Oj det blev en lång rubrik!
Jag vägar idag ca 110 kg och är 182 cm lång, jättefet skulle man kunna säga. Ska börja ta tag i det här med vikten nu tänkte jag och behöver lite råd.
Ska försöka ligga på 1000kcal underskott per dag så man förhoppningsvis kan gå ner ca 1 kg/vecka. Känner att jag måste se resultat i början för att ha motivationen uppe och kunna fortsätta då jag har väldigt dålig självdisciplin.
hursom, protein på 2g/kg verkar ju vara bra efter allt man läst (har läst king grubs deffguide och flera trådar här på forumet). 220g/dag då alltså?
Men ska man ändra det allteftersom man går ner i vikt?
Jag blir väldigt dålig i magen av de proteinpulver jag testat, så om ni har några tips på proteinpulver som man inte blir dålig i magen av vore jag tacksam haha (är inte laktosintolerant i allmänhet).
Sen det här med träningen..
Jag har inte tid och ekonomi till att gå på gym (går en utbildning som tar oerhört mycket tid och det blir många sena kvällar osv) och jag kommer även bli särbo till våren så helgerna är reserverade för kvalitetstid med frugan
Så jag undrar då om ni har tips på bra övningar man kan göra hemma under deff för att åtminstone ha kvar de få muskler man har.. Jag har en såndär boll att sitta o göra situps på, och kan givetvis inköpa lite hantlar och andra tillbehör
Jag har ca 1.2 mil till skolan tur och retur så jag tänkte jag skulle försöka gå dessa varje vardag (6km enkel promenad). Promenader är väl helt okej för viktminskning?
I nuläget är jag så otränad så jag känner att jag vill börja lite mjukt och sen öka allteftersom kilona försvinner och motivationen och orken ökar.
Många frågor men hoppas på att få lite hjälp!