Citat:
Ursprungligen postat av espeto
Vad tycker du om invictus so far?
|
Jag gillar det. Det är framför allt riktigt skönt att slippa s as hitta på egna metcons/programmera de själv som jag ju gjort förut. (Detta är iofs inte något unikt för just Invictus, såklart). Passen i helhet verkar genomtänkta och lätta att anpassa/skala till individnivå, även om man följer en viss grundprogrammering.
Mer specifikt så märker jag av två saker som är ganska typiska för just Invictus, åtminstone för deras performancedel:
1. Stort fokus på ryck & stöt. Detta är iofs mestadels bra, framför allt för de som tänkt tävla senare, men det kanske är lite för mycket för egen smak när jag av olika anledningar inte riktigt kan gå fullt ut i framför allt olika typer av vändningar just nu. (Tråkiga här är att går man t ex till deras fitnessdel verkar lyftningsmomenten saknas helt i programmeringen och competition känns inte som helt rätt nivå för mig).
2. (För) lite renodlad böjträning. Kanske kommer ändra sig, men just nu lyser den med sin frånvaro. Detta är spontant den största invändningen mot programmet i nuvarande version.
EDIT: Gillar också hur många av metcondelarna som är i intervallformat. Det här tror jag är ett utmärkt sätt att snabbt förbättra sig i motsats till att t ex mestadels köra 20-50 minuters pass utan programmerad vila.