Även om jag känner att jag står utanför hela invandringsdiskussionen och egentligen inte bryr mig så pass mycket att jag skulle vara politiskt intresserad så ser jag ju hur media beter sig. Därför tycker jag att detta program verkar intressant. Känns ju även som om det platsar in i Kolos typiska diskussionsmaterial.
Ville mest tipsa om programmet men det kanske blir en diskussion. Tänk på att vara snälla mot varandra och följa forumets regler. Vi kommer ingenstans om vi bara hatar varandra. Love, Peace and Lots of Immigrants.
Blir säkert intressant. Även om jag är fruktansvärt less på slentrianrasismen som numera verkar vara helt okej (se bara kommentatorsfälten i artiklar om de hungerstrejkande afghanerna, där flödar regelrätt rasism) så tror jag att det behövs lite debatt om hur jävla lätt folk sliter fram rasistkortet.
__________________ "Hellre en dålig bastu som används ofta och gärna än en perfekt bastu som sällan eller aldrig har några gäster" - Per Granlund, Svenska Bastuakademin.
Blir säkert intressant. Även om jag är fruktansvärt less på slentrianrasismen som numera verkar vara helt okej (se bara kommentatorsfälten i artiklar om de hungerstrejkande afghanerna, där flödar regelrätt rasism) så tror jag att det behövs lite debatt om hur jävla lätt folk sliter fram rasistkortet.
Ett hysteriskt roligt klipp är ju när Janne J följer med en person som går i stäven för att Rosengård inte alls är så farligt och människorna inte är så våldsamma som det målas upp, och dom hamnar i much med några kaxiga snubbar mitt när dom spelar in och står och pratar om hur fina människorna är. Hahaha!
Ett hysteriskt roligt klipp är ju när Janne J följer med en person som går i stäven för att Rosengård inte alls är så farligt och människorna inte är så våldsamma som det målas upp, och dom hamnar i much med några kaxiga snubbar mitt när dom spelar in och står och pratar om hur fina människorna är. Hahaha!
Antisemit-Reepalu?
_____
Oväntat att Lindeborgs journalister skriver en massa goja, fantastiskt att någon anser att ABs kulturredaktion är "läsvärd".
__________________ "Hellre en dålig bastu som används ofta och gärna än en perfekt bastu som sällan eller aldrig har några gäster" - Per Granlund, Svenska Bastuakademin.
Oväntat att Lindeborgs journalister skriver en massa goja, fantastiskt att någon anser att ABs kulturredaktion är "läsvärd".
Är det jag som ska ta åt mig? Jag tycker också att aftonbladets kulturredaktion mest är en samling pajaser, men det kan ju ändå vara kul att se hur dom reagerar på sånt här.
Min åsikt i den allt för infekterade flyktingfrågan är att jag inte bryr mig så mycket, stöter sällan på invandrare/flyktingar vilket gör att jag kanske inte direkt stöter på problemen heller...
Tja, man måste inte beröras personligen för att tycka att politiken är sned. Det vore lite lätt självcentrerat sätt att se på politik.
När det gäller somalier och läskunnighet etc, så när jag läste en kurs på Hermods så hade de SFI där. Högljutt och de hade en övning där de gick runt i lokalen och kollade på uppsatta lappar där det var en klocka på. Av det som framgick så var det inte bara orden för tiden som var grejen.
Så ja, att gorma rasist åt den snubben som jobbade med att integrera somalier kan nog varit helt fel ute.
Ingen större sensation egentligen, välkänt om man är det minsta insatt. Men det är bra att det tas upp. Inom svt och sr är sympatierna för vänsterpartierna 70-80%, vinklingen i nyhetsåtergivningen i bl.a. flykting- och klimatfrågan, men även de ständiga larmrapporterna om ökade klyftor, fattigdom etc. är så att säga därefter.