Det finns gym lite varstans i Phnom Phem: dels 1-2 träningsanläggning/center och på några av de större hotellen men ffa "lokalgym". Lokalgymmen kostar runt 1-5 dollar medan de förstnämnde från 10 och uppåt.
Jag har endast varit på lokala gymmet och ett fitness center och är enormt varierande. De mindre och billigare har oftare bättre utbud på fria vikter medan de som skall vara finare är... lite speciella.
Var på ett gym i PP där det skulle finnas "stort utbud av utrustning och fria vikter". Det fanns två små skivstänger, max 10kg vikter och hantlar 1-10 kg. Utöver detta fanns det säkert 10 löpband (samtliga ockuperade av medelåldersmän som promenderade i 4,5km/h) och 3-4 skak-maskiner. Var faktiskt himla komisk situation då det blev lite tumult hos personalen när jag (tjej) klev in och körde med fria vikter och dessutom ansträngde mig, slutade med att de satte sig på en bänk i närheten och tittade på.
Vet tyvärr inte vad de hette, frågade mig oftast fram men undvik "spa och fitness centers" så är du på god väg! Anar dessutom du som kille får lite bättre tips på ordentliga gym