Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-10-14, 17:54   #1
Levia
Registered User

Reg.datum: Dec 2012
Fitness (bikini)

Försöker bilda mig en uppfattning om fitness världen och har lite funderingar kring binkini fitness delen. Kanske enklaste frågan...varför namnet?

Annars... Vad jag förstått, så såg de tävlande i body fitness mer ut som de som tävlar i bikini i dag, för kanske 10 år sen. Om det stämmer, varför finns det då de som inte är så positiva till bikini? Jag har hört kommentarer att body tjejerna har lite för mycket muskler och för lite fett...då borde väl bikini vara bättre?

Jag har har inga bra källor, har hört folk prata på gymet bara.
Levia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-14, 18:50   #2
VikG
Registered User

Reg.datum: Jun 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Levia Visa inlägg
Försöker bilda mig en uppfattning om fitness världen och har lite funderingar kring binkini fitness delen. Kanske enklaste frågan...varför namnet?

Annars... Vad jag förstått, så såg de tävlande i body fitness mer ut som de som tävlar i bikini i dag, för kanske 10 år sen. Om det stämmer, varför finns det då de som inte är så positiva till bikini? Jag har hört kommentarer att body tjejerna har lite för mycket muskler och för lite fett...då borde väl bikini vara bättre?

Jag har har inga bra källor, har hört folk prata på gymet bara.
Bikini är för att dom har bikini på sig. FITness för att tävlingsformen inriktar sig mot kvinnor, mao en förkortning av det kvinnliga könet. NESS : New England Skeptical Society som kom på tävlingidén för bikini fitness när det började komma indikationer att det brukades dödssteroider bland body fitness tävlande. Svårare än så är det inte.
VikG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-14, 18:52   #3
tossefar
Besserwisser

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av VikG Visa inlägg
Bikini är för att dom har bikini på sig. FITness för att tävlingsformen inriktar sig mot kvinnor, mao en förkortning av det kvinnliga könet. NESS : New England Skeptical Society som kom på tävlingidén för bikini fitness när det började komma indikationer att det brukades dödssteroider bland body fitness tävlande. Svårare än så är det inte.
Ska du larva dig kan du väl försöka vara rolig åtminstone?
tossefar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-14, 19:21   #4
VikG
Registered User

Reg.datum: Jun 2012
Citat:
Ursprungligen postat av tossefar Visa inlägg
Ska du larva dig kan du väl försöka vara rolig åtminstone?
Syftet var inte att vara rolig, utan att indirekt påpeka hur dum frågeställningen var. Ett namn är trots allt bara ett namn. BIKINI fitness behöver väl knappast någon djup analys? Men förlåt mig herrn, i fortsättningen ska jag vara mer seriös.
VikG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-14, 21:37   #5
ducedo
Registered User

ducedos avatar

Reg.datum: Feb 2010
Är inte så insatt men har hört en del klaga på att det snarare är en skönhetstävling där musklerna kommer i skymundan.

"Det är ju så att alla bedömare är ju helt eniga om att det inte finns något militärt hot mot Sverige och jag kan väl säga att vi är beredda på det." - TV4
ducedo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-14, 22:10   #6
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Bedömningen i bikini/figure/etc tror jag går till som såhär att domarna frågar sig själva: "Baserat på utseende, vem av de här skulle jag helst vilja ligga med? Hon vinner!" sedan kommer resten av placeringarna i fallande skala.
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-14, 22:11   #7
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Reg.datum: Aug 2004
Jörgen kommer inte hålla med och han har rätt eftersom han är domare.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-14, 23:11   #8
Amfksp
Registered User

Amfksps avatar

Reg.datum: Sep 2007
Bikini har enligt mig noll att göra i iFbb. Det är en ren skönhetstävling. Fan det finns ju proffs som knappt ser ut att besökt ett gym. Stort hår, feta sillisar, bra bränna och massa smink sen upp på scen och puta med röven.
Min tjej som aldrig styrketränar hade kunnat ställa upp utan stt göra bort sig, det säger en del tycker jag.
Skönhetstävling, javisst! Men fan inte under ifbb

Förstår dock varför folk vill ha med det, det drar mycket folk och tävlande av just anledningen jag gav.

Senast redigerad av Amfksp den 2013-10-14 klockan 23:14.
Amfksp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-14, 23:15   #9
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
som en tävlande tjej i SM Västerås nyss sa "grymt att de ger anorexiafallen en egen gren o hålla till i så slipper vi som tränar hårt beblandas med samma"

har själv inte hajjat vad man bedöms på inom bikini? någon som vet får gärna förklara? form?

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-14, 23:50   #10
Tricklew
W för Vendetta

Tricklews avatar

Reg.datum: Feb 2011
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
som en tävlande tjej i SM Västerås nyss sa "grymt att de ger anorexiafallen en egen gren o hålla till i så slipper vi som tränar hårt beblandas med samma"
Jag gillar också att Bikini har blivit en egen gren, då har vi två stora fördelningar mellan de tävlande. Anorexiafallen och de som har fått klittan förvandlad till en liten penis. Sedan gäller det bara att lista ut vilken av dessa silikon ser bäst ut på, så har man hittat sin favoritgren.

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Citat:
Ursprungligen postat av thunder Visa inlägg
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
Tricklew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-21, 18:57   #11
Levia
Registered User

Reg.datum: Dec 2012
Hur tror ni att tävlingarna kommer att utvecklas? Kommer det bli mer eller mindre muskler? Andra "poser", kanske inte heter så i det här här sammanhanget, men, ex.vis när de mer eller mindre putar med rumpan. Eller...ingen utveckling alls?
Levia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-21, 19:00   #12
bigtraps
Registered User

Reg.datum: Feb 2004
Bikinifitness blir förmodligen OS gren i framtiden. Idrott på högsta nivå
bigtraps är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:14.