Katten!!! Jag som stekte upp all köttfärs jag köpte igår...
Men för att vara lite allvarligare så är detta ett utsökt exempel på övertro på att "det naturliga" är det bästa.
Citat:
Would tofu or pasta qualify? No, because they are found nowhere in nature. Would oatmeal porridge qualify? No, because oatmeal porridge is found nowhere in nature
|
Är det inte människans förmåga att tämja det naturen erbjuder som har gjort oss till den framgångsrika varelse vi är? Hade savannens lejon inelligens nog så tror jag att de skulle göra upp en eld och tillreda gasellen helstekt med potatisklyftor...
Jag kommer nog även i fortsättningen att undvika obehandlade sädesslag, steka köttet och koka äggen.
Erkänner att jag inte läste hela artikeln, min utnyttjadumbomarsrädlsaförattsälja-varningsklocka pinglade för högt nånstans i mitten av texten.
Hmmmm... ser nu att jag skrev
den framgångsrika varelse vi är..... det är väl en fråga för diskussion, tror dock ni förstår vad jag menar. Men svält, krig, miljöförstöring, citronfyllda oliver, Moodyson, sosseregering etc. kan ju få en att tvivla på vår föträfflighet...