Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-06-02, 20:37   #1
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Reg.datum: Jan 2004
"Revolutionen" i Turkiet.

http://imgur.com/a/wOrZR
http://www.reddit.com/r/worldnews/co..._the_protests/

Tydligen runt en miljon människor deltar i protesterna nu.
Gammal 2013-06-02, 20:46   #2
Tricce
Väsby EPA raggare

Tricces avatar

Reg.datum: Dec 2006
Mmm uppmärksammat det där också. Morsan min vill ta med sig min son till Turkiet på semester i Juli..
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tricce är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-02, 21:33   #3
Latissimus Dorsi
Banned User

Latissimus Dorsis avatar

Reg.datum: Nov 2010
Vart äger protesterna rum? Och varför?
Latissimus Dorsi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-02, 21:44   #4
Snobbe
Registered User

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Latissimus Dorsi Visa inlägg
http://imgur.com/a/wOrZR#1 (varför)

De äger rum på flera ställen, Istanbul var väl där det började. Går o läsa i stora reddit tråden om allt.

Det jag känner här är iaf att jag är glad över hur Sveriges poliser hanterar upplopp om man jämnför...
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-02, 21:47   #5
Red Apple
Banned User

Reg.datum: May 2013
Citat:
Flammar allt eftersom upp i olika delar av landet om jag förstått det rätt. Startade i Istanbul, Ankara följde efter och sen har det fortsatt.
Protesterna beror till stor del på ett allmänt missnöje med regeringen, som rann över i Istanbul när man skulle ersätta stadens sista grönområde med ett shoppingcenter.
Red Apple är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-02, 21:47   #6
Latissimus Dorsi
Banned User

Latissimus Dorsis avatar

A-ha anledningen till att jag är orolig för att jag ska till aiya napa snart, och därför undrar hur läget kommer vara där.
Gammal 2013-06-02, 21:50   #7
Snobbe
Registered User

Reg.datum: Sep 2008
-How it started?
Police fiercely cracked down a few dozen of peaceful tree huggers trying to prevent a park from being demolished for building a shopping mall instead. Photos of the violent crack down became symbolic and people started to join protests against the police. Government tried to disperse them with more violence, more and more people started to join the protests. A few dozen protesters in a small park became hundreds of thousands just in 2 days in multiple cities.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-02, 21:51   #8
Red Apple
Banned User

Reg.datum: May 2013
Citat:
A-ha anledningen till att jag är orolig för att jag ska till aiya napa snart, och därför undrar hur läget kommer vara där.
En bekants bekant är i Sidhe med sin familj, och de har inte märkt av något förutom tätare bevakning på hotellet, med fler och tyngre beväpnade vakter. Det verkar tydligen smått oroligt utanför hotellområdet men om man åker till ett all-inclusive hotel och undviker att gå ut så är det nog ingen fara. Turismen är folkets största inkomstkälla på de här orterna och jag har svårt att tro att de skulle starta upplopp som hamnar i vägen för den näringen. Däremot så skiftar det politiska klimatet rätt rejält iom det här, så man får ju se hur det ser ut om några veckor. Om jag var du skulle jag spara pengarna och åka till Thailand i höst istället.
Red Apple är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-02, 21:54   #9
Sir Beef A Lot
Registered User

Sir Beef A Lots avatar

Reg.datum: Oct 2011
http://showdiscontent.com/
Sir Beef A Lot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-02, 22:08   #10
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Vad jag inte förstår i sådana här situationer är hur polisen kan bete sig. De kan väl inte vara rötägg eller/och blint orderföljarande hela bunten?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2013-06-02 klockan 22:15.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-02, 22:13   #11
pwnyou
Registered User

pwnyous avatar

Reg.datum: Feb 2008
Jag hoppas att det hela slutar väl.

Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Vad jag inte förstår i sådana här situationer är hur polisen kan bete sig. De kan väl inte vara rötägg eller/och blint orderföljarande hela bunten?
Poliserna är i en väldigt sur sits. De måste sköta sitt jobb för att försörja sina familjer och sig själva.

Senast redigerad av pwnyou den 2013-06-02 klockan 22:15.
pwnyou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-02, 22:16   #12
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Citat:
Ursprungligen postat av pwnyou Visa inlägg
Jag hoppas att det hela slutar väl.

Poliserna är i en väldigt sur sits. De måste sköta sitt jobb för att försörja sina familjer och sig själva.
Det finns sköta sitt jobb och sedan finns det sköta sitt jobb. De går onödigt hårt åt demonstranterna. Även om de bara följer order så finns det någon högre upp som ger ordrarna. Så återigen; vad är det för människor? Är det någon slags indoktrinering som pågått bland polisen, eller har regeringen bara tillsatt rötägg på höga poster?

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2013-06-02 klockan 22:19.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-02, 22:18   #13
Latissimus Dorsi
Banned User

Latissimus Dorsis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Red Apple Visa inlägg
En bekants bekant är i Sidhe med sin familj, och de har inte märkt av något förutom tätare bevakning på hotellet, med fler och tyngre beväpnade vakter. Det verkar tydligen smått oroligt utanför hotellområdet men om man åker till ett all-inclusive hotel och undviker att gå ut så är det nog ingen fara. Turismen är folkets största inkomstkälla på de här orterna och jag har svårt att tro att de skulle starta upplopp som hamnar i vägen för den näringen. Däremot så skiftar det politiska klimatet rätt rejält iom det här, så man får ju se hur det ser ut om några veckor. Om jag var du skulle jag spara pengarna och åka till Thailand i höst istället.
Biljetten är redan köpt.... Vad fan gör man nu
Gammal 2013-06-02, 22:19   #14
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Citat:
Biljetten är redan köpt.... Vad fan gör man nu
Inget reseskydd?
Gammal 2013-06-02, 22:19   #15
pwnyou
Registered User

pwnyous avatar

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Det finns sköta sitt jobb och sedan finns det sköta sitt jobb. De går onödigt hårt åt demonstranterna.
Men bilderna vi får se här är knappast representativa för hur det verkligen ser ut. Både polisen och demonstranterna är människor och vissa kommer att vara svinigare eller snällare än andra, oavsett sida.
pwnyou är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:52.