Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-08-01, 18:21   #1
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!

Fredszkys avatar

Reg.datum: Aug 2001
Finns det väldigt bra förhållanden utan alfa-köret?

Ur ett manligt perspektiv då: Det har varit mycket snack på senaste om att man måste vara råbarkad alfa, peka med hela handen, tala om hur det ska gå till, alltid visa mindre känslor än tjejen... Annars förlorar hon respekten för dig helt och innan du fattat att hon dumpat dig har hon redan legat med halva klubbsverige och du är inte värdig en plats i hennes tankar för en sekund hädanefter.

Som en motpol skulle jag gärna höra om det finns erfarenheter här på brädan av förhållanden som fungerar fin-fint utan att köra den här alfa-stilen? Kanske till och med någon som är småmesig, romantisk och snäll som tjejen uppskattar, som tvärtemot gör att du växer i hennes ögon och stärker förhållandet. Där tjejen inte går och är otrogen, för att hon vill vara med just dig och ingen annan, trots att det finns alfakillar att vraka mellan.

Nå? Finns det?

Senast redigerad av Fredszky den 2013-08-01 klockan 18:22.
Fredszky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-01, 18:28   #2
en stor stark
Den soeda tösapågen

en stor starks avatar

Reg.datum: Jul 2009
Haha. Det beror på vad du kallar alfa. Men jag kan definitivt vara småmesig, romantisk och snäll och mitt förhållande fungerar hur bra som helst. Min tjej uppskattar och respekterar mig (hoppas jag ). Jag är ingen överdriven toffel, på något sätt, men jag känner inte igen mig i det här alfa/macho-köret överhuvudtaget.
en stor stark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-01, 18:52   #3
Gpajpen
Registered User

Gpajpens avatar

Reg.datum: Apr 2006
Än så länge..
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Living the dream.
Gpajpen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-01, 18:53   #4
knuckles
Banned User

Reg.datum: Aug 2011
Jag föredrar att vara tösen i förhållandet, jag vill bli domimerad.
knuckles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-01, 18:56   #5
en stor stark
Den soeda tösapågen

en stor starks avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Gpajpen Visa inlägg
Än så länge..
Än så länge fungerar det bra ja. Har ingen anledning att tro att det kommer att ändras. Snarare tvärtom.

(Fast det kanske inte var mig du gav svar till).

Senast redigerad av en stor stark den 2013-08-01 klockan 18:59.
Gammal 2013-08-01, 18:56   #6
Lance Uppercut
Registered User

Lance Uppercuts avatar

Reg.datum: Jun 2010
Ja! Jag är absolut inte romantisk men inte heller alfa. När man varit tillsammans ett tag blir det bara löjligt att spela något slags spel. Tror den där alfagrejen mest gäller för ONS :P
Gammal 2013-08-01, 18:57   #7
Red Apple
Banned User

Reg.datum: May 2013
Citat:
Ursprungligen postat av en stor stark Visa inlägg
Haha. Det beror på vad du kallar alfa. Men jag kan definitivt vara småmesig, romantisk och snäll och mitt förhållande fungerar hur bra som helst. Min tjej uppskattar och respekterar mig (hoppas jag ). Jag är ingen överdriven toffel, på något sätt, men jag känner inte igen mig i det här alfa/macho-köret överhuvudtaget.
Fast dina rapar är ju insane, det om något stakar fast vem som är mannen i förhållandet.
Red Apple är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-01, 18:59   #8
petah
Starlight Destroyer

petahs avatar

Ja, hur många som helst. Förstår att du skapade tråden på kul troligen, men är det en seriös fråga så bör du hänga mindre på kolo.

Jag skulle säga att meskillarna (dvs en normal vettig kille som inte är jätteplayer) har bättre förhållanden är alfahannarna, även om de kanske fått ligga lite mindre på vägen till den de startar familj med.
petah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-01, 19:01   #9
d1anny2
Registered User

d1anny2s avatar

Reg.datum: Feb 2013
De som anser sig vara alfa (haha) verkar tycka att det är enda vägen och vi övriga karlar är våp.

Skulle aldrig ge mig på att försöka dominera. Mkt märklig idé. Jag föredrar en självständig kvinna som tar egna beslut och som kan säga ifrån när hon vill annorlunda. Försöker samtidigt vara en så klar och oförställd version av mig själv som möjligt. Roller och tjafs går bort.

/rock out with your cock out
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-01, 19:02   #10
Gpajpen
Registered User

Gpajpens avatar

Citat:
Än så länge fungerar det bra ja. Har ingen anledning att tro att det kommer att ändras. Snarare tvärtom.

(Fast det kanske inte var mig du gav svar till).
Alla har haft "ingen anledning att tro". No offence.
Citat:
Living the dream.
Gammal 2013-08-01, 19:03   #11
Gpajpen
Registered User

Gpajpens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
De som anser sig vara alfa (haha) verkar tycka att det är enda vägen och vi övriga karlar är våp.

Skulle aldrig ge mig på att försöka dominera. Mkt märklig idé. Jag föredrar en självständig kvinna som tar egna beslut och som kan säga ifrån när hon vill annorlunda. Försöker samtidigt vara en så klar och oförställd version av mig själv som möjligt. Roller och tjafs går bort.

/rock out with your cock out
Speaking like a true alpha
Citat:
Living the dream.
Gammal 2013-08-01, 19:06   #12
en stor stark
Den soeda tösapågen

en stor starks avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Gpajpen Visa inlägg
Alla har haft "ingen anledning att tro". No offence.
Säkert. Och?

Allt har utseendet som att det går bra, är som ett bra förhållande är och vi båda trivs. Jag kan dock inte förutse framtiden. Jag kan inte heller veta vad hon egentligen tycker. Allt jag kan säga är att det gått bra än så länge. Precis som alla andra oavsett om de är alfa eller inte alfa.

Men man kan aldrig veta vad tjejen tycker, oavsett alfighet/machoness, så ditt argument saknar substans.

Senast redigerad av en stor stark den 2013-08-01 klockan 19:10.
Gammal 2013-08-01, 19:08   #13
tlk
nattzor

Reg.datum: Feb 2013
Har nog helt missat det här om att det snackas en massa alfa. Är det forever-alone-grapparna i relationstråden som kör på det eller vadå?
tlk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-01, 19:09   #14
Lance Uppercut
Registered User

Lance Uppercuts avatar

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av tlk Visa inlägg
Har nog helt missat det här om att det snackas en massa alfa. Är det forever-alone-grapparna i relationstråden som kör på det eller vadå?
Troligtvis
Gammal 2013-08-01, 19:11   #15
Gpajpen
Registered User

Gpajpens avatar

Citat:
Säkert. Och?

Allt har utseendet om att det går bra, är som ett bra förhållande är och vi båda trivs. Jag kan dock inte förutse framtiden. Jag kan inte heller veta vad hon egentligen tycker.

Men det kan man aldrig, oavsett alfighet/machoness, så argumentet saknar substans.
Argumentet saknar inte substanns ffs. Bevisa att gud inte finns, nej det kan du inte alltså finns han (...). Alla säger att det inte händer just en själv. Utom en riktig alfa-hane för han bryr sig inte.
Citat:
Living the dream.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:37.