2013-01-21, 19:00
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2012
|
Hjälp wcanka att bli hälsosam.
Hej Grabbar. Efter att ha snackat med en polare om hur han blev av med sin Acne. Så sa han att även han hade använt massa krämer osv när han var yngre o inte fått nå bra resultat av dessa.
Men det som hade hjälpt honom var att ändra kosten till att äta mycket mer växter, mindre mjölkprodukter, kött, läsk, juicer, godis, chips.
Så jag vill ha tips från er på bra recept livsmedel osv.
Mina prioriteringar är:
Bli av med min acne o få en fin hy. just nu är det mycket finnar, torr hud osv.
Må bättre, mer energi allmänt välmående liksom.
Bygga muskler
Tack på förhand // Wcanka
|
|
|
2013-01-21, 19:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2009
|
Jag personligen får mer finnar dels av att träna, mjölkprodukter, när jag "är stressad" (med det menar jag en period av sämre sömn, mer stress i vardagen, något större som tar energi osv).
Detta åtgärdar och motverkar jag genom att duscha så snart jag kan efter träning, tvättar inte pannan/ansiktet med tvål -enbart vatten. Gör detta dessutom morgon och kväll om jag hinner/orkar/kommer ihåg. Har det som tumregel kan man väl säga, har lösts sig rätt bra för mig!
|
|
|
2013-01-21, 19:13
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av aranada05
Jag personligen får mer finnar dels av att träna, mjölkprodukter, när jag "är stressad" (med det menar jag en period av sämre sömn, mer stress i vardagen, något större som tar energi osv).
Detta åtgärdar och motverkar jag genom att duscha så snart jag kan efter träning, tvättar inte pannan/ansiktet med tvål -enbart vatten. Gör detta dessutom morgon och kväll om jag hinner/orkar/kommer ihåg. Har det som tumregel kan man väl säga, har lösts sig rätt bra för mig!
|
Äsch. Är trött!
Senast redigerad av cakehole den 2013-01-21 klockan 19:18.
|
|
|
2013-01-21, 22:26
|
|
Banned User
|
Tips på livsmedel & recept vill jag fortfarande ha
|
|
|
2013-01-21, 22:31
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2010
|
Kör på tetracyklin meda, som va någon tablett jag fick ta mot min acne. Samtidigt som du tar någon väldigt uttorkande salva. Tips då är dock att varje morgon smörja in ansiktet och återfukta huden, för det fjällar och ser konstigt ut.
Ang träningsbiten, så för guds SKULL. Träna 6 månader i sträck, jag bryr mig inte vad eller hur. Ät helt ok, så kommer du få resultat som ett brev på posten.
|
|
|
2013-01-21, 23:32
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2010
|
|
2013-01-22, 00:51
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Mina erfarenheter är att bra grönsaker promotar bra hy och mjölkprodukter kan försämra. Sol fungerar otroligt bra och konditionsträning verkar också vara positivt.
|
C4L
|
|
|
2013-01-22, 01:36
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2012
|
OT : men hur kan du ha tränat 1 år och ligger på 50kg knäböj? Du verkar fan värre än mig med krångel och ändra om schema  . Ta reda på vilken hudtyp du har, köp produkter därefter. Min hy har blivit riktigt bra med hygienrutin,mycket vatten och inga mejeriprodukter. Tvätta ansiktet,på med en toner,fuktcreme morgon/kväll. Tvätta ansiktet varmt (öppnar porerna) och stäng dom med att tvätta kallt. Vill du ha plus i kanten gå en gång varannan månad, eller oftare om du har råd på behandling. Ha som rutin att en gång i veckan scruba huden (tar bort döda hudceller) och lägg en mask en gång. OBS! Klämm inte finnarna, men om du verkligen måste gör såhär. Koka upp vatten i en kastrull och ånga upp ansiktet typ med en handduk på huvudet. Sen tar du örontopsar och klämmer finnarna med, direkt på med sprit sen. Gahhhh va drygt att skriva på mobile.
|
|
|
2013-01-22, 01:40
|
|
Banned User
|
Viktigt : sola inget solarium och använd hudcreme med spf 15 och högre på sommaren. Solen (även på vintern) är det tillsammans med alkohol/rökning som slitet ut huden först och ger dig rynkor tidigt :s
|
|
|
2013-01-22, 01:45
|
|
Banned User
Reg.datum: Apr 2010
|
Drick mycket vatten, tvätta ansiktet med tvål varje gång du duschar.
Skippa sockret om du kan.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
|
|
|
2013-01-22, 02:19
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fishtank
Drick mycket vatten, tvätta ansiktet med tvål varje gång du duschar.
Skippa sockret om du kan.
|
Dricker man iaf en två litet per dag och mer blir det en riktig skillnad
|
|
|
2013-01-22, 03:11
|
|
Banned User
Reg.datum: Apr 2010
|
Jag vet, folk verkar alltid glömma tipset om att dricka mycket vatten.
|
|
|
2013-01-22, 07:24
|
|
Banned User
|
Fast poängen med det här var ju o slippa massa behandlingar då jag kört med det ett tag o tänkte pröva köra endast på "acnevänlig" kost precis som min polare rekommenderade.
Vad finns det för växter som innehåller mycket protein?
|
|
|
2013-01-22, 08:45
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av wcanka
Fast poängen med det här var ju o slippa massa behandlingar då jag kört med det ett tag o tänkte pröva köra endast på "acnevänlig" kost precis som min polare rekommenderade.
Vad finns det för växter som innehåller mycket protein?
|
Haha, magiska växter. Vad är det för fel på kött,fågel,fisk? Varför skulle man få acne av det?
|
|
|
2013-01-22, 08:53
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2007
|
- Ät mycket frukt och grönsaker. Inte som en klyscha, ät verkligen mkt.
- Bönor, linser, pasta resten av tallriken
- Byt örngott ofta. Helst varannan dag, vänd på kudden efter 1 natt
- Var konsistent med din hudrutin. Det är som att lyfta, du måste göra det ofta och konsistent
- Raka dig aldrig mothårs
- Minimera mjölkprodukter, ev också fria aminosyror
- Konditionsträning verkar också hjälpa
- Fingra aldrig i ansiktet. Jag vet, skitsvårt.
- Tvätta händerna frekvent. Du kommer pilla dig i ansiktet.
Detta är vad jag kommer på nu.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:21.
|

|