Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren
Hur mycket malto sätter du i dig? Man kan blanda ca 250g/L av malto så är det ungefär isotont. Däremot så bryts det ju ner i tunntarmen så att osmolariteten ökar, men det är förmodligen inte så stort problem. Du kan ju prova, men det blir förmodligen inte så mycket bättre med vitargo eller liknande.
|
Väldigt lite, blir runt 70g whey och 80g malto i en stor shaker, fyller upp vatten så gott det går.
Men det är som att det aldrig kommer vidare, midjemåttet ökar från ~85cm till 105cm och det går inte ned förrän när jag vaknat dagen efter. Fortfarande as-svullen efter 4 timmar, men det är runt den tiden det börjar släppa.
Kan jag sätta i mig 100g kyckling och lite ris/potatis när jag kommer hem så har jag tur. Får även extrema mängder slem i halsen, kan stå och harkla upp i evigheter.
"Har hört" att folk kan ha problem med malto och magen, så jag tänkte ge det en chans. Skulle man köpa carbosyn istället så rör det sig bara om en skillnad på 40kr kilot, medan med vitargo springer det iväg rejält.
Men - det är bättre än att må dåligt. Jävligt trött på att inte kunna titta på mat efter träningen.