Hej. Har tidigare varit vältränad och haft cirka 13% kroppsfett.
Har under november och december inte kunnat tränat på grund av en axel som gjort ont och struntat i kosten och ätit mycket skräpmat. Har tränat styrketräning i flera år innan. Hade inte vågat vägt mig eftersom jag hade ångest över hur mycket jag gått upp. På nyårsafton vägde jag in på 93,5 kg!!

Helt chockad!! Gått upp typ 10-15 kg!!
Bestämde mig direkt från den 1:a dagen på året börja med en stenhård diet och tung styrketräning för att få en bra start på dieten och "tömma" kroppen. Axeln är ju läkt.
Har nu legat på ett sjukt lågt intag på runt 1000-1200 kcal per dag i sex dagar i rad. Med cirka 140-150 gram proteiner.
Kör EAA innan och efter pass samt tillskott i form av magnesium, kalcium, vitaminer och omega 3 tillskott.
Vägde in i morse på 87,1 kg alltså -6,4 kg på denna korta tid. Vätska och slaggprodukter som kroppen gjort sig av med?
Kan man tappa mycket muskler med en sådan diet i bara 6-7 dagar?
I morgon börjar jag jobba igen efter en ledighet och ska ha ett intag på 1500-1800 kcal per dag med minst ett proteinmängd på minst 200 gram. Se om jag går ner 0,5 - 1 kg per vecka av den dieten.
Jag är förutom ett styrkepass på 50-60 minuter per dag stillasittande. Är 38 år gammal och är 173 cm lång. Vad tycker ni? En kompis på gymet sa att det är farligt för kroppen att ha ett så lågt intag och att jag kommer tappa alla muskler. Men jag mår bra. Vad tycker ni? Är detta vansinne av mig??