2012-06-12, 15:35
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2011
|
Lös i magen vid Periodisk fasta
Jag har kört med periodisk fasta under min deff sen ungefär månad tillbaka nu , något jag trivs väldigt bra med . Nu är det dock så att jag ganska ofta drabbas av rejäl rännskita efter mina gigantiska kvällsmåltider.
Det är inget problem rent praktiskt , jag har nära till toan och tycker inte det är så farligt , det som oroar mig lite är ifall jag verkligen tar upp all protein och så där , eller om det liksom "rinner igenom "
Finns det någon anledning att oroa mig för detta ?
|
|
|
2012-06-12, 16:15
|
|
Duck and Cover!
Reg.datum: May 2011
|
Mat rinner inte bara igenom och jag är skeptisk till att problemet du har beror på att du fastar några timmar om dagen?
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
|
|
|
|
2012-06-12, 16:21
|
|
Proteinbarskonnässör
Reg.datum: Nov 2008
|
Vad äter du?
|
|
|
2012-06-12, 16:29
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ronn
Mat rinner inte bara igenom och jag är skeptisk till att problemet du har beror på att du fastar några timmar om dagen?
|
Nej jag vet inte om det beror på det egentligen var mest orolig över det här med protein intaget som sagt men jag fastar alltså i 16timmar.
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious
Vad äter du?
|
Det är lite olika , ofta rätt stora intag av kött (500g-800g) typ kyckling,kassler eller tonfisk tillsammans med ris eller potatis.
|
|
|
2012-06-12, 16:35
|
|
Opti
Reg.datum: Feb 2011
|
Magkatarr? sluta ät så och dela upp de på flera måltider, alla magar gillar inte stora måltider.
|
|
2012-06-12, 16:48
|
|
Registered User
|
Jag läste lite snabbt igenom de vanligaste symtomen vid magkatarr och tror inte det är det jag drabbats av men visst om det inte blir bättre får jag ju helt enkelt dela upp det på flera måldtider, tråkigt , väldigt skönt mentalt med stora måltider. Jag hade ju räknat med att det skulle ta ett tag för magen att vänja sig men nu när det gått en månad och jag fortfarande får "vattenfall-bajs" ett par gånger i veckan verkar det som att min mage helt enkelt inte pallar den typen av måltider.
|
|
|
2012-06-12, 16:54
|
|
Duck and Cover!
Reg.datum: May 2011
|
Äter du bara två måltider eller hur har du delat upp det?
Jag fastar också oftast mellan 16-18 timmar per dag blir det ungefär, dvs 8-6 timmar som jag äter på, då äter jag flera mål inte bara två stora.
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
|
|
|
|
2012-06-12, 17:00
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ronn
Äter du bara två måltider eller hur har du delat upp det?
Jag fastar också oftast mellan 16-18 timmar per dag blir det ungefär, dvs 8-6 timmar som jag äter på, då äter jag flera mål inte bara två stora.
|
Ja jag kör på två riktigt stora måltider , jag gillar det. Kanske lika bra att lära sig av med den typen av frosseribeteende iofs.
|
|
|
2012-06-12, 17:00
|
|
Opti
Reg.datum: Feb 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av plubben
Jag läste lite snabbt igenom de vanligaste symtomen vid magkatarr och tror inte det är det jag drabbats av men visst om det inte blir bättre får jag ju helt enkelt dela upp det på flera måldtider, tråkigt , väldigt skönt mentalt med stora måltider. Jag hade ju räknat med att det skulle ta ett tag för magen att vänja sig men nu när det gått en månad och jag fortfarande får "vattenfall-bajs" ett par gånger i veckan verkar det som att min mage helt enkelt inte pallar den typen av måltider.
|
Nej men de blir väll stressad när de kommer loads of food och sätter på akut tömning för de kommer in så mycket
|
|
2012-06-12, 17:09
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Löpsko
Nej men de blir väll stressad när de kommer loads of food och sätter på akut tömning för de kommer in så mycket 
|
Antagligen är det så. Jag misstänkte tidigare att det kunde bero på att jag drack ganska mycket kaffe så jag la av med det ,men visade sig att det inte hade med det att göra heller.
|
|
|
2012-06-12, 17:21
|
|
Äger Strikt!
Reg.datum: Jun 2007
|
En av mina standardmåltider är 500 gram nötfärs med 500 gram grönsaker. Steker upp allt tillsammans. Den måltiden gör ofta att det säger bubbel i magen. Vet inte varför.
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Var har jag räknat fel?
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Kunde jag ersätta alla träningens effekter med ett piller, skulle jag, och sitta hemma och spela datorspel och äta paj i stället.
|
|
|
|
2012-06-12, 19:23
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kischen
En av mina standardmåltider är 500 gram nötfärs med 500 gram grönsaker. Steker upp allt tillsammans. Den måltiden gör ofta att det säger bubbel i magen. Vet inte varför.
|
Den vill ha spaghetti och dolmiosås. "VILKEN DAG ÄR DIN DOLMIO DAG?"
|
|
|
2012-06-12, 20:25
|
|
Äger Strikt!
Reg.datum: Jun 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av krubkungen
Den vill ha spaghetti och dolmiosås. "VILKEN DAG ÄR DIN DOLMIO DAG?" 
|
I HELVETE HELLER! Jag är ganska liten, har inte så stort kaloriebehov. Pasta bye bye
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Var har jag räknat fel?
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Kunde jag ersätta alla träningens effekter med ett piller, skulle jag, och sitta hemma och spela datorspel och äta paj i stället.
|
|
|
|
2012-06-12, 20:44
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Prova att frångå konceptet att inte äta någonting och sedan ett långtradarlass och se om det blir bättre. Alla magar gillar inte att man trycker på dem ett ton mat i en sittning.
Det är inte maten du äter vid den aktuella måltiden som rinner igenom (hur skulle det gå till?), utan det är att du äter som sätter igång tarmen, så att den skickar ut sådant som redan finns i den (googla gastrokolisk reflex för detaljbeskrivningar).
|
|
|
2012-06-12, 20:45
|
|
Proteinbarskonnässör
Reg.datum: Nov 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kischen
I HELVETE HELLER! Jag är ganska liten, har inte så stort kaloriebehov. Pasta bye bye 
|
Å andra sidan får du ju en del fett från färsen som du skulle kunna byta mot pasta =)
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:16.
|

|