Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-01-02, 20:01   #1
trixen9565
Registered User

Reg.datum: Jan 2012
Deff eller Bull, What to do?

Tjena! Jag är en 17årig kille som tränat ca 1,5år, har aldrig deffat utan legat i en långsam bulk från start till nu. Jag väger ungefär 82kg idag fördelat på 179cm, med en Bf på ca 12-16% ligger nånstans däremellan, så jag har definitivt ådror som tittar fram och jag ser "strängarna" på bröstet när jag spänner och jag har väl 4rutor som syns.
Vet dock inte hur jag ju ska fortgå, känns som jag ligger i gränslandet, blir jag fetare (5-7%till)så känns det som att det blir för mycket, men samtidigt vet jag inte om det är värt att börja deffa när jag börjat gjort så bra ökningar i benböj Chins och bänkpress. Några råd?!?! Jättetacksam för svar!
trixen9565 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-02, 20:02   #2
trixen9565
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av trixen9565 Visa inlägg
Tjena! Jag är en 17årig kille som tränat ca 1,5år, har aldrig deffat utan legat i en långsam bulk från start till nu. Jag väger ungefär 82kg idag fördelat på 179cm, med en Bf på ca 12-16% ligger nånstans däremellan, så jag har definitivt ådror som tittar fram och jag ser "strängarna" på bröstet när jag spänner och jag har väl 4rutor som syns.
Vet dock inte hur jag ju ska fortgå, känns som jag ligger i gränslandet, blir jag fetare (5-7%till)så känns det som att det blir för mycket, men samtidigt vet jag inte om det är värt att börja deffa när jag börjat gjort så bra ökningar i benböj Chins och bänkpress. Några råd?!?! Jättetacksam för svar!
Haha vafan, autocorrect på ipadshelvetet jävlas ju som vanligt, "Deff eller bulk" ska det stå
Gammal 2013-01-02, 20:06   #3
zozofu93
Registered User

zozofu93s avatar

Reg.datum: Feb 2010
Allt är ju inte svart o vitt du kan ju försöka hitta en balans. Äta som du gör nu men kanske röra dig lite mer så att du förbränner lite. Eller helt enkelt äta lite mindre om du nu ligger på överskott, du behöver absolut inte deffa då du är i OK form nu så länge du inte ska tävla. Och om du legat på överskott i 1,5 år som du säger så måste det varit ett väldigt väldigt litet överskott, om du i dagsläget har 12-16% kroppsfett

Fortsätt kriga med basövningar och käka som du gör nu om du fått bra ökningar, behöver absolut inte lägga på dig 5% till för det.. Kriga vidare
zozofu93 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-02, 20:12   #4
trixen9565
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av zozofu93 Visa inlägg
Allt är ju inte svart o vitt du kan ju försöka hitta en balans. Äta som du gör nu men kanske röra dig lite mer så att du förbränner lite. Eller helt enkelt äta lite mindre om du nu ligger på överskott, du behöver absolut inte deffa då du är i OK form nu så länge du inte ska tävla. Och om du legat på överskott i 1,5 år som du säger så måste det varit ett väldigt väldigt litet överskott, om du i dagsläget har 12-16% kroppsfett

Fortsätt kriga med basövningar och käka som du gör nu om du fått bra ökningar, behöver absolut inte lägga på dig 5% till för det.. Kriga vidare
Bra råd! I början gick jag upp helt sjukt mycket, både muskler och fett men i ca 4månader har jag gjort det du säger, denna "balans"
Gammal 2013-01-02, 20:15   #5
zozofu93
Registered User

zozofu93s avatar

Reg.datum: Feb 2010
Ja fortsätt ligga där om det ändå går bra som du säger.
Visst brudarna kanske inte tycker det är lika snyggt med 16% Bf som 10%, men den skiten kan man ju inte tänka på om man vill öka! kommer vara kallt ute i några månader till så man har ju ändå tjocka kläder på sig hela dagarna
zozofu93 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-02, 20:31   #6
trixen9565
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av zozofu93 Visa inlägg
Ja fortsätt ligga där om det ändå går bra som du säger.
Visst brudarna kanske inte tycker det är lika snyggt med 16% Bf som 10%, men den skiten kan man ju inte tänka på om man vill öka! kommer vara kallt ute i några månader till så man har ju ändå tjocka kläder på sig hela dagarna
Haha, jo sant de man ska nog inte bli för manisk med allt. Jag tycker att många blir för petiga med o väga sin mat hit o dit, jag går på gymmet sliter som ett djur dock med ett bra upplägg, sen några gram hit o dit spelar ingen roll..
Gammal 2013-01-02, 22:13   #7
10xKV
Registered User

Reg.datum: Oct 2012
Balans ett tag, sen deff. IMO!
10xKV är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-02, 23:34   #8
trixen9565
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av 10xKV Visa inlägg
Balans ett tag, sen deff. IMO!
Vill helst sätta åtminstone 135 i bänk före en Deff, då är jag nöjd iallafall

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:11.