du mådde ju piss av det. Tycker du ska sätta en benhård regel för dig själv att du nu inte röker en enda cigarett till. Ifall suget återkommer så försök återkalla hur psykiskt dåligt det kändes efter ditt återfall och när du skapade den här tråden, lägg sedan till att du utöver detta snart kommer börja må fysiskt dåligt om du börjar röka igen.
Jag ska försöka, men det blir ju ofta så att man sen glömmer bort hur piss man mådde och tar "bara en" så är man där igen liksom!
Gammal 2013-10-24, 13:48   #5
ducedo
Registered User

ducedos avatar

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Jag ska försöka, men det blir ju ofta så att man sen glömmer bort hur piss man mådde och tar "bara en" så är man där igen liksom!
TV-referens men i HIMYM hävdar man att lösningen är att skriva ett brev till sitt framtida jag som man plockar fram när man blir sugen. Läser man hur jävligt man mår efteråt så är det lättare att ta beslutet att undvika det man vill göra för stunden.

Tyvärr hittar jag inte scenen men är S05E21: Twin Beds.

"Det är ju så att alla bedömare är ju helt eniga om att det inte finns något militärt hot mot Sverige och jag kan väl säga att vi är beredda på det." - TV4
ducedo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 13:50   #6
tjing
Banned User

Reg.datum: Jun 2012
Du får skilja på effekter av rökning i sig och nikotin.
tjing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 13:51   #7
Juxta
Broder Broccoli

Juxtas avatar

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
MPS?
Muskelproteinsyntesen.
Juxta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 13:55   #8
maxor
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av ducedo Visa inlägg
TV-referens men i HIMYM hävdar man att lösningen är att skriva ett brev till sitt framtida jag som man plockar fram när man blir sugen. Läser man hur jävligt man mår efteråt så är det lättare att ta beslutet att undvika det man vill göra för stunden.

Tyvärr hittar jag inte scenen men är S05E21: Twin Beds.
Ska försöka det! Tack för tipset!

Citat:
Ursprungligen postat av tjing Visa inlägg
Du får skilja på effekter av rökning i sig och nikotin.
Okej förklara?
Gammal 2013-10-24, 13:56   #9
DPahkamaa
Registered User

DPahkamaas avatar

Reg.datum: Jul 2013
Citat:

Ta vara på den här känslan, kom ihåg den nästa gång någon erbjuder dig en cigarett.

Det är okej att falla, bara du ser till att resa på dig igen (dvs inte går och köper ett paket och röker upp den ikväll).
Gammal 2013-10-24, 14:00   #10
tjing
Banned User

Reg.datum: Jun 2012
Någonting i röken eller stillasittandet gör att människor som röker cigaretter har lägre ämnesomsättning och högre risk för dålig hälsa, än normal befolkningen.
tjing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 14:03   #11
Hackenschmidt
Ilerminaty confirmed

Hackenschmidts avatar

Reg.datum: Sep 2011
Citat:
Jag förstår att du är orolig för att det ska hända, men du tog ett steg i rätt riktning när du skapade tråden. Du kanske kan försöka tänka tillbaka på vad du rent konkret skrev här när du känner av suget. Det kanske kan bli enklare än att försöka återkalla det känslotillstånd du upplevde?

Men nu känns det piss, jag hatar mig själv lite för att ha gjort det.
Men fortfarande önskar nu att jag inte hade tagit en.
Vet inte om detta kommer göra att jag kommer tillbaka till den skorsten jag var innan. Hoppas inte det!
Behövde väl mest skriva av mig lite om hur det kändes, hur dåligt jag mår nu, inte fysiskt men psykiskt!

Senast redigerad av Hackenschmidt den 2013-10-24 klockan 14:05.
Hackenschmidt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 14:32   #12
sharonperry
Registered User

Reg.datum: Oct 2013
Citat:
Ursprungligen postat av tjing Visa inlägg
Någonting i röken eller stillasittandet gör att människor som röker cigaretter har lägre ämnesomsättning och högre risk för dålig hälsa, än normal befolkningen.
Ya i agree!!

how to cure pe
sharonperry är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 14:59   #13
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
3 månader är inte dåligt! jag tycker att du kan klappa dig själv på axeln för att du pallat sålänge, och inte gräma dig för mycket över ett bakslag. Vad var det som gjorde att det gick så bra att du pallade 3 månader utan? Hämta kraft ifrån det och fortsätt vara strong
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 15:01   #14
gracemorgan
Registered User

Reg.datum: Oct 2013
smoking is anyway not good man!

how to reverse pe
gracemorgan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 15:36   #15
Alfers
Pump up the jam.

Alferss avatar

Reg.datum: Jan 2012
Du låter precis som tjockisar som säger ungefär "nu tog jag ju en kaka på lunchrasten, då är hela dieten förstörd, kan jag lika gärna skita i att banta"

Mvh f.d. rökare.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:43.