Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-08-05, 13:57   #1
Kokowski
Registered User

Reg.datum: Jan 2011
Hur göra efter VLCD

Är klar med min VLCD diet som vara 5-1-5-1 alltså 12 dagar 2 ätardagar och undrar nu vad är bäst att göra efter. Ska man ligga på balans 1 vecka för att låta ämnesomsättningen komma igång igen eller ska man fortsätta deffa men istället med ett underskott på 500-800 kcal direkt?
Kokowski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-05, 14:00   #2
GulligaGurkan
Registered User

Reg.datum: Jan 2013
Osäker på om den är i rätt forumdel, men du får ju göra som du vill. Vill du tappa mer fett, deffa. Vill du bli större, bulka långsamt. Eller lägg dig på balans
75 kg kroppsvikt på 10-12% fett
GulligaGurkan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-05, 14:16   #3
Kokowski
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av GulligaGurkan Visa inlägg
Osäker på om den är i rätt forumdel, men du får ju göra som du vill. Vill du tappa mer fett, deffa. Vill du bli större, bulka långsamt. Eller lägg dig på balans
Är med osäker på det. Ja jag tänkte ju fortsätta deffa nu men tänkte om det skulle va bättre för kroppen och ligga på balans 3-7 dagar så ämnesomsättningen blir bra igen eller om det inte spelar någon större roll utan man kan börja deffa normalt igen istället.
Gammal 2013-08-05, 14:32   #4
GulligaGurkan
Registered User

Reg.datum: Jan 2013
Jag har inte provat VLCD, i allafall inte avsiktligt! Jag funderar på att köra det någon månad in i skolan i höst, men med lättkvarg istället för kaseinpulver, men eaa som vanligt.

Detta för att jag gillar kvarg och det är skönare att äta något som i allafall är halvfast.

Men om jag var du skulle jag köra balans en vecka ungefär, träna på som vanligt och sen fortsätta med lite underskott
75 kg kroppsvikt på 10-12% fett
GulligaGurkan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-05, 14:34   #5
Fuark
Star Wars

Fuarks avatar

Reg.datum: Sep 2012
ta det lugnt. det är väldigt påfrestande att hålla sig på balans efter VLCD, tycker jag, men försök. Risken finns att när du äntligen får äta nu igen så går det överstyr, försök undvika det
Fuark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-05, 14:39   #6
Kokowski
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Fuark Visa inlägg
ta det lugnt. det är väldigt påfrestande att hålla sig på balans efter VLCD, tycker jag, men försök. Risken finns att när du äntligen får äta nu igen så går det överstyr, försök undvika det
Tänkt på det där och därför har jag bestämt mig att köra PF som börjar kl 15 sen jobbar jag från 16-21 oftast så då äter jag inget på jobbet sen ett stort lass när man kommer hem sen sova så det bör nog gå bra men vi får se tack för påminnelsen !
Gammal 2013-08-05, 21:02   #7
stromming
Registered User

strommings avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kokowski Visa inlägg
Tänkt på det där och därför har jag bestämt mig att köra PF som börjar kl 15 sen jobbar jag från 16-21 oftast så då äter jag inget på jobbet sen ett stort lass när man kommer hem sen sova så det bör nog gå bra men vi får se tack för påminnelsen !
Menar du att fastan börjar klockan 15? 6 timmar brukar nog inte räknas som periodisk fasta. Eller menar du att ätluckan börjar 15?
Gammal 2013-08-05, 22:24   #8
Kokowski
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av stromming Visa inlägg
Menar du att fastan börjar klockan 15? 6 timmar brukar nog inte räknas som periodisk fasta. Eller menar du att ätluckan börjar 15?
Ätluckan!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:52.